Reklama

Reklama

Roku 1607 připlouvá do Nového světa ke břehům Virginie anglická loď. Na její palubě se nachází spoutaný kapitán John Smith (C. Farrel), který má být krátce po přistání popraven za pokus o vzpouru. Je však velitelem výpravy, kapitánem Christopherem Newportem (C. Plummer) omilostněn a pověřen navázáním kontaktů s místními domorodci a získáním zásob pro nadcházející zimu. Na své cestě je zajat a život mu zachrání dcera indiánského náčelníka Pocahontas (Q. Kilcherová). Oba se do sebe zamilují, Smith Pocahontas učí svůj jazyk a ona mu zase ukazuje krásy svého světa. Jejich láska je však ohrožena, když začnou narůstat konflikty mezi nově vzniklou kolonií Jamestownem a indiány, které přerostou v otevřený boj… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (641)

genetique 

všechny recenze uživatele

Malick nabral na poetickosti, baladovosti, monumentálnosti celý film je doslova plný sentimentu, jednoduchý a pritom tak zložitý. Tak ako vidno na hodnoteniach, buď jedna-dve, alebo štyri-päť hviezdičiek. Proste film, ktorý sa buď zhnusí, alebo zostane dlho v pamäti. Asi najmenej slov pripadajúcich na minútu a celých 150minút je akoby bez slov, pretože herci, úžasná príroda, doslova šiesty zmysel a krása kamery dokážu vyrozprávať slová jednoduchým záberom kamery, dotykom alebo pohľadom. Treba mať však veľa trpezlivosti, správnu náladu, bez stresu a hlavne neodporúčam pozerať pod osemnásť. 75%. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Nechtělo se mi věřit, že se jedná o hollywoodskou produkci. Dvě a půl hodiny se táhnoucí příběh je rozdělen do dvou částí - první o nečekané a o to silnější, zuřivější a romantičtější lásce, druhá o citu, který roste a vzniká z rozumu. To všechno na pozadí paneneské přírody snímané úžsnou kamerou a za doprovodu těžko popsatelné, éterické hudby. Oba mužští představitelé, tedy jak Farrell, tak Bale odvedli slušnou práci (hlavně Colin se svými temnými, osudovými pohldy bude pravděpodobně slavit úspěchy u dámské části obecentsva), zdaleka nejvíc pozornosti na sebe ale strhává mladičká (v době natáčení patnáctiletá) Q´Orianka Kilcher, která je nejen milá a pěkňoučká, ale dokáže vykouzlit i hodně procítěný výraz, čehož bylo třeba. Člověk se musí chtě nechtě podivovat nad způsobem Malickova vyprávění. Ten v něm totiž ponechává obrovské mezery, spoustu důležitých věcí a faktů (i o hrdinech samozných) nechává zahaleny, co se užití filmového času týče, skáče v něm bez upozornění klidně o celé roky... A hlavně - vypráví dlouze. Jakkoliv jsem tedy chrochtal blahem (Nový svět jsem viděl na velkém plátně v Hradišti) nad skvostnými záběry přírody, kdy slunce zlatilo celý obraz a do toho explodovala jedna z éterických klasických skladeb, pomalounký a křehký příběh mi zdaleka nenabídl tolik, abych se v některých pasážích nenudil. 70% ()

