Režie:
Scott DerricksonKamera:
Tom SternHudba:
Christopher YoungHrají:
Laura Linney, Campbell Scott, Tom Wilkinson, Jennifer Carpenter, Joshua Close, Colm Feore, Kenneth Welsh, Duncan Fraser, JR Bourne, Mary Beth Hurt (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Katolická církev učinila extrémně vzácné rozhodnutí a oficiálně potvrdila, že je devatenáctiletá studentka prvního ročníku vysoké školy posedlá zlý duchem. Příběh filmu V moci ďábla pojednává o dramatickém soudním líčení s farářem, odsouzeným za nedbalost, která vyústila ve smrt mladé, údajně posedlé dívky. V hlavní roli snímku, založeného na skutečných událostech, se představí LAURA LINNEY jako Erin Bruner, obhájkyně otce Richarda Moorea (TOM WILKINSON), který kontroverzní vymítání ďábla vedl.
Emily Rose (JENNIFER CARPENTER) opouští svůj klidný venkovský domov, aby mohla studovat na vysoké škole. V osamělé noclehárně ji však jedné noci potká děsivá "halucinace", po níž ztratí vědomí. Útoky se postupně stávají častějšími a jejich intenzita se stále stupňuje, proto se nábožensky založená Emily rozhodne podstoupit vymítání ďábla pod vedením faráře, otce Richarda Moorea. Když pak mladá dívka během obřadu zemře, je farář obviněn ze zabití z nedbalosti. Roli jeho obhájkyně neochotně přijímá renomovaná právnička Erin Bruner, jejíž skálopevný ateismus a nedůvěra v nadpřirozeno jsou v průběhu soudního procesu nalomeny oddanou vírou otce Moorea a zvláštními, nevysvětlitelnými okolnostmi, které případ provázejí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (697)
Premňa najpsychotickejšia jazda za posledný rok. Je pravda, že tento žáner nie je u mňa na programe každý deň, no môžem povedať, že Jennifer Carpenter zahrala ,,najlepšie,, posadnutého človeka, akého je možné na plátne vidieť. Súdna časť v druhej polovici zabíja 5hviezdičkový dojem, no aj tak som bol svedkom nevšedného diela. ()
║Rozpočet $19miliónov║Tržby USA $75,072,454║Tržby Celosvetovo $144,216,468║ Atmosférou tak hustý horror z ráže vymítačstva diabla, že medzi ostatnou produkciou v tomto žánry sa môže smelo radiť do kategórie tých lepších a asi ako jeden z mála obstojí v konkurencii s famóznym Friedkinovím Exorscistom. ()
Nepřišlo mně to tolik přesvědčivé. Neobvyklé spojení soudního dramatu s hororem spolu po celou dobu svádělo litý souboj, který z žánrů bude mít více navrch, a u mě jednoznačně vítězily hororové scény s běsnící Jennifer Carpenter. Tu snad skutečně musel posednout ďábel, protože si jinak nedovedu vysvětlit její autentický výkon a kdykoliv šíleně zaječela, zvedlo mě to ze židle. Se zbytkem filmu je to horší. Kněz Toma Wilkinsona obviněný ze zabití dívky během procesu vymítání a jeho sympatická obhájkyně Laura Linney nepodávají nijak mimořádné herecké výkony. Vždy když byli na scéně, tak dávali vyniknout nevěrohodnosti zápletky, a proto jsem začal brát upozornění, že je film natočen podle skutečných událostí, s velkou rezervou. V soudní síni to bylo nenapínavé, v hororových retrospektivách se při popisu událostí, které předcházely smrti dívky, činila právě jen Carpenterová, která uměla vylekat, marně se režisér snažil vyděsit mě bouchajícími dveřmi nebo padající skleničkou z dřezu. Navíc v druhé polovině film opustí zcela hororovou rovinu a divák si vyslechne osvobozující rozsudek nad knězem v soudní síni bez většího zájmu, protože si k postavám stejně za celou dobu nenašel žádný vztah. Film měl možná i na víc, ale jeho jediným trumfem se stala překvapivě mrazivě přesvědčivá Jennifer Carpenter a několik zdařilých scén, navozujících strašidelnou atmosféru. 50% ()
