Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (266)
Její případ vypráví spletitý příběh, který obsahuje několik působivých emotivních scén a dává neskutečné herecké příležitosti plejádě skvělých herců. Niki Caro opravdu umí své herce vést, jak dokázala již ve svém předchozím filmu s Keishou Castle-Hughes. I zde nutí své herce do příjemně civilního projevu. Film si pro sebe po právu ukradla Charlize Theron, které uvěříte každé mrknutí. V určitém místě ale začíná film působit lehce monotónně a konec jakoby sem zabloudil z nějaké průměrné americké limonády. Kvalitní filmařina, škoda jen že místy se režisérka držela zbytečně při zemi. ()
No, čekal jsem ještě více drsnější film a hlavně mi přišel opravdu feministický, jak už to tady zaznělo, ale i přesto beru, že film poukazuje na to, že každý si zaslouží respekt - takže dobrá. Ovšem méně emotivní, než jsem čekal, ale i tak díky Ch. Theron lehký nadprůměr. Myslím, že prvky krimi thrilleru by mu ale neuškodily. 3,5*. ()
Scénář: Michael Seitzman .. Uff! Zase jeden ze snímku, který vám při sledování na tváři vykouzlí .. hodně depresivní výraz! Syrový to obraz odvrácené, industriální tváře Ameriky, kde i ženy musí pracovat v dolech. V dolech, jenž jsou plné mužů a pojmy, jako sexuální obtěžování a ochrana před ním, nejsou zcela v povědomí a nejen vedení firem se před tímto problémem kryje a přehlíží ho. Na začátku toho byla jedna žena, která už nedokázala snášet tyto útlaky a šla s tím před soud, bojovat nejen za sebe, ale práva všech pracujících žen. Tuto ženu výtečně ztvárnila Charlize Theron a musím pochválit její skvělý výběr rolí. Prostor k tomu, předvést opět svůj talent zde má velký a plně ho využívá, byť mírně zastiňuje představitele ostatních rolí, které jsou obsazeny také velmi dobře. Silný filmový zážitek. ()
Naprosto perfektni drama, ktery vypravi o zavaznejch vecech docela s lehkosti, takze to neunudi nejakou hromadou udaju nebo tak neco, ale naopak to ty dve hodiny skvele zaujme, i kdyz zaver je vicemene jasnej a zaverecna scena u soudu je klasicky americky dojemna. Jedinej problem sem mel s Charlize Theron, respektive ne s ni, protoze hraje jako vzdy paradne, ale s jeji postavou. Je mi jasny, ze z ty neustaly buzerace od prasaku v praci musela bejt znicena, ale aby v 90% scen mela rudy oci od place, pripadne si furt stezovala a tvarila se urazene a nestastne, to bylo fakt moc a tudiz mi nebyla tak uplne sympaticka, jak tvurci zamysleli. Z vedlejsi role stoji za zminku paradni drsnacka McDormand a Woody v roli pravnika, to byl takovej spravnej sympatak. ()
Je potěšující, že v tomto feministickém dramatu nejsou šovinistickými prasaty úplně všichni chlapi, nýbrž jenom naprostá většina z nich. Je potěšující, že v tomto feministickém dramatu nejsou bez poskvrny všechny ženské hrdinky, nýbrž jenom naprostá většina z nich. Je potěšující, a teď už bez ironie, že režisérka Niki Caro přistoupila k problematice sexuálního obtěžování a rovnoprávnosti pohlaví citlivě a zodpovědně. Na jednu, možná dvě výjimky nás ušetřila srdceryvných výlevů emocí a talent věnovala raději rozvíjení psychologických profilů jednotlivých postav. Film tím bohužel obohatila o rodinou linii, linii významu srovnatelného s linii hlavní a zajímavější, tedy soudní. Ačkoliv o soudní drama v tradičním smyslu slova nejde: 90% scén tvoří retrospektivy na dění předcházející soudnímu řízení, které samo o sobě trvá pouze pár minut. V kontrastu s nenásilně vyvolávanými emocemi stojí úporná snaha přenést na diváka náladu nehostinné krajiny, kde se zastavil čas, krajiny „mlčiacich slov“. Četné letecké záběry North Country podmalované vzletnou hudbou mi k podobně komornímu snímku neseděly. Velice utlumený a na rozhovorech s reálnými ženami z dolů postavený výkon předvádí pohledná Charlize Theron i typická představitelka silných žen Frances McDormand, jejíž postavu potká nejsmutnější osud. Její případ, podobně jako před lety Znásilnění, nejspíš vyvolá reakce kladné i záporné a nejspíš, což by měl být největší přínos celého filmu, vyvolá diskuzi. Jak dlouhou a hlasitou, to už bude individuální. 70% Zajímavé komentáře: Lima, pshimi, k212, castor, liuk ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Steve Persall, filmový kritik a žurnalista ze St. Petersburg Times, napsal, že film je "hluboce a nepopiratelně dojemný ". (Terva)
- Postava Glory (Frances McDormand) je založená na skutočnej žene menom Pat Kosmach, rozvedenej matke 5 detí, ktorá v baniach pracovala kvôli tomu, aby uživila svoje deti. Zomrela na Lou Gehrigovu chorobu ešte pred súdnym ukončením prípadu. (misterz)
- Převážně se natáčelo v Novém Mexiku a Severní Minnesotě. (Terva)
Reklama