Reklama

Reklama

Proč žít... a proč umírat

  • Česko Důvod žít a zemřít (více)
Trailer
Itálie / Španělsko / Francie / Západní Německo, 1972, 79 min (Director's Cut: 119 min, Alternativní 113 min)

Roku 1862 se banda odsouzenců na smrt – vrahů a hochštaplerů – ze Severu snaží pod velením plukovníka Pembrocka dobýt zpět pevnost Fort Holman, kterou ztratili podlou lstí jižanského majora Wortha. Major zajal plukovníkova syna a slíbil, že jej propustí, pokud se plukovník, i se svou pevností, vzdá. Svůj slib však nedodržel – mladíka zabil. Plukovník si po útěku ze zajateckého tábora nyní přichází pro svou pomstu… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

argenson 

všechny recenze uživatele

Telly Savalas v jedné z "hlavních" rolí se objeví až 70 (!) minut po začátku filmu. James Coburn ve své znuděnosti horko těžko sbírá body. Ty naopak sbírá Bud Spencer v poměrně nezvyklé poloze, kromě toho je tu pár chytře vymyšlených momentů a naopak celkem předvídatelný konec. Za mě sympatická jednohubka, kterou není nutné vidět víckrát. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Známý námět tentokrát ve spaghetti westernovém provedení a vůbec ne špatném. Ano, opět se jedná o skupinku odsouzenců k trestu smrti, kteří dostanou poslední životní šanci. Za cenu prominutí trestu půjdou na sebevražednou misi. Poprvé zpracováno asi v roce 1964 ve snímku ´Tajná invaze´, ale nejznámější je samozřejmě pozdější z roku 1967 ´Tucet špinavců´. James Coburn vs. Telly Savalas. Chamtivost, smrt a pomsta. Přímočarý příběh odehrávající se v době občanské války, kdy prach skřípe mezi zuby, nepřetržitě hučí vítr a nikdo nikým a ničím si není jist, vypráví systematický děj na téma pomsty a vykoupení. “Poprvé jsem zabil člověka.” “ Já naposled.” Poslední věty posledního dialogu hodné k zamyšlení.  Dějová linka si všímá svého a jedinkrát nevybočuje jinam. Všemu se dává patřičný čas a důraz, takže po scenáristické stránce se tu klasicky vypráví i obrazem. Chybí tomu však jediné a to výrazná až chytlavá melodie, která by snímek vždy připomněla. Mezi výraznými spaghetti westerny se však i přesto v žádném případě neztrácí. A ještě jedna věc. Bud Spencer tu opět dokazuje, že na dramatické role ještě stále nezanevřel. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jeden z tych slabsich filmov, ktore natocil Bud Spencer, za rok 1972 si pamatam hlavne Dva Machri mezi nebem a peklem. Tuna ide o obciansku vojnu v USA 1861 - 1865 - fakt nechapem, odkial sa berie ta talianska amerikanofilia. Ked pozeram napriklad filmy Spencera a Hilla, takmer vsetky sa odohravaju v USA, naopak taky Orson Welles - cisty American - a vacsina jeho filmov je europskej proveniencie. No nic, Savalasa som vzdy neznasal, tu sa len mihol, James Coburn mi nevadil takmer vobec, a bol tu aj Reinhard Koldehoff /Dva Machri mezi nebem a peklem -plati to iste, co som napisal o Spencerovi/. Westerny v 60. rokoch zazivali inflaciu a najotrepanejsim klise bola kradez koni. Ta tu nie je, naopak, aspon ze ide o dobytie nepristupnej pevnosti, co je na western slusny namet na film : 69 % ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Řemeslně natočený válečný spaghetti westernový remake Tuctu špinavců zasazený do doby války Severu proti jihu. Všechno už tady ale bylo: Tucet špinavců natočil mnohem lépe Aldrich o pět let dříve. Tématicky zde jde o jakousi kombinaci Mission Impossible a Kellyho hrdinů a tedy o útok hrstky vojáků na nedobytnou pevnost, který nepřekvapivě vyjde dějově, ale boužel už ne filmařinou. Dobrý western sice Valerii nakonec natočil (Mé jméno je Nikdo), ale až o rok později a jen jako pomocník velkého Sergia Leoneho. Tohleto Valeriiho samostatné dílko je prostě bez výrazných nápadů, s řadou nedotažených scén a ospalé. Koneckonců o nenápaditosti svědčí i délka názvu - Una ragione per vivere e una per morire. I ten Telly Savalas si zahrál zde jen miniroli oproti své výrazné postavě v Tuctu špinavců. Co naopak lze pochválit je závěrečná bitva o pevnost plná akce, střelby a výbuchů. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=hYg73xNCxHA ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Příběh plný průhledných i méně průhledných chytračin - a Bud Spencer v úloze, která pro něho není úplně typická, neboť namísto silných pěstí používá častokrát jazyk, když se pokouší naklonit si osud ... žvaněním. Nicméně zachová si tvář, čehož si cením ... a jeho netradiční parťák - mohu-li ho tak nazvat - je nadmíru zajímavou a charismatickou postavou. Vyprávění si dává načas, jakoby už dopředu počítalo s tím, že má v záloze velkolepý masakr, kterým může dostatečně ospravedlnit svou počáteční liknavost. Ovšem co se mě týká, finále mi žádnou zvláštní radost nepřineslo ... třebaže jsem ho pochopitelně očekávala - a chápala jsem i důvody, které k němu vedly. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama