Režie:
Susan StromanHudba:
Glen KellyHrají:
Nathan Lane, Matthew Broderick, Uma Thurman, Will Ferrell, Roger Bart, Eileen Essell, Michael McKean, David Huddleston, Debra Monk, Andrea Martin, Jon Lovitz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Pro me naprosto nepochopitelne zpackany muzukalovy zanr. Oproti vybornemu muzikalu mi prijde tento filmovy pokus jako jeho chudy pribuzny. M.Broderick a U.Thurman se topi v krecich choreografickych kreacich a radoby divadelniho projevu(predevsim Matthew). Jedine paprsky svetla, prosakujic zkrs temnotu muzikalove-komedialni taskarice, jsou role, ktere ztvarnili vynikajici Will Ferrell a Nathan Lane. Predevsim vynikajici ztvarneni zaprisahleho fasistickeho esesaka v podani Willa, bylo perfektni. Predevsim kvuli temto dvema a k prihlednutim na to, ze muzikalovy film je muj oblibeny zanr, davam tri hvezdicky. ()
Hned v prvních sekundách příběhu se divák ocitá na Broadwayi, mezi svítícími neony, v úvodním oslnivém hudebním čísle. Muzikál producenta Maxe Bialystoka (jméno jako parafráze na mocnou kliku evropských uměleckých imigantů) Funny boy (adaptace Hamleta!) se stává totálním propadákem a starý lišák se musí poohlédnout po něčem novém Elementární příběh shánění peněz a představitelů pro nový (nejhorší) muzikál se stává lehce plynoucí fraškou tu a tam proloženou hudebními čísly. Producenti jsou životním projektem Mela Brookse – kromě filmu z roku 1968 existuje i broadwayský muzikál z roku 2001. Brooks napsal scénář filmu, hudbu i texty zpívaných čísel a celý film také, jak jinak, produkoval. Rukopis zkušeného autora filmových parodií je na Producentech velmi znát. Herci celou dobu dokonale přehrávají (všechny postavy filmu jsou pouhé karikatury, načrtnuté podle několika základních vlastností), občas se objeví nějaká ta citace (muž na střeše – Ghost dog, scéna u soudu – Tanec v temnotách, Kafkova proměna jako scénář k muzikálu), film je naprosto nekorektní k často tabuizovaným tématům (nacismus, homosexualita, staří lidé), některé scény jsou absolutně nekoherentní k veskrze pozitivní, usměvavé a „dokonalé“ hollywoodské muzikálové tradici. Neonacistický muzikál Jaro pro Hitlera s ultrazženštilým homosexuálem v hlavní roli je ostatně příkladným pro všechy zmíněné kategorie. Hudební čísla jsou do detailu propracovaná, choreograficky originální (bíle natřená kancelář, účtárna, pochod babiček), s velmi dobrými texty (časté opakovaní elementárních struktur, slovní hříčky). Celý film se vnímat jako sarkastický pohled na chod showbyznysu i jako parodii typických prvků daného žánru. Především je to ale „rozesmívající“ dílo, jehož ztřeštěným fyzikálním zákonům se krásně podléhá. ()
Muzikálová vystoupení nebyla špatná, trochu absurity mi nevadí. Bohužel všechno ostatní bylo špatně. Už úvodní scéna byla naprosto příšerná a vůbec bych se nedivila, kdyby po ní spousta lidí film rovnou vypla. Myslela jsem, že se to zlepší, ale bohužel byl takový celý film. To co asi mělo být "vtipné", bylo jenom trapné. Celkově ve mně film vyvolal takové rozpačité pocity. Nechápu, jak se herci jako Lane, Broderick a Thurman, mohli k takovému filmu upsat. Asi ani nečetli scénář, protože jinak nevím, proč by to měli zapotřebí. Ale jak říkám, ta muzikálová čísla nebyla tak špatná, tak nechám zlatou střední cestu. ()
Producenti mě překvapili.Zezačátku filmu jsem si říkala že to bude nějaké klišé,prostě jen parodie na staré Broadwayské muzikály ale (stručně řečeno,od histerického výstupu M.Brodericka a jeho dečky v kanceláři) jsem se bavila až do konce.Will Ferrell jako neonacista byl užasný stejně tak jako Uma Thurman v roli silně naivní švédské sekretářky. Takže,pokud jste ještě neviděli přihřátého Hitlera máte možnost. ()
I kdyz to na puvodni Producenty nema, zas takovej prusvih to neni. Film je natocenej dobre, pisnicky jsou chytlavy a choreografie je paradni. Vetsina scen je navic pouze kopii tech puvodnich, i kdyz samozrejme v nejakejch detailech se to vzdy lisi, coz znamena, ze to obcas dokaze dobre pobavit, ale pak treba nastve protahovany finale (delka pres dve hodiny je proste strasne moc). Jedinej vyraznejsi problem tu je tak jen v Broderickovi, kterej nejen, ze prehrava, ale zaroven se furt tvari jak nejakej uchylacek a zpev nebo choreografie mu moc nerikaj. To Lane je docela solidni, Ferrell v roli nacka je naprosto super ultimatni a Uma je ultra sexy. Takze na jednu stranu film neni nijak vyrazne spatnej, ale na stranu druhou, proc koukat na kopii, kdyz tu mame daleko lepsi original. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Když Max navštíví staré dámy v jejich domě, stiskne na telefonu u vchodu mnoho jmen. Mezi nimi je Anne Bancroft, bývalá žena Mela Brookse a také jeho původní jméno M. Kaminsky. (imro)
- Autor původního muzikálu Mel Brooks zkomponoval hudbu tak, že si broukal písně a nahrával na magnetofon. Pásku potom dal kamarádovi hudebníkovi, který melodie přepsal do not. (imro)
- Kromě Willa Ferrella a Umy Thurman si všichni herci v hlavních rolích reprízují své postavy z hry uváděné na Broadwayi. (imro)
Reklama