Režie:
Jasmina BlaževičScénář:
Eva PapouškováKamera:
David PloyharHudba:
Vratislav ŠrámekHrají:
Kristina Pavelková, Jitka Asterová, Vilma Cibulková, Milan Šteindler, Jan Kraus, Jan Maxián, Mário Kubec, Jiří LábusObsahy(1)
V chladných zdech zámecké budovy Ústavu šlechtičen žijí pod vševědoucím dohledem Madam a Šafáře mladé dívky. Přísná výchova z nich, alespoň na první pohled, vytváří dokonalé zmenšené kopie dospělých. Pouze o samotě, hlavně v rozlehlém parku, co obklopuje Ústav, mizí nucená přetvářka a děti nabývají své charaktery. Tři schovanky Ústavu - hraběnka Beatrix, Mylady Lan-Anh, jejíž otec je čínským velvyslancem, a křehká Infantka Eleanor - vítají nově příchozí, princeznu Viktorii. Ta přináší do společenství dívek další dimenzi - lásku, co chová k vévodovi Kristiánovi a kvůli které je svými královskými rodiči zde, daleko od domova, ukryta... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (27)
Další kousek z cyklu morbidních pohádek spíše pro dospělé. Blbý scénář, nepovedené herecké obsazení, příšerné vtipy a strašná hudba. Navíc ta zlá věštkyně v podání Vilmy Cibulkové ( její účást mě fakt překvapila ) je celkem dost strašidelná a tohle dílko působí spíš jako horor než či pohádka. Jestli si Jasmína Blaževič myslela že tímhle obšťastní dětskou dušičku tak se fakt sekla... ()
Začátek byl pěkný, připomínal mi trochu Janu Eyerovou :-D Dál se ale film pomalu a jistě stává horším a horším. Ukazuje se zřejmá absence příběhu a tak se mezi (do té doby pěkně nastíněné) "sesterstvo" dostává pitomý skřítek, který tvrdí, že ovládá štěstí či co, ale prakticky je úplně k ničemu a tak se musí nechat zachraňovat od čtyř malých holek, které pak během asi půl minuty přijdou na to, že záporák je nějaká baba z lesa, kterou předtím každá jedenkrát viděla a během další půl minuty se spřátelí se služkou ( a věnují jí titul komtesa :-D ). A v tomto urychleném a nelogickém duchu je celý film, což je velká škoda. Kdyby se místo toho natočil příběh, který se odehrává hlavně v Ústavu a ukazuje charaktery jednotlivých dívek (nebo naopak čistou pohádku, kde čarodějnice opravdu cíleně škodí a děvčátka jsou děvčátka a ne namyšlené primadony a zamilované puberťačky), bylo by to lepší. Takhle ** a to jen za začátek a poměrně sympatické hrdinky... ()
Pohádkový příběh se zvláštní atmosférou a koloritem 19. století, v němž na začátku vystupuje docela strašidelná věštkyně. Uzavřená dívčí společnost se nachází na zámku v ústavu pro výchovu šlechtičen, princezen a infantek. Ke šťastné lásce 11 leté princezny pomůže bizarní skřítek, který je jakýmsi legračně nemotorným předchůdcem počítačově dokonalého Gluma v Pánovi prstenů. Zámeckého šafáře hraje Jan Kraus, neméně ošklivý než skřítek, ale na rozdíl od něho je postavou zápornou. Celkové hodnocení: nekonformní pojetí nedělní pohádky, které má své půvaby a na menší děti určitě silně zapůsobí. Tři a půl. ()
Po hříchu jediný film Jasminy Blaževič. Od první minuty je jasné, že nejde o klasickou českou pohádku. Je to mrazivý horor, ve kterém se střídají úžasně nasnímané scénky s těmi slabšími. Malé herečky jsou tak půl na půl, ale dospělý casting je perfektní. Dokonce i Jitka Asterová je výborná (!), Kraus a Šteindler klasika a Vilma Cibulková skvělá. Jiří Lábus tam nehraje, je to jen hlas toho prdícího skřítka štěstí. ()
Nenene, já se omlouvám, ale tohle nejde. A tento paskvil si říká pohádka? Úplně čistý odpad! ve všech ohledech. * dávám tak trochu ze soucitu a za výkon zde nejmenované herečky, která zvárnila hraběnku Beatrix. Jinak katastrofa. Jak příběhově, tak herecky! Hlavní hrdinka byla obzvláště špatná. Dyť to němělo skoro děj a ten závěr byla solidní katastrofa. Vtipná Lábusův dabing sice zafungoval, ale film ho totálně udupal. Připadlo mi to jako úplná amatéřina ze školního klubu. Omlouvám se, ale tohle nemá s pohádkou nic společného! ()
Galerie (8)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (2)
- Pohádka se natáčela v exteriérech (nádvoří, zahrada) i interiérech (reprezentační sál, velká jídelna, chodba v 1. patře) zámku Krásný Dvůr na Lounsku. (HonzaBez)
- Ve vedlejší roli vévody Kristiána se objevuje Jan Maxián, jehož postava za celou dobu nesesedne z koně a nepromluví. Navzdory tomu byl později Jan Maxián známý převážně jako dabér. (JUK_JANA)
Reklama