Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (343)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Skvělá kriminálka Oliviera Marchala, kterou táhne kupředu smutný příběh a hlavně duo Auteuil / Depardieu. Dát Gérardovi zápornou roli byla trefa do černého. Jeho postava je vskutku odporná. Mě se ale přece jen tentokráte líbil více Auteuil. Pro mě v tu dobu neznámý herec, na kterého si musím dát v budoucnu pečlivý pozor. Hodně si slibuju od dalších filmů režiséra Marchala. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Policie je jako stará panna, Leo. Hrozně nerada se nechává jebat." Dělat policajta je adrenalinová zábava a taky trochu hazard. Kdo nevěří, ať si běží pro náborovej příspěvek. Pak zjistí, že každej polda, kterej chce mít výsledky, tak se musí spojit s gaunerama. Udělat si z nich kamarády. Bez nich to totiž nejde a oni rozhodně nevyklopí informace z nějaký lásky ke spravedlnosti. Chtějí, aby se oko zákona občas dívalo jinam a nevidělo drobnou nepravost. Třeba vraždu. No to už je asi trochu moc. To se v ideálním světě nedělá, ale tady nejsme v ideálním světě. Tady jsme mezi poldama, kteří už se v těch výkalech brodí příliš dlouho a význam slov čest nebo etika už dávno zapomněli. Je to drsný. Je to dobrý. Je to smutný. A je to dost dobře reálně možný. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ještě předtím, než Olivier Marchal usedl na režisérskou stoličku, musel během své předchozí policejní kariéry vidět mnoho zlého, protože jinak by nedokázal s dokonale vybroušenou syrovostí podat tento drsný příběh nekompromisního souboje policistů proti zločincům i mezi jimi samotnými. Formálně Válka policajtů jenom lehce naznačí styl starších francouzských i amerických kriminálek, aby následně pokračovala jako moderně vyprávěné dílo, ve kterém však Marchal přenechává místo ostrého střihu a rychlých kamerových nájezdů samotnému tempu, které se chvílemi řítí neskutečně zběsile, aby následně ubralo hlavně v druhé polovině, protože v ní přichází úplně jiná dějová nota, podle jejíhož pomaleji rytmizovaného taktu se řídí i hudba, která z dunivého samplu přejde k romanticky znějícím tónům klavíru a snad každý divák začne prosebně doufat v alespoň malý happy end, který by alespoň trochu svlažil jeho strhané smysly. Pod pevnou režisérovou rukou pak předvádějí Daniel Auteuil s Gérardem Depardieuem strhující výkony, z nichž hlavně druhý jmenovaný překvapí v netypicky záporné roli. Pokud je něco na Válce policajtů špatně, tak asi poněkud hrubě vytesaná psychologie postav v první části snímku, kde si důvody vzájemné nevraživoti mezi policisty musí divák trošku domýšlet, ale to je jenom nepatrný kaz na formálně i obsahově brilantním snímku, po kterém vám bude nevolno nejen z policie, ale i „z toho svinstva všude kolem“ jako takového. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Poněkud zavádějící je český distribuční název, který by tento filmový skvost mohl spojovat s průměrnou kriminálkou z konce sedmdesátých let. Tato válka policajtů je nadupána charismatem ústřední trojice herců, což samo o sobě by stačilo na skvělý zážitek. Jejich výkony jsou tradičně pozoruhodné, k tomu se přidává výborný scénář i režie. A na světě je snímek jak ze staré dobré francouzské školy (a ona je to přitom škola nová). ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

"Válka policajtů" je především výtečné drama, až potom krimi. O postavě Dennise Kleina se nedá říct, že je to záporák k sežrání, spíš krysa, která zaslouží tři kulky do hlavy kdesi v zapadlé uličce Paříže. Jako divák jsem se absolutně ztotožnila s postavou Léa Vrinkse, takže mě trochu mrzí, že mu scénárista nedopřál zaslouženou krutou pomstu, ale jen zadostiučinění provedené jinou rukou. Každopádně tenhle film ze mě dostal ty nejsilnější emoce, jakých jsem schopna, a stojí za to ho vidět..několikrát... ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Za písmeny BRI se skrývá Výzkumná a intervenční brigáda. První jednotky vznikly v roce 1964 a své úkoly plnily pod velením pařížské prefektury. BRI se specializují na závažné kriminální případy, jako jsou ozbrojené loupeže a únosy. Obvykle se pokoušejí chytit pachatele při činu poté, co sledovali jejich aktivity, což je technika, která byla poprvé experimentována v 60. letech 20. století tehdy novou pařížskou BRI. Ke sběru a archivaci dat o banditismu používají kombinaci tradičních technik a moderních technologií. Existuje více než 15 jednotek BRI, které se nacházejí ve velkých městech Francie. (sator)
  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)

Reklama

Reklama