Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Boris Sagal je tragéd! A Heston snad ještě větší, když přijmul roli v tomto filmu, asi mu docházely peníze. Naivní scénář, laciná výprava, příšerné masky ( zmutovaní kapucíni jsou k smíchu ), otřesně zrežírované akční scény, nehodící se hudba, tohle herecky nezvládá ani Heston, se samopalem v ruce je spíše směšný... ()
Tento film je plný divných albínů v pláštích, co se vyžívají v ohni, pronáší divné, sáhodlouhé monology o (ne)smyslu žití a svého nemesis se snaží vydeptat hlasitým šeptáním jeho jména ve křoví pod balkonem... A celé to působí podobně směšně, jako to zní, sice tu byl velký potenciál (zdravíme verzi se Smithem), ale je prokaučovanej obludnym způsobem - konkrétněji, hrozně nesmyslnými a béčkovými dialogy, fakt divnym provedením hlavního hrdiny (tohle si Heston nezasloužil), kterej je něco mezi slizkým přiškvorem a klasickým gerojem zlatého Hollywoodu, nemluvě o padouchovi, který vypadá jako jistý Garth Merenghi (modří vědí), jen má rozkošnější zorničky. Někde na hraně nepříliš povedeného apokalyptického scifi a přiznaného béčka, nicméně stále koukatelné, ale nezajímavé. A bez vesmírných vyder. ()
The Omega Man se mohl stát velkou modlou postapokalyptického sci-fi thrilleru. To by ovšem nesměl být tak strašně špatně zrežírovaný a "obdařený" hudbou, která se k jednotlivým scénám hodí asi jako šlehačka k utopencovi. Heston sice má charisma, které dokáže utáhnout celý film, ale co je to platné, když Sagal zoufale nezvládá akci (možná nejvíc mě to mrzelo v případě úprku na motorce) a atmosféru jako by snad ani neměl sebemenší zájem jakkoliv budovat (ukazovaní záporáckých kapucínů po celou dobu v celé jejich vizuální i intelektuální "kráse", namísto mnohem efektivnějšího užití pouhých náznaků, tomu ubírá spoustu potencionálního napětí a tajemna). Výsledkem je tudíž místo hutné ponuré podívané jakási nesourodá bizarní taškařice, jejíž celkovou nepovedenost skvěle stvrzuje příkladně připitomělé finále. Materiál jako stvořený k parodování (viz jeden můj oblíbený simpsonovský čarodějnický speciál). 40 % ()
Je to už dávno, co jsem viděl film I Am Legend (2007) s Willem Smithem. Stejnojmennou knihu od Richarda Mathesona jsem nikdy nečetl, stejně jako jsem dosud neviděl původní film The Last Man on Earth z roku 1964. Takže nemůžu moc srovnávat. I Am Legend se mi však docela líbilo a tak jsem chtěl dát šanci i jejímu předchůdci. Tentokrát jde však spíše o čistokrevné scifi, ze kterého hororová atmosféra moc cítit nebyla. Tím však nechci říci, že by šlo o vyloženě špatný film. Jen mi tu chyběly zombie - (jenž jinak vůbec nemusím), které zde byly nahrazeny lidmi v kápích s moukou na ksichtu. A to vážně moc velká výhra nebyla. Navíc jsem se cítil lehce ochuzen i pořádnou atmosféru, která mnohdy doslova stagnovala. Náznaky napětí tu fungovali snad jen ve chvílích, kdy vědec musel bojovat se společenstvím. I tak šlo spíše o přehlídku akčních scén, které však trpěly nedostatkem důvtipu. Bohužel musím souhlasit i s tvrzením, že zvolená hudba filmu spíše ublížila, nežli by jej pozvedla na výší úroveň. Největší problém jsem však měl s důvěryhodností postapokalyptického světa. Tvůrcům se moc nepodařilo zakrýt všechny nedostatky, kterých tu byla spousta. Již v úvodní projížďce lze spatřit normální provoz na silnici (dálnici) za hlavním hrdinou, či chodící lidé. Ani samotný scénář se pak nevyvaroval zbytečným chybám a hlavně mi přišlo, že množství scén – situací bylo nedotažených do konce, či naprosto zbytečných. I ten samotný závěr rozhodně nepatřil mezi vydařené. Podobně bych se mohl vyjádřit i k dialogům.50% ()
Heston sa pre podobné úlohy narodil, rovnako výprava je rovnako pôsobivá, ako aj v prípade Lawrenceovho nedávneho príspevku k téme. Lenže niekedy po polovici sa temná nálada náhle mení smerom k optimizmu, aby každý tušil, že nový raj na zemi ale v skutočnosti nenastáva. Omega man sa tak začína trochu rozrieďovať a v niektorých momentoch to drží nad hladinou iba Heston. Samozrejme ako filozofický komentár doby to výborne funguje, len škoda tej dramaturgie. Ak film, trvajúci niečo vyše hodiny a pol, ledva dokríva do konca, niekde je skrytá chyba. Možno nejaký vírus... ()
Galerie (53)
Zajímavosti (15)
- Charlton Heston chcel, aby film režíroval Orson Welles. (Real Tom Hardy)
- Scenárista neskôr uviedol, že postava Lisy (Rosalind Cash) bola vytvorená najmä kvôli hnutiu Black Power, ktoré bolo v tom čase na vzostupe. (Real Tom Hardy)
- Snímek byl natočen na motivy románu Richarda Mathesona „I Am Legend“. (Hans.)
Reklama