Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh devítileté holčičky žijící se svou matkou, která na ni věčně nemá čas. Proto jednoho dne ukradne tříletou holčičku ze sousedství a pokusí se během jednoho dne zahrát si na mámu sama. Lyricky laděný snímek formálně velmi čistý, s vynikající kamerou, o potřebě lásky a vzájemnosti v životě - i v životě těch nejmenších. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

emma53 

všechny recenze uživatele

"Láska je velký nedostatek naší doby." Strašně smutné drama o holčičce a o její touze po lásce své matky, které se jí ale nedostává. Opravdu velmi emotivní a depresivní s naprosto vynikajícími výkony Vrány v podání Karoliny Ostrožny a maličké, kterou kouzelně zahrála Kasia Szczepanik. Výstižné komentáře : O*R*I*N, Lollirod. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Devítiletá holčička "Vrána" žije jen s matkou, která na ni nikdy nemá čas a zanedbává ji. Sousedé také mají dívenku, ale tříletou, kterou naopak milují. "Vrána" jednoho dne využije příležitosti a maličkou odvede pryč. Toulají se spolu po městě, až přijdou k moři, kde je zakotvená malá loď. Rozhodnou se odplout na druhý konec světa. Ve filmu je vidět, jak moc malá "Vrána" trpí matčiným nezájmem a jak je doma častována nelichotivými jmény. Zpočátku se zdá, že v ní už nezůstaly žádné city a nikdy už nebude schopna projevů lásky. Moc hezký film. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Podezírám Dorotu z geniality; nejdříve duševní rozpoložení seniorky v Pora umierać, posléze samota, která se usídlila v těle chlapce v Jestem. Nyní děvčata. Ochromila mě především snaha nejít příliš ke kýči. A mocné kladivo, které se rozmáchlo ve chvíli, kdy došlo na recitační scénu. Dokazuje to, že dospělost občas může být i v děcku. Wrony jsou zážitek. Mám pocit, že jsou jedním z těch, o nichž se říká, že člověka rozmělní - právě tím, že vypráví o něčem, tak zřejmým. A samota tím, řekl bych, rozhodně je. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Film, či spíš studie chování, která se pomalu rozjíždí a - i přes krátkou stopáž - není dlouho jasné, jakým směrem se bude ubírat. O to je překvapení větší a napětí vyšší... Pojem "mladá maminka" (kterou je možná třeba z tohoto důvodu i zplnoletnit), a podobně "mladí rodiče", jsou dnes obsoletní pojmy, ale koukejte, jak si šestiletá "matka" se svou tříletou "dcerkou" rozuměly, jak plný den prožily. Samozřejmě je přitom třeba skutečnou matku a její dcerku postavit do kontrastu (první polovina filmu). A taky se nesmíme ptát, jak se to líbilo jejím (té tříleté) skutečným rodičům. Proto se raději neptejme, kdy si děvčata zas někam společně vyrazí... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Dorota Kędzierzawská je zatím mým posledním režisérským objevem (08/2010). Točí výhradně minimalistické filmy někdy s až banálním dějem, přesto dokáže na malém prostoru, s minimem herců odvyprávět sugestivní příběhy, které vyvolají silné emoce. V každém ze snímků, které jsem doposud zhlédl, vystupuje jedinec "odstrčený" na okraj společnosti, v níž si obtížně hledá místo. Film Wrony odkrývá osud mladé dívky, jíž se nedostává lásky a pochopení od vlastní matky. Rozhodne se proto k útěku a s sebou přibere i "rukojmí". Rozvláčný a nepříliš postupující děj je upozaděn, film se špetkou psychologického podtextu sází především na silnou atmosféru a kvalitní herectví. Cit režisérky pro vedení dětských herců je neuvěřitelný, ve výrazu tváří mladých představitelů hlavních rolí je možno vyčíst velké množství emocí, které ve mně jako v divákovi vyvolalo neskrývané nadšení. Ještě malý dodatek. Jak ve Vránách, tak i v ostatních filmech hlavní (anti)hrdina plánuje nějaký čin, kterým sám sebe a v podstatě i diváka jakoby vytrhává z reality (podobnost snovým sekvencím), krátce poté je čin buď přímo hlavní postavou (v tomto případě), anebo něčím či někým shůry "utnut" návratem zpět do skutečného světa skutečných lidí. Proces percepce je tím ještě zesílen. Zasloužených 5*. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama