Obsahy(1)
Skupina vědců provádí tajné pokusy na lidech z ulice. Používáním drog ovlivňujících činnost mozku vystavují své "pacienty" hrůznému vědeckému mučení, které však často končí brutální smrtí. Dva vědci se nakonec rozhodnou aplikovat své pokusy i na svého kolegu. (Terva)
Recenze (25)
Na spomínaného Tetsua toto nemá. Oproti Tetsuovi je tu aká - taká dejová línia (často sa prelínajúca paranoidnými vidinami spôsobených pokusmi). Industriálna BW vizualizácia vrátane vedeckých vecičiek úchvatná, veľké plus za použitie klasických kotúčových magnetofónov, z druhej strany popísované gejzíry krvi sa objavia v pár scénkach, explózia tela iba v jednej scénke, zvyšok deja je metanie a nepríčetné vrieskania postupne všetkých zúčastnených osôb. Stopáž 91 min ku koncu už dochádza s dychom, snaha o natiahnutie filmu na celovečerák za každú cenu je tu citeľná. Na záver ale klobúk dolu pred Japoncami: vždy prídu s niečim novým, dosť ujetým a bizarným a tu konkrátne vytvorili vlastný subžáner ()
Nudná mrdka. Vědci si nedají pokoj, dokud svůj zvrácený výzkum nedovedou do vyšinutě sebedestruktivního konce.. Já tyhle asijský těžkotonážní bizardnosti obecně moc nemusím, a tohle je zatím dno. Pořád někdo někde trapně řve, heká nebo šílí a člověk ví hovno co se děje. Kéž by to aspoň bylo nechutný. Za každou cenu nenormálnost - nasrat. ()
Pro okrajové publikum šílených, bizzardních a brutálních japonských šíleností naprostá povinnost!!! Tohle byl můj velký rest, rozhodně jsem film podceňoval ... Ovšem už prvních pár minut, kdy mne naprosto uchvátil černobílý, "like underground" temný černobílý obraz a vizual, spousta šílenýých bizzardních vědeckých "udělátek", temnota a šílenost, mučení, chladnost vědců k "pokusnému materiálu" ... Prostě úžasná UKRUTNOST!! Následné vykolejení jednoho vědce v brutální psychopatické monstrum a vymknutí se jednoho z pokusných exemlářů kontrole dává filmu ty opravdové grády, kdy gejzíry krve, gore efekty a šílené vřeštění obětí hrají prim ... Naprostý skvost v oblasti japonské cyberpunkové filmové odnože!!! ()
Tak další Fukui, tentokrát nejlépe charakterizovatelný jako řev, řev a řev. Je znát jistá podobnost a inspirace jeho starším Pinocchiem, případně i fenomenálním Tetsuem. Rubber´s Lover, ač se zdá, že se nejvíce věnuje i rozvoji dějové stránky, mi přišel velmi zmatený a neustále jsem měl problémy rozeznávat jednotlivé postavy, ať už zmateností, tak i absencí něčeho co by pevně připoutalo mou pozornost, I tentokrát mam pocit, že další projekce by výrazně pomohla, ale jestli se k ní odhodlám, to je ve hvězdách. ()
Vědci provádějí v podzemním komplexu pokusy na unesených lidech za cílem uvolnění jejich psychické energie, tedy stvoření nadčlověka. Do subjektů vpravují éter (např. rektální injekcí), pouští jim do mozku extrémně hlasité pazvuky a umisťují na ně různé bizarní přístroje, čímž jim způsobují nesnesitelné utrpení (a u méně odolných jedinců i explozi), dokud se celé snažení nezvrhne v poněkud frankensteinovskou noční můru. Zatímco u Tsukamota (Tetsuo) vychází z bolestivé konfrontace těla a technologie více poznamenané právě tělo (jako tělo-zbraň), u Fukuie je to spíše lidská duše a psychika. Tsukamoto také více zdůrazňuje industriální charakter proměny, jdoucí ruku v ruce s tím, že větší část děje je situována v kulisách ocelobetonové džungle. RL se naproti tomu odehrává převážně jen v omezených prostorách jedné laboratoře, tudíž lze s trochou nadsázky říci, že je to vlastně takový kyberpunkový kammerspiel. A v neposlední řadě: v obou zmíněných filmech je zásadní (v japonském kontextu obvyklé) propojení sexu a sadismu a zdůraznění sexuálního charakteru zásahů do hmoty lidského těla á la Cronenberg. ()
