Reklama

Reklama

VOD (1)

Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (733)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Dlouho očekávaný film Michaela Manna mě nechával vždycky chladným. Ani první trailery za rytmu Limkin park mě nedostali tak jak měli. Dvojice Colin Farrell a Jamie Foxx je na hranici dokonalosti. V tom není ani nejmenší problém, ale ... Asi všichni věděli, že se nebude konat žádná ultra akční jízda plná nádherných záběrů, ale to že v celém filmu jsou asi dvě tři akční scény je opravdu slabé. Michael Mann je dobrý režisér, ale příliš často se vyžívá v různých obrazech, kterými chce něco vyjadřovat, ale přitom zapomíná, že divák nemusí tuhle jeho lásku opětovat. Li Gong je fajn, není to pro mě nějaká úžasná krasavice a milostná linie s Colinem je trochu zbytečná, protože ve výsledku nevím jestli je film akční, romantický nebo jestli z něj chtěl udělat režisér konverzační drama o tom, kdy se policista stává tím zlým, protože je nucen jím být. Nevyznám se v tom co Michael Mann chtěl říct, vidím v tom něco málo a očekával jsem kvalitní akci spojenou s poutavým příběhem plného pochybností, ale nedostal jsem to. Film je pro mě velkým zklamáním a ať je jeho forma a krása digitální kamery jakákoliv nestačí to. Už druhý film po sobě(předtím Collatereal) mě zklamal přístupem režiséra a jeho neskutečnou láskou k digitálním pohledům na město apod. . Tak snad příště Michaele... ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Spíše rozčarován než přímo zklamán. Trailer mě navnadil na úplně jiný film. Na Mannovy Mizery. Ale to je chyba lávky. Mann se rozhodl o sugestivní akční "cool" film. V čemž bohužel tkví i kámen úrazu. Jeho digitální kamera se snaží o co největší realitu, a přesto všechno se film tváří co nejvíc "cool". Tento kontrast se mě držel po celou dobu snímku. Kdyby aspoň zopakoval (kvalitativně) přestřelky v Heatu. Ale ta konečná a finální akční scéna je spíš taková nijaká, přestože oplývá skvělou kamerou. Ještě že film má takové skvělé chlapáky, na něž je radost pohleďět. Holt sex-appeal v sobě nezapřou. Přestože v podstatě jenom kritizuju, tak pokud odhlédnu od Mannovy dřívější filmografie, tak se jedná o zcela nadprůměrný snímek, který si nakonec svého diváka najde, i když bude to hledání mnohdy těžké. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Zapomeňte na slova jako oživení, předělávka, pocta a především na původní Miami Vice. S ním má jedno z velkých filmových překvapení svého roku společný pouze název a koncept detektivů v utajení. Stejně tak zapomeňte na akci, která byla s tímto filmem nepochopitelně spojována. Film staví na hranici reálných a smyšlených identit a především na osobité estetice a podmanivé stylovosti. Klíčovými přitom jsou spojení realismu v úrovni postav i vizuálního zpracování a práce s žánrovými a formálními zákonitostmi thrilleru. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je zjavne lepším režisérom, než scenáristom. Scenár Miami Vice je totiž doslova a do písmena televízny. Mann to samozrejme vie a preto nasádza do boja svoje vlastné režisérske zbrane. Na Collateral nadviazané použitím digitálnej kamery. A tu mám s filmom prvý problém. Pokiaľ v Collateral digitálna kamera zaberala výlučne nočné scenérie LA a kluby osvetlené žiarovkami či neónom, v MV ju Mannov kameraman Dion Beebe po prvý krát vytiahol na slnečné svetlo. Obraz v denných scénach je značne zrnitý a vadí to najmä vtedy, keď kamera zaberá veľké celky – more, či džungľu so sídlom hlavného bossa. V nočných scénach mi pripadá väčšia zrnitosť v niektorých záberoch skôr na prospech obrazu, pretože zosilňuje akýsi „dokumentárny“ charakter celkovej štylizácie vizuálnej stránky. Tento kvázidokumentaristický vizuál prispieva k tomu, že film pôsobí značne realisticky a divák má pocit, že je prítomný vedľa postáv priamo na scéne. Celý film je veľmi „klipovito“ natočený, nie je tu veľa dlhých záberov. Nepôsobí to však tak rozčuľujúco ako v Domino Ridley Scotta, hoci v porovnaní s