Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

genetique 

všechny recenze uživatele

Poctivá filmarina v mnohom preštieva aj dnešné (bohužiaľ poväčšine už len béčkové) pokusy o katastrofické filmy. Efekty už s pribúdajúcimi rokmi poznamenala doba, ale tým, čo robí tento film klasikou je režisérska zručnosť a dokonalá atmosféra s veľkou porciou napätia. A samozrejme fakt, že hollywoodsky happyend ešte nebol podmienkou každého blockbusteru. 80%. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Atmosferický a stylový "katastrofáč" let 70. Tzn. hutná atmosféra, důraz na individualitu, vysoká úmrtnost hrdinů a na dnešní dobu poněkud vycházkové tempo, které ale jaksi patří k věci. Pokud si tento stylový přístup porovnám s módou hypertrofovaných trikových oblud let 90., vychází mi Dobrodružství Poseidonu jako opravdu poctivý a propracovaný kus filmového řemesla, navíc okořeněný o slušné herecké výkony. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

U kormidla téhle superkocábky sice stojí Leslie Nielsen, ale smát se příliš nebudeme. Jakmile totiž přijde vlna, je všechno vzhůru nohama. Doslova. Spousta plavících se cestujících tenhle obrat k horšímu nepřežije, některým se to převrátí i v hlavě, ti zbylí zachovávají paniku. Ještě štěstí, že tady máme jednoho odvážného pastora - a hele, on vypadá jako Gene Hackman, to by mohl být i stejně drsný a správňácký, ne? Je. A zrovna tak jsou na tom všichni, kteří se s ním vzhůru ke dnu vydají. Takže paráda. Dobrodružství Poseidonu patří k těm nejlepším katastrofickým snímkům, jimiž se stříbrné plátno v sedmdesátkách jen hemžilo. Film je to napínavý, na svou dobu slušně trikově zvládnutý, s parádní hudbou Johna Williamse a herci, jimž držíte palce, ať dělají, co dělají. Dávám čtyři čisté hvězdy, zvedám kotvy a vyplouvám se podívat na Petersenův remake. To jsem zvědav. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se konečně dostal k tomu abych okomentoval tuhle klasiku. Film vzniknul v požehnané době 70 let která přála těmto katastrofickým spektáklům. Rozjezd je zběsilý rychlé seznámení z hlavními hrdiny pak novoroční párty a PLESK! vlna je tu a jde se na věc. O postavách se pravda bůhví moc nedozvíme, ale to nevadí, protože všichni hrají dost přesvědčivě a uvěřitelně a navíc se toho víc o jejich charakterech dozvíme v průběhu filmu. Každopádně duo Hackman, Borgnine to táhne k nim je tu ještě pár vedlejších postav z ostatních jsou pouze nepodstatné oběti. Což mi vyhovuje člověk se nemusí orientovat v problematice mnoha mezilidských vztahů a prostě si jenom užívá ten strhující souboj hrstky vyvolených o přežití. Jinak samozřejmě na svojí dobu je film po technické stránce na znamenité úrovni. Neuvěřitelné co se dalo dokázat z poctivými kaskadérskými výkony a mechanickými triky bez nějakých digitálních efektů. Pro mě je Poseidon zkrátka kult a hotovo.100% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Až v té šachtě jsem si uvědomil, že jsem tohle už kdysi viděl. Akorát nevím, jestli to bylo před rokem 2001, kdy vznikl dabing pro Novu. S ním jsem měl trochu problémy. Pravdou ale zůstává, že dobrých katastrofických filmů není mnoho, vedle Aféry Concorde, Skleněného pekla a Ohrožení Britannicu má i Poseidon své místo. Pokud nevíte, kdo je Roddy McDowall, ale viděli jste původní (a nejlepší!) Planetu opic, měli byste ho kdekoliv poznat. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Padajíci vánoční strom byl jednou z nejnebezpečnějších scén ve filmu. Strom byl připevněn ke stropu a na pokyn uvolněn. (FIBO)
  • Strojovna Poseidonu (i s pasažéry) byla zvěčněna ve voskovém muzeu "Movieland Wax Museum" v Buena Parku v Californii. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama