Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Tento film je plný divných albínů v pláštích, co se vyžívají v ohni, pronáší divné, sáhodlouhé monology o (ne)smyslu žití a svého nemesis se snaží vydeptat hlasitým šeptáním jeho jména ve křoví pod balkonem... A celé to působí podobně směšně, jako to zní, sice tu byl velký potenciál (zdravíme verzi se Smithem), ale je prokaučovanej obludnym způsobem - konkrétněji, hrozně nesmyslnými a béčkovými dialogy, fakt divnym provedením hlavního hrdiny (tohle si Heston nezasloužil), kterej je něco mezi slizkým přiškvorem a klasickým gerojem zlatého Hollywoodu, nemluvě o padouchovi, který vypadá jako jistý Garth Merenghi (modří vědí), jen má rozkošnější zorničky. Někde na hraně nepříliš povedeného apokalyptického scifi a přiznaného béčka, nicméně stále koukatelné, ale nezajímavé. A bez vesmírných vyder. ()
Boris Sagal je tragéd! A Heston snad ještě větší, když přijmul roli v tomto filmu, asi mu docházely peníze. Naivní scénář, laciná výprava, příšerné masky ( zmutovaní kapucíni jsou k smíchu ), otřesně zrežírované akční scény, nehodící se hudba, tohle herecky nezvládá ani Heston, se samopalem v ruce je spíše směšný... ()
Heston sa pre podobné úlohy narodil, rovnako výprava je rovnako pôsobivá, ako aj v prípade Lawrenceovho nedávneho príspevku k téme. Lenže niekedy po polovici sa temná nálada náhle mení smerom k optimizmu, aby každý tušil, že nový raj na zemi ale v skutočnosti nenastáva. Omega man sa tak začína trochu rozrieďovať a v niektorých momentoch to drží nad hladinou iba Heston. Samozrejme ako filozofický komentár doby to výborne funguje, len škoda tej dramaturgie. Ak film, trvajúci niečo vyše hodiny a pol, ledva dokríva do konca, niekde je skrytá chyba. Možno nejaký vírus... ()
Postapokalyptický film s takou mizernou atmosférou som dávno nevidel. Asi bude chyba už v samotnej predlohe, lebo nápad spraviť z nakazených preživších albínov, ktorí nemajú radi svetlo, nie je šťastný, ani príliš zaujímavý. O čo zaujímavejšie je to so zombíkmi, už odvtedy filmári zistili. Odpadnú zbytočné kecy a vyzerajú nebezpečnejšie než títo kapucniari. Inak som celkom nepochopil, že keď neznášajú svetlo a chodia len potme, prečo stále chodia so zapálenými fakľami :-D Je to proste celé nepodarené a podčiarkuje to záber vyľudneného mesta, kde v pozadí vidno pohybujúce sa autá. Chápem, že vyľudniť mesto v takej rozlohe nie je jednoduché a počítačom sa to ešte vtedy upraviť nedalo, no takéto zábery len podčiarkujú amaterizmus, ktorý sprevádza celý tento film. ()
Což o to, Charlton Heston byl pořádný chlapák na to, aby si v klidu mohl střihnout posledního člověka na zemi (předem musí být každému jasné, že úplně sám nebude), ale režisér se už tolik nepochlapil, protože filmu dominují špatně natočené akční scény, které se možná snaží o jistý nadhled, což je podpořeno zvláštní až psychedelickou hudbou, která se k filmu vůbec nehodí a mě osobně hodně kazila zážitek z filmu. V takovém filmu by měla hudba jen nepříjemně tahat, vytvářet kontrasty s tichem v prázdném městě a ve správný moment přitvrdit na pilu, ale tady se prostě jede v rytmu 70. let. Moc se nepovedli ani nakažení nepřátelé. Jsou to prostě jen kašpaři v kápích, kteří se asi nechtěně vyváleli v pudru a kteří se nechávají velice lacino postřílet a jejich logika je opradvu nelogická :-) The Omega Man je film bez napětí, bez lepší akce, ve kterém se zmateně potácí legendární Charlton Heston. Škoda. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (15)
- Charlton Heston s producentom Walterom Seltzerom už o dva roky neskôr spoločne natočili ďalší dystopický film Soylent Green (1973). (Real Tom Hardy)
- Scenárista neskôr uviedol, že postava Lisy (Rosalind Cash) bola vytvorená najmä kvôli hnutiu Black Power, ktoré bolo v tom čase na vzostupe. (Real Tom Hardy)
- Tim Burton uviedol, že sa jedná o jeden z jeho najobľúbenejších filmov a ak by si mal jeden zobrať na opustený ostrov, bol by to práve tento. (Real Tom Hardy)
Reklama