Collateralom sa podľa mňa posunul Mann práve týmto smerom a veľmi dúfam, že stihne včas zastaviť než natočí podobne zbytočný film ako Domino. Na pomyselnej čiare medzi Collateralom a Dominom je totiž, pokiaľ ide o vizualitu, MV niekde v strede. Zvuk v MV je jedným slovom famózny. Divák si to síce naplno uvedomí až pri záverečnej prestrelke, ale podľa môjho názoru je po réžii ozvučenie filmu jeho najsilnejšou stránkou . Originálna hudba pôsobí veľmi príjemne, horšie je to s použitím piesní vo filme. Niektoré skladby sú použité výborne (linkinovský Numb či hudba na diskotéke v Miami, keď Colin tancuje s Li), naopak, nepáčila sa mi montáž Mobyho „One of these mornings“ do scény cesty na Kubu v motorovom člne, pretože vzhľadom k scéne, ktorú sprevádza vyznieva celok až gýčovo; tiež je pre mňa nepochopiteľné prestrihnutie kubánskej salsy v Havane do rockovej balady bez zmeny scény. Herecky je MV zvládnutý výborne na hlavných postoch a herci, i keď majú predpísané dosť schematické a ploché postavy sa s nimi vyporiadali slušne . Vzhľadom k predlohe by som však čakal viac vyprofilovaný profesionálny vzťah medzi Ricom a Sonnym. Pri sledovaní filmu som totiž mal pocit, že sú si akosi ukradnutí, i keď každý z nich je stvárnený kvalitne. Takto z hľadiska vývoja vzťahov medzi postavami ostáva hlavným ťahákom filmu osudová láska Sonnyho a Isabelle (ako vždy skvelá Gong Li – mimochodom na maili prijímam stávky na to či si dala alebo nedala upraviť nos kvôli MV). Poteší i to, že miest, kde by postavy mohli prednášať „veľké“ repliky, zahrajú čisto tvárou a mlčky . Najkrajšie je to vidieť v scéne keď Ricova priateľka leží v kóme a Rico sedí vedľa nej na stoličke. Celkovo môžem povedať, že tento ne-žánrový (akčný rozhodne nie je a na drámu je podľa mna slabo gradovaný) počin Michaela Manna ma nesklamal, ale ani neohúril. 8/10 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Mizerové potkali Collateral v Mannově nejosobnějším audiovizuálním fetiši jeho dosavadní kariéry, který atmosféru pumpuje z přestřeleného testosteronu (dokonale nablýskaný „look“, drsné řeči), aby ji následně pracně ždímal v adrenalinové akci, které ač je zoufale pomálu, patří k tomu nejrazantnějšímu, co prozatím Mann natočil. Experimenty s digitálem jsou stále diskutabilní, nicméně nutno jej pochválit za odvahu je použít v ryze mainstreamové záležitosti pro široké publikum. Farrell s Foxxem jsou učebnicovým příkladem chlapského přátelství, nicméně v poloze osobního života jejich velkých lásek jim režisér mohl do úst vložit i nějaká intimnější slova, jež jsou v takové chvíli důležitější než formální rozprava v podobě zamilovaných pohledů a sexuálního chtíče. Avšak i tak se jedná o delikátní podívanou, jejíž kriminální zápletka vystačující pro epizodu seriálu je předvedena v podobě té nejnačechranější cukrové vaty, již sníte během chvilky a až potom si uvědomíte, že to vlastně dohromady nic nebylo. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (29)

  • Československý rodák Jan Hammer, autor hudby k původnímu seriálu, měl původně napsat úplně nové party k filmu, ale odmítl. (imro)
  • V režisérské verzi chybí scéna, kdy se Sonny (Colin Farrell) a Ricardo (Jamie Foxx) poprvé setkávají s Isabellou (Gong Li) v hotelovém pokoji. V režisérské verzi se tři zmiňovaní poprvé setkávají až na pohovoru s šéfem drogového kartelu Josem Yerem (John Ortiz). Režisérská verze obsahuje řadu bonusových scén. (Marsik)

Související novinky

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

16.05.2021

Hvězdy kultovního snímku Pulp Fiction Bruce Willis a John Travolta si po necelých třech dekádách zopakují spolupráci. Oba se totiž objeví v novém akčním filmu Paradise City. Snímek chystá režisér… (více)

Více Miami? Miami Vice

Více Miami? Miami Vice

13.05.2006

Společnost Universal Pictures si jednoho dne uvědomila, že Miami Vice byl v osmdesátých letech zatraceně úspěšný detektivní seriál navíc oceněný mnoha cenami a že když něco fungovalo už u filmu… (více)

Reklama

Reklama