Reklama

Reklama

Casablanca

  • USA Casablanca (více)
Trailer 2
USA, 1942, 102 min

Obsahy(1)

Noční podnik Café Américain v Casablance, který vlastní Rick Blain, je jedním z mála podniků, kde se i za druhé světové války dají bez problému sehnat padělané pasy. Právě kvůli falešnému pasu sem přichází Victor Laszlo a Ilsa, milenecký pár prchající před fašistickým gestapem. Blain však v Ilse poznává svou bývalou přítelkyni a tato láska je brzy vzkříšena. Blain chce s Ilsou uprchnout, ale zjišťuje, že již asi není schopen pravé lásky. (Pannonia Ent.)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (721)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Vadilo mi to naivní politické pozadí a nefunkční chemie ústředního dua. Ač Bergmanovou mám dost rád tak zde vůbec nepůsobí přesvědčivě a uvěřit Rickovi s Elsou, že jsou spojeni osudovou nesmrtelnou láskou snad ani nejde. Holt Bogart v mých očích vždy patřil, patří a patřit bude k Bacallové či Grahamové. Kvalitní, ale v rámci "bogartovek" přeci jen spíše standardní. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

"Play it once, Sam. For old times' sake." Mám za to, že Stříbrné plátno mělo jen zřídka kdy tu čest zvěčnit ženu tak krásnou jakou byla právě Ilsa Ingrid Bergmanové. Zásluhu na tom měl jak černobílý materiál filmu, který byl schopný své hvězdy odstřihnout od reálného "barevného" světa tam venku a zároveň je obklopit jistou aurou nedosažitelnosti, tak samotní tvůrci filmu, kteří dokázali hrou světel a stínů vykouzlit na tvářích hereček pohled osudové ženy či úsměv anděla. Cigareta v koutku úst, sklenice Brandy, bílé sako a řada suchých hlášek. To je drsný a zdánlivě cynický Rick, jenž se stal pro H. Bogarta asi jeho nejslavnější postavou. Prototyp nezkrotného tvrďáka s velkým srdcem. Je zcela pochopitelné, že postava Ilsina manžela je ve stínu ústřední dvojice. Právě proto jí patrně režisér, ve snaze vysvětlit proč ho Ilsa tolik obdivuje a nevpadne Rickovi do náruče hned po prvním shledání, také věnoval emocionálně nejsilnější scénu celého filmu. V ní Laszlo hrdinsky strhne hosty v Rick's Café Américain k tomu, že přezpívají svou Marseillaisou německé vojáky, notující si Wacht am Rhein. Vrcholně dojemná scéna u níž si ani neodvažuju pomyslet, jakým způsobem na ni museli reagovat diváci (psal se rok 1942!!) sklíčení hrozbou z neustále se rozpínajícího nacistického Německa. Proč je dodnes "Casablanca" neutuchající kultovní fenomén? Možná proto, že se s každým dalším zhlédnutím filmu intenzita zážitku jen zvyšuje (odzkoušeno). Nebo že jde o nostalgickou vzpomínku na film z doby, kdy postavy své emoce netlumily, ale dávaly je (jistě, kýčovitě, ale za to) krásně odzbrojujícím způsobem najevo. A nejspíš je to díky nespočetně citovaným, skvěle a svižně napsaným dialogům a hláškám. Jedno je jisté, "Casablanca" nás přežije všechny. ()

Reklama

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Tak tenhle snímek mne, Same, opravdu dostal - neuvěřitelným šarmem hlavních hrdinů, atmosférou doby, prostě vším. Trailer: http://www.csfd.cz/film/1912-casablanca/videa/ ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

90% - Casablanca má jednu příšernou vadu. Je legendární. Technicky to sice vada není, ale díky své popularitě si tento film vysloužil citace v jiných filmech, a já jsem díky tomu znal konec Casablanky ještě dřív, než jsem měl tu čest celý film shlédnout. No a asi pouze díky tomu hodnotím pouze devadesáti procenty. Tenhle film je prostě fantazie. Je přitažlivý pro oči, pro uši, pro mozek, a nejedno srdce při něm zaplesá… Hudba Maxe Steinera je perfektní ukázkou krásného hudebního podbarvení se schopností okamžité změny nálady, a jeho hrátky s motivy státních hymen také pobaví. Casablanku zkrátka musíte vidět!!! Z výše popsaných důvodů nedoporučuji před jejím shlédnutím vidět následující filmy (nejedná se o úplný seznam): Woody Allen: Play it again, Sam, Emir Kusturica: Černá kočka, bílý kocour, a epizoda Holoship z Červeného trpaslíka. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Casablanca rozhodně patří mezi nejslavnější počiny světové kinematografie. Je to prostě pojem. Milostný příběh, zasazen do reality druhé světové války, okořeněn špetkou humoru a jednou velkou láskou. Humphrey Bogart byl opravdu vynikající a dodal postavě Ricka ten správný šmrnc a eleganci. Ingrid Bergman to rozhodně slušelo a herecky za svým kolegou nezaostávala. Zajímavý příběh se spoustou dialogů, několik pěkných písní (včetně Marseillaise), trocha napětí, romantika a slavná závěrečná scéna v mlze na letišti. Čas už určitě obrousil hrany tohoto protiválečného klenotu, ale jeho poselství a krása zůstává neměnná. Casablanca je prostě tak specifický a krásný snímek, který si vysoké hodnocení jednoznačně zaslouží. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (155)

  • Režisér nechal Humphreymu Bogartovi (Rick Blaine) pri prednášaní jeho replík voľnosť. Vďaka tomu došlo k pozmeneniu niektorých kľúčových viet z neutrálnej a spisovnej polohy do tej ležérnej, hovorovej. Tak napríklad: „Zo všetkých kaviarní na celom svete príde práve do tej mojej“ zmenil na „Zo všetkých barov vo všetkých mestách na tejto planéte si ona príde práve do toho môjho.“ (marlon)
  • “Rick's Cafe” byla jednou z mála původních staveb k filmu, pro zbytek se z důvodů válečných omezení použily stavby z jiných produkcí studia Warner Bros. Pařížské nádraží například z filmu A teď, cestovateli (1942). (džanik)
  • Tranzitní listy se ve skutečnosti v nacisty okupované Francii nepoužívaly. (HellFire)

Související novinky

Návrat krvavého kapitána

Návrat krvavého kapitána

25.07.2008

Captain Blood z roku 1935 je snad největší klasikou pirátského žánru. Na kapitánském můstku tehdejší megahvězda Errol Flynn, u kormidla pozdější tvůrce Michael Curtiz, na vlajce zlatem vyšitý nápis… (více)

Casablanca na indický způsob

Casablanca na indický způsob

21.08.2007

V seriálu Červený trpaslík je scéna, kde si tvůrci dělají legraci z toho, kam to ve vzdálené budoucnosti může kinematografie dotáhnout. Kromě zmíněného pokračování Pátku třináctého, části 1648, je… (více)

Reklama

Reklama