Protože film v tv končil o půlnoci, počkal jsem raději s hodnocením až na ráno, je mi tak nějak líp po těle. Nechtěl jsem snímek dramaticky zdrbat, ale je fakt, že plky o temných silách a "skutečných událostech", které jsem měl na jazyku, se píší opravdu lépe za světla....tak nějak je snadněji vidět, nebo co...Tím máme vyřešenou atmosféru. Ta je u mě za bůra. Škoda jen těch "skutečných událostí", ty v mých očích filmu dost ublížily (ač jsou vesměs brány jako super reklama). Je pak jasné, že bylo natáčeno lehce tendenčně. Na druhou stranu ...v Americe je možné všechno. Jennifer byla neskutečná, hrála a blekotala bezvadně a je tedy jasné, proč jí tak miluji nejen v Dextroušovi. Takže za atmo 5, za herce 4/5, za příběh (kdyby byl smyšlený) 5, ale protože to bylo skutečné(!!!!) pak 3. Vychází mi to na slušné 4, velice dobrá záležitost.....třeba tohle v noci zase smažu, až na mě někdo zavrčí. ()
O třídu lepší než Vymítač, ve kterém není ani kapka racionálního vysvětlení a divák musí věřit v nadpřirozeno ať už se mu to líbí nebo ne. V moci ďábla je mnohem variabilnější a snaží se na věci koukat z různých úhlů pohledu. Právě tomuto aspektu šikovně pomáhá soudní rovina v přítomnosti, díky které můžeme naslouchat i alternativním názorům lidí ne přímo zainteresovaných na inkriminované osobě. Téma je to celkově nesmírně zajímavé a rovněž velmi dobře zpracované. Scény vymítání jsou neskutečně výbušné a strhující (kam se hrabe Vymítač) a diváka spolehlivě přišpendlí k sedačce. Stejně působivé jsou i hudební motivy Christophera Younga, díky kterým vzniká ta pravá nervydrásající atmosféra. V neposlední řadě zde však máme i herecký koncert v podání Laury Linney. Závažný film o závažném tématu, na které však jako jeden z mála nahlíží s chladnou hlavou a to se cení. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (43)
- Film sa inšpiruje skutočným prípadom mladej nemeckej dievčiny Anneliese Michel. Vyšetrovanie v jej prípade preukázalo, že zomrela na podvýživu a dehydratáciu, za ktorú boli zodpovední rodičia a kňazi. Pred smrťou vážila 30 kíl, mala polámané kosti, sama sa nevedela hýbať a mala zápal pľúc. Dvaja kňazi desať mesiacov praktikovali rituály vyháňania diabla. Po jej smrti boli rodičia a dvaja kňazi obvinení zo zabitia z nedbanlivosti. Prípad slúži ako ukážka zlej diagnózy mentálnej poruchy, nedbanlivosti, násilia a náboženskej hystérie. (Raccoon.city)
- Snímek je založený na údajně jediném Vatikánem potvrzeném posednutí ďáblem. Předobrazem Emily Rose je mladá Němka Anneliese Michel, které se podobné události staly v 70. letech minulého století. Při exorcizmu použili „Rituale Romanum“, tehdy stále platné kanonické právo ze 17. století. Anneliese prý byla posedlá více démony, mezi nimi byl například Lucifer, Hitler nebo Nero. Z celého procesu se zachovalo 40 audio pásek, na kterých je zaznamenaný celý průběh. Krátce před smrtí děvčete se do evropských kin dostal Vymítač ďábla (r. William Friedkin, 1974) a způsobil paniku mezi lidmi, kteří byli vystrašeni z Anneliesina případu. Psychiatři dokonce zaznamenali obrovský nárůst pacientů, kteří si mysleli, že je posedl ďábel. (imro)
Reklama