Režie:
Michael CurtizKamera:
Ernest HallerHudba:
Max SteinerHrají:
Joan Crawford, Jack Carson, Zachary Scott, Eve Arden, Ann Blyth, Bruce Bennett, Lee Patrick, Moroni Olsen, Veda Ann Borg, Jo Ann Marlowe, George Tobias (více)Obsahy(1)
Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (79)
Svěže působící snímek. Spíš se mi nechce věřit, že byl natočen už v roce 1945. Skvěle funguje i dnes, žádná poválečná zatuchlina, které se u nás v té době běžně točily. V Americe už se dávno dělal těžký byznys, a v tomto případě těžce vydřený nápaditou Mildred, která je své dceři ochotná snést modré z nebe - což jí moc štěstí nepřinese. Lepí se to na ní náramě. A gentleman v nedohlednu. Životní role Joan Crawford, i když pro mě zářila v jiných rolích. Ale na její hraní se kouká krásně. Je to jak sledovat malíře když maluje dokonalý obraz. ()
Psychologické melodrama dochucené vyšetřováním vraždy (osobně bych se zdržel nálepky film noir), kde Joan Crawfordová převádí jeden ze svých nejlepších výkonů. Eve Ardenová, spolu s Lucille Ballovou asi nejslavnější komička čtyřicátých a padesátých let, byla nominována na Oscara za svou roli Idy - a nutno říct, že právem. ()
Kam až může vést nekritická láska matky k dceři, to ukazuje tento film. Joan Crawfordová dostala za svůj herecký výkon Oscara, nicméně můj dojem je, že mohla své postavě dodat větší věrohodnost. To Ann Blythová v roli její dcery se do role položila více a předvedla dokonale, co je to rozmazlený spratek. Jejich mužští protějšci nejsou nijak zvlášť výrazní a i scénář mohl více načrtnout psychické rozpoložení všech zúčastněných, aby divák dokázal lépe pochopit jejich počínání. ()
Tohle rodinné drama s kriminální zápletkou (vyšetřováním vraždy) ovládly ženy, Joan Crawfordová zvládla svou roli skvěle, uvěřila jsem jí zklamání z manželství s nevěrným mužem, bolest ze ztráty milovaného dítěte, touhu dokázat něco sama za sebe, podnikat a být úspěšná.. Mladinká Ann Blythová jedním slovem vynikající, tzn. rozmazlený spratek na pěst.. Každopádně se jedná o film, který mě donutil zastavit se a zamyslet.. ()
Tak toto bolo veľmi slušné spojenie filmu noir a melodrámy, s výborným hereckým obsadeným a nezabudnuteľnými postavami. Vynikajú predovšetkým Joan Crawford ako matka, ktorá by pre dcéru obetovala všetko a Ann Blythová v roli drzej, rozmaznanej dcéry, ( pre mňa najhoršieho dieťa, aké bolo zobrazené na filmovom plátne). Moju noirovskú dušičku potešila čertovsky majstrovská kamera E. Hallera. ()
Reklama