Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (198)

Smok 

všechny recenze uživatele

Ďakujem tvorcom za ozrejmenie niektorých mojich medzier z histórie 1.sv. vojny, čo im ale nemienim odpustiť sú absolútne nelogické strihy vždy, keď sa udialo niečo podstatné v Manfredovom živote. Vyslovene ma to vytáčalo, podobne ako príbeh orientovaný na citové dojenie nežnejšej časti populácie príbehom lásky s belgickou sestričkou. Čo už, keď chceme, aby niekto prišiel do kina, tak musí byť aj romantika. Tiež ma napríklad zaujalo "bojové" pomaľovanie lietajúceho cirkusu, kde sa na dvojplošníkoch dala nájsť vedľa seba Dávidova hviezda spolu so Železným krížom a barónov stroj v duchu hesla "Nechcem byť nenápadný, chcem aby sa ma báli" :) Celkovo ale dobré. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Sebejistě a kvalitně natočená tuctová výprávěnka, která se osobnosti a životu Manfreda von Richthofena kupodivu věnuje méně než čajíčkové romantické linii a apelu na zrůdnost války v kontrastu s noblesou a rytířskostí prvoválečných vzdušných soubojů... Lacině vypadající plakát klame, Rudý baron je řemeslně velmi povedený snímek, který jednoznačně patří na velké plátno. Letecké souboje jsou zvládnuty výborně, oproti akčně laděným Rytířů nebes se mohou chlubit větší elegancí a realističností (krom lepších triků mě potěšilo i mnohem pěknější snímání pilotů v kabinách), jenže je jich jen pár, jsou krátké a pro příběh nepodstatné. Netuším proč tvůrci vypustili Richtohofenovy souboje s nepřátelskými esy, zato vím jistě, že jim za to nikdo pravicí potřásat nebude. O čem ten film má vlastně být, když se Richthofenova osobního života dotýká jen velmi povrchně a důležité zvraty v jeho působení jakožto vojenského pilota odmítá ukazovat? Vždyť se tak stává filmem zhola zbytečným, což mě s přihlédnutím k velkému počtu Čechů ve štábu (v Česku se to celé i točilo) a k nesporným filmařským kvalitám opravdu mrzí. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Děkuji, zachránil jste mu život." ----- "Ne, já ho sestřelil." ----- Možná Vám bude chybět větší frekvence vzdušných soubojů ... a bitev, protože snímek na ně neklade pražádný důraz a využívá je spíš jen jako jednu z kulis, v nichž se příběh odehrává. Ale ... víte ... jde především o PILOTA. O mladého (a neklidného) šlechtice, který se všeho nejvíc touží po létání - po ADRENALINOVÉM létání ... a válka pro něho je jen gentlemanskou hrou urozených - rizikovým rytířským kláním, během něhož (vcelku logicky) můžete díky vlastním chybám či souhře nepříznivých okolností i zemřít. Ráda bych věděla, zdali výmluvné oči krásné sestřičky (ZDRAVOTNÍ sestřičky) spolu se stále nenasytnější Smrtí OPRAVDU dokázaly změnit pohled Manfreda Albrechta svobodného pána von Richthofena na bojiště první světové ... nicméně příběh trochu lehkomyslného chlapce s hlavou v oblacích končí jako drama předčasně dospělého muže se statečným srdcem, který pochopil cenu života ... 4,5* ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

To jsem se takhle zas jednou probudila ve 4:30, přede mnou víkend a já ne a ne znovu zabrat. Pustila jsem tedy televizi a jediný snesitelný program nabízel kanál Film+, ve 100 let starých uniformách tam pobíhala banda nesympatických německých ksichtů a Til Schweiger, ba dokonce i nějakého toho českého ksichta se mi podařilo zahlédnout. Von Richthofen byl pro mě zatím pouze jméno, spojené s přezdívkou Rudý baron a leteckými souboji dvojplošníků. Tak proč si nerozšířit obzory, nedozvědět se o tomhle legendárním letci víc? No, například proto, že tenhle film je převážně nudný, nepříjemně roztříštěný, zajímavé události přeskakuje a v nezáživnostech se nimrá, předhazuje neexistujícího židovského pilota coby přítele z nejlepších... Kromě toho samotná postava hlavního hrdiny postrádala charisma, Rudý baron mi byl táááákhle volný a vzhledem k pitomě ustřiženému závěru snad nemohla uronit slzičku ani ta osoba, které se slaďoučký, slizoučký von Richthofen přece jen líbil. Nicméně našlo by se i pár kladných dojmů, nejsilnějším z nich je gentlemanství a fair play, hodnoty, jaké se v dnešní bezohledné době příliš nenosí. Leteckých soubojů mohlo být o něco víc, zpracovány byly obstojně. Do třetí hvězdičky pro tento film se musím hodně nutit, je totiž doslova esencí průměrnosti. Dalo se to snést, ovšem podruhé se dívat určitě nebudu. 50% ()

lioncel 

všechny recenze uživatele

velké očekávání zůstalo nenaplněno .. škoda .. německá filmová snaha opět tak trochu selhala .. dokonce ani takové téma, jako je příběh o nejslavnějším stíhacím leteckém esu 1.světové války nedokázalo zbavit tvůrce komplexů své evropské malosti a bohužel, i jim zcela vlastní, neustálé úporné snahy o kopírování, či alespoň vyrovnání se podobným velkým britským, či americkým filmovým vzorům .. trestuhodné, vždyť Rudý baron byl němec a němci tento film o něm natočili .. velká škoda, nevyužít takové šance … ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Během první scény, která se odehrává v roce 1906, obdivuje mladý Richthoffen (Tomáš Koutník) letadlo Bleriot XI. Toto letadlo ale poprvé vzlétlo až 23. ledna 1909. (Cheeker)
  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • Film byl z velké části natáčen v České republice. (July)

Reklama

Reklama