Režie:
Michael CurtizKamera:
Ernest HallerHudba:
Max SteinerHrají:
Joan Crawford, Jack Carson, Zachary Scott, Eve Arden, Ann Blyth, Bruce Bennett, Lee Patrick, Moroni Olsen, Veda Ann Borg, Jo Ann Marlowe, George Tobias (více)Obsahy(1)
Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (79)
Krásna noirovská dráma, ktorá vo svojej hĺbke ukrýva hlboký pocit znepokojenia a thrillerovej zápletky, ktorej opätovná podstata má korene v hlbokom sociálnom a morálnom aspekte vtedy nového postoja k spoločnosti, dnes už bežného, zabehnutého životného štýlu. Obe ženské predstaviteľky podávajú skvelý výkon a záver si zaslúži absolutórium. 85%. ()
Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo... ()
Film noir, melodráma, thriller, psychológia, sentiment - to všetko v nádhernom koncerte pod vedením skúseného Michaela Curtiza. Joan Crawford ( získala Oscar ) je v tomto "ženskom" filme okúzľujúca ako dokázala svoj život položiť na oltár lásky k vlastným dcéram. Hlavne staršia dcéra ( Ann Blyth ) s opačnými morálnymi hodnotami zneužíva matku pre svoje pohodlie a rozmary a nezaujímaju ju cena. ()
Těžko fandit nebo přát ženě jako je Mildred Piercová něco pěkného. Její postava je pro mě osobně strašně hloupá a zaslepená láskou k dceři, které chce dát vše a potichu přechází její rozmazlenost a nadutost. Nejde říct, že jde o špatný film, protože jsou zde slušní herci, lehce noir atmosféra a i celý příběh je svým způsobem zajímavý. Mé osobní sympatie však nikdo nezískal a spíše jsem sledoval hromadu postav, které mi jsou ukradené od začátku až do konce ( s výjimkou dcery Mildred, které jsem přál to nejhorší od první chvíle, kdy dostala šaty a nevážila si jich ani v nejmenším...). Michael Curtiz má na lepší filmy a to několikrát dokázal. ()
Sú charaktery ľudí, ktoré si zaslúžia dostať sa na spodok potravinového reťazca, aby zažili, čo je to bieda a škemranie o posledný zlaťák. Sú charaktery ľudí, ktorý si to uvedomujú, ale nechcú si to pripustiť a vďaka ich ignorantstvu trpí okolie a paradoxne aj oni. Sú charaktery ľudí, ktorý sa priživujú na oboch predchádzajúcich skupinách a vychádzajú z toho najlepšie, teda pokým...A čo samotný film? Je super! ()
Galerie (48)
Zajímavosti (17)
- Pracovný názov filmu bol House on the Sand. (ČSFD)
- Stejně jako ve filmové roli, tak i paradoxně v osobním životě měla Joan Crawford špatné vztahy se svými potomky. Christinu Crawford její adoptivní matka poznamenala natolik, že o svém dětství sepsala knihu, podle níž byl natočen film Drahá maminko (1981). (Ganka)
- Opojný snímek s Joan Crawford, jejíž kariéra byla na ústupu, Curtizovým vedením dalších herců, expresivními přesuny kamery ze slunné pláže do zakouřených stinných místností a hudbou Maxe Steinera jej právem dostal na seznam proslulého žebříčku „1001 filmů, které musíte vidět, než umřete“. (SeanBean)
Reklama