Recenze (2)
Klíčem k pochopení Driessenova záměru je dětská hra, které se říká Kočičí kolébka. Mezi prsty se natáhnou provázky, které tvoří tím, že je přebíráme, různé obrazce. Na podobném principu je pak postaveno i narativní prolínání motivů tohoto animovaného filmu, jehož začátek a konec rámuje útěk do Egypta Josefa a Panny Marie s Ježíšem před žoldnéři krále Heroda. Střední část, která začíná ve chvíli, kdy se uprchlíci schovají v jeskyni a pavouk za nimi zatáhne svou síť, je pak volnou asociační montáží. Vystihuje okamžik, v němž se rozhoduje o bytí a nebytí malého Ježíše. Motivy požírání a nejrůznějších smrtí tak podtrhují dramatické očekávání možného vyústění. Na první pohled Driessenův snímek nemusí dávat smysl, ale stačí si uvědomit, že je v lecčems stejně hravě "napjatý" jako samotná hra s provázky. ()
Příliš roztahané, bez znalosti kontextu nedává smysl. Místy pěkná hudba. *** Ve zkratce: Požírání. Provázky. Požírání na provázku. https://www.nfb.ca/film/au_bout_du_fil_ ()