Reklama

venus 

všechny recenze uživatele

I přesto, že Nový svět nemá dramatický spád, ani není plný zvratů, tak jsem byla přikovaná k sedačce. Nadchla mě dokonalá kamera a její netradiční záběry. Zajímavostí je, že vše bylo snímáno z ruky a pouze při denním světle. Vznikl tak naprosto přirozený obraz umocněný silnou orchestrální hudbou. Terrence Malick divákům naservíroval pouze jednotlivé vize kolem velkého příběhu. Vizuální stránka hrála největší roli, a to se mi líbilo. Mlčeti zlato :) film nebyl nacpán zbytečnými dialogy, ani nucenými scénami. Naopak některé scény dramaticky usekl. Velice pozoruhodný a originální snímek, který by stál za větší pozornost. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Filmy Terrence Malicka není snadné mít rád, ale když k nim jednou najdete cestu, je těžké je nemilovat.___ Nový svět po prvotním zklamání nedokážu vnímat jako klasický film, spíše jako svědectví o světě formou oživlých nástěnných maleb. Nedokážu jej (krom předchozích snímků téhož tvůrce) k ničemu přirovnat. Nedokážu jej pochopit. Nechci jej pochopit. Největší chyba, kterou jsem během prvního sledování Nového světa udělal, byla právě snaha přistupovat k němu racionálně, ale on nemá být chápán, nýbrž prožíván.___ Ve snaze vidět normální film, který míří z bodu A do bodu B vyznívá Nový svět jako zdlouhavá procházka galerií. Sebekrásnější obrázky po čase omrzí. Onen „fígl“ (alespoň v mém případě) paradoxně spočíval v akceptování vršení zmíněných obrázků coby formy vyprávění. Malick vlastně bourá klasickou narativní strukturu, rezignuje na souvislé vyprávění příběhu a nahrazuje jej obsahově nezajímavými fragmenty, z nichž si každý divák musí odvodit to podstatné.___ Takto „vyextrahovaná“ verze známé legendy o indiánské princezně Pocahontas (přirozený půvab Q'Orianky Kilcher jakoby odrážel krásu okolní panenské přírody) nesedne zdaleka každému, ale každý ji dokáže bez problému pochopit. Ač sám profesor filozofie, do svých děl Malick zřídka implantuje nějakou filozofii. Také Nový svět je dílem tuze prostým (nikoliv hloupým), oproštěným od všech výrazových prostředků moderní kinematografie, přes které se musíte k ryzí podstatě obrazu dopracovávat jako poutník bloudící změtí uliček. Teď a tady vidíte tohle a tohle a buď se vám to zalíbí a nějak to na vás zapůsobí, anebo režiséra počastujete nějakým nehezkým invektivem, doufaje, že propříště dá přednost privátní meditaci někde na Aljašce.___ Malick svým postavám jen málokdy umožní dialog tváří v tvář, drtivě převažují dlouhé voiceoverové monology, umístěné mimo obraz, mimo čas a tudíž věčné. Na začátku a na konci použitý, neustále a přitom vůbec gradující motiv z Wagnerova Prstene Nibelungů může být iritující, ale stejně tak může přesně rezonovat s fyzickým stavem, do něhož nás režisér chce ukolébat. Totiž do osvobozujícího transu. ___ Diváky z větší části odmítnutý, kritiky zbožňovaný i odsuzovaný a o patnáct minut zkrácený, takový je Nový svět, jenž si cestu do našich kin hledal celé tři roky. Co mě opravdu mrzí – Malick pravděpodobně natočil přesně to, co natočit chtěl a zase pár let potrvá, než natočí něco dalšího. Je snad příliš troufalé pojmout výpravný velkofilm za 30 milionů dolarů (což, přiznejme si, není žádná suma) jako experiment (ve skutečnosti návrat ke kořenům)? Ano, ale existuje-li něco jako souznění člověka s přírodou skrze film, je tím filmem Nový svět. 90% Zajímavé komentáře: Lima, Shushika, Marius, Ai.ma, Zóna, curunir, Chrysopras, Dimo ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack James Horner: 1. The New World ,2. First Landing ,3. A Flame Within ,4. An Apparition in the Fields... ,5. Journey Upriver ,6. Of the Forest ,7. Pocahontas and Smith ,8. Forbidden Corn ,9. Rolfe Proposes ,10. Winter/Battle ,11. All is Lost ,12. A Dark Cloud is Forever Lifted ,13. Listen to the Wind - Hayley Westenra , ()

Galerie (38)

Zajímavosti (35)

  • Přestože Christopher Plummer považuje Malickovy filmy za poetické obrazy, ve chvíli, kdy zjistil, že byly některé jeho emotivní scény z filmu vystřiženy, napsal režisérovi rozhořčený dopis, kde údajně také stálo: "Jsi strašně nudný a rychle si sežeň scenáristu." Tím údajně jeho spolupráce s Malickem skončila. (Brousitch)
  • Před samotným natáčením režisér Terrence Malick a kameraman Emmanuel Lubezki navrhli několik pravidel použitých při natáčení:
    - žádné umělé světlo
    - žádné záběry za využití jeřábu nebo kamerového vozíku, pouze záběry ruční kamerou a Steady kamerou
    - bude se natáčet z pohledu osoby
    - popředí i pozadí musí být viditelné a zaostřené
    - je povoleno, ba vyžadováno natáčet i věci neočekávané, následovat svůj instinkt
    - selektivní záběry: nebude použit žádný záběr, který v sobě nemá „vizuální přitažlivost“ (HellFire)

Související novinky

Malick se rozjíždí

Malick se rozjíždí

05.02.2010

Ještě ani neměla premiéru jeho „kosmická óda na život“ s Bradem Pittem a Seanem Pennem The Tree of Life (vlastně se vůbec neví, kdy by měl být film uveden, protože nemá distributora), a Terrence… (více)

Projekt 100 pro rok 2008

Projekt 100 pro rok 2008

29.11.2007

V první půli příštího roku připravila Asociace českých filmových klubů už 14. ročník Projektu 100, který nabídne do české distribuce dalších deset kvalitních a celosvětovou kritikou oceňovaných… (více)

Malickova Fontána?

Malickova Fontána?

02.11.2007

Když už Terrence Malick jednou za pár let něco natočí, i přes zdánlivě tradiční náměty to nikdy není typický hollywoodský výplach. S tím bohužel ruku v ruce kráčí fakt, že si jeho filmy těžko hledají… (více)

Reklama

Reklama