Reklama

Reklama

Ve službách papeže

  • USA The Agony and the Ecstasy (více)

Obsahy(1)

Zlaté období italské renesance zachycené ve střetu titánů své doby – umělce Michelangela Buonarrotiho a papeže Julia II... Počátkem 16. století proslul během svého pontifikátu „papež válečník“ Julius II. (R. Harrison) zejména svou výbojnou politikou za účelem posílení pozice Papežského státu. Také však i jako mecenáš umění, který po sobě hodlal zanechat dílo velebící slávu Boha. K tomu mu měl posloužit geniální, ale vzpurný sochař Michelangelo Buonarroti, jemuž papež nařídil, aby se postaral o výmalbu stropu Sixtinské kaple. Umělec excelující zejména jako sochař sice zakázku přijal a na freskách začal pracovat roku 1508, ale často se vůli papeže vzpouzel. To vyústilo v několikaletý spor dvou neústupných osobností… Historický snímek Carola Reeda nominovaný na pět Oscarů a natočený podle předlohy Irvinga Stonea "Agónie a extáze" nabídl vedle impozantní výpravy hlavně herecký koncert Charltona Hestona a Rexe Harrisona v úlohách zcela rozdílných individualit, jejichž náhled na svět se často různil. Jako poctu velkému sochaři, architektovi, malíři a básníkovi Michelangelovi také tvůrci natočili krátký prolog o jeho díle, který předchází vlastnímu filmovému příběhu. (Česká televize)

(více)

Recenze (126)

xaver 

všechny recenze uživatele

Další vynikající snímek s Charltonem Hestonem v hlavní roli. Režisérsky velmi slušně zpracovaný historický námět o zřejmě nejvýznamnější části života Michelangela. Hodnotu snímku podtrhuje skutečnost, že režisér se poměrně verně řídil historickými fakty, což je v dnešní době věc téměř nevídaná. Výkon Ch. Hesona a Rex Harrisona nelze označit jinak, než jako herecký koncert. Jedinou pochybnost ve mě vzbuzují některé dialogy mezi papežem a umělcem, kde měl režisér značný prostor pro fabulaci a postoje umělce vůči nejmocnějšímu muži tehdejšího světa jsou někdy na hranici uvěřitelnosti. Ale to nijak neubírá na kvalitě snímku, který si jednoznačně zaslouží 5*. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dokáže zaujať historický epos, ktorý sa namiesto na masové bojové scény, naddimenzované dekorácie s miliónovým davom a exotickými lokáciami všeho druhu sústreďuje predovšetkým na (ne)obyčajnú maľbu stropu? Rozhodne áno. Napätie vytvárané ústrednou dvojicou, je dokonalou náplasťou na absenciu vyššie spomínaných aspektov. ()

Reklama

laik_60 

všechny recenze uživatele

vyše dvojhodinová "ťahanica" medzi Julianom II. a Michelangelom, či o odmenu, alebo o námety. N asvoju dobu dost moderne poňatý spôsob komunikácie medzi najvyššou hlavou cirkvi a umelcom. Veľkofilm dal dostatok priestoru na herecké stvárnenie ako Hestonovi tak aj Harissonovi. Škoda, že sa scenárista nedokázal zblížiť aj s koncom života Michelangela a jeho vzťahu k dielu ktoré namaľoval. Z historického hľadiska som rád, že vďaka práve tomuto dielu sa rozpráva a vie viac o autorovi ako o tom, ktorý to všetko nariadil. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Filmová adaptace části rozsáhlého životopisného románu Agónie a extáze od Irvinga Stonea se soustřeďuje na střet dvou silmých osobností renesanční Itálie: všestranného umělce Michelangela (Ch.Heston) a vojáckého papeže Julia II. (R.Harrison). Otázky umělecké svobody, chápání Božího charakteru a nalézání vzájemného respektu, to vše povyšuje snímek C.Reeda nad běžnou produkci historického žánru. ()

Kmotr 

všechny recenze uživatele

Nádherné histoické drama o jednom z největších sochařů na světě( Buonarotim). Filmy jako je ve službách papeže, nám ukazují skutečné muka umělce a jeho vlastní boj( nikoli s papežem, ale se svými díly). A Agamenon se mýlil, plánovaný pomník papeže Julia II. měl mít 21 soch a z toho byla vytvořena pouze jedna a to socha Mojžíše. Jedna socha na pomníku by trvala čtyři roky . David byl vytesán do mramoru, který byl již rozpracován a nedokončen a tak se toho Michelangelo chopil a z mramoru vytvořil sochu Davida( inspoiraci viděl v chlapci co mu zahříval pelíšek). David neměl být jednou ze soch na papežovým pomníku. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Na východní zdi Sixtinské kaple vidíme dvě fresky namalované v 70. letech 16. století Matteem de Lecce a Arrigem Paludanem. Vzhledem k tomu, že film se odehrává v letech 1508-1512, tyto fresky v té době na zdi být nemohly. (liquido26)
  • Doly, které ve filmu využívá Michelangelo (Charlton Heston) jako zdroj mramoru pro své sochy, byly stejné doly, které využíval skutečný Michelangelo. (liquido26)

Reklama

Reklama