Zběsilost ()
Ano, je to nářez. Podobnost s Tetsuem čistě náhodná? Sotva. Ale mazec je to velikej. Černá a bílá tomuhle kousku vyloženě sluší a ty sestřičko-servírky, to se fakt nevidí. Nipon rules! ()
Pokusy na lidech v kyberpunkovém hávu.Působivej černobílej vizuál,psycho hudba a zvuky a šílení herci(v dobrým slova smyslu).Za mě rozhodně lepší než TETSUO.Extrémní šílenost. ()
Většina filmu se odehrává v továrně ukrývající výzkumnou laboratoř ve které několik šílených vědců dělá šílené pokusy na neméně šílených lidech, ovšem jen do chvíle kdy se jim jeden experiment vymkne z rukou a pak si vězni a věznitelé takříkajíc vymění místa. Bavilo mě to - film rozhodně nezapře podobnost se skvělým Tetsuem, byť na rozdíl od něj je to víc "normální film" než industriální peklo s minimem děje. Jeho atmosféra je přitom parádní a i přes minimální rozpočet se mi velmi líbila i vizuální stránka.. ()
Vidno, že je film značne inšpirovaný Tetsuom, na ktorý sa v mnohých veciach aj podobá, ale bohužiaľ nedosahuje jeho kvality. Zlé je hlavne to vykecávanie, ktorého je tu zo začiatku dosť a v Tetsuovi prakticky nebolo. Nie je tu ani taký dobrý hudobný (zvukový) doprovod a ani výjavy nie sú tak choré a uletené ako v Tetsuovi...aspoň väčšina. Možno je to aj tým, že je tu dosť veľa hercov a celé to tvorí zvláštny príbeh. Samozrejme kultovú stroboskopovú scénu už ani spomínať nebudem. Ale aj tak, film má vysokú kvalitu, super čiernobiele spracovanie a ja som sa zo stopáže 90 minút nudil minimálne. ()
K tej podobnosti s Tetsuom - Rubber's Lover je oproti Tetsuovi len jeho vykastrovaná napodobenina . Fukuova neriadená šialenosť pre šialenosť neobstojí v porovnaní s hystericky-anarchistickou koncentrovanosťou Cukamotovej (kafkovskej) vízie. Mohutná nezabudnuteľnosť vrtov Tetsuovho penisu-vrtáku je v Rubber´s Lover nahradená chvíľkovým štípancom psychotickej injekcie. ()
Šílený kyberpunk z Japonska útočil svým zvukovým spektrem na můj mozek. Naštěstí jsem se nezbláznil a nezemřel brutální smrtí. Natočit něco podobného chce hodně rozumu, nebo naopak ? Hudba : Tanizaki Tetora. ()
Divný film, že ? Veľa komentujúcich spomína TETSUA. A myslí, že je to očividné. Atmosféra, výprava atď, všetko ako keby bolo z TETSUA vyrvaté a narvaté tu. Už samotný spomínaný film nebol pre mňa ktovieako kultovou záležitosťou ( išlo skôr o ´´divnosť´´ ktorú treba vidieť ). Podobne je to aj pri tomto snímku. A prosím, vie my niekto vysvetliť, prečo japončíci tak strašne revú ( lenže oni to robia aj v romantickom filme )? ()
Parádní, kontrastní, černobílý, cyber, analog vizuál. Fajn atmoška. Ale prostě to působí, že polovinu minutáže tam japka hystericky řvou a pitvoří se do kamery. Geniální sekvence se střídají s rozpačitým, vatoidním přešlapováním na místě a ve výsledku jsem byl vlastně spíše rád, že už je konec.. Holt, ne každý japonec, s kreativním bordelem v hlavě, je automaticky novej Tsukamoto.... Ale furt lepší než Pinocchio ()
Nebudu to dlouho natahovat a tento snímek doporučim všem těm, kteří si po shlédnutí Tsukamotova TETSUA řekli, že by bylo docela fajn, dočkat se někdy v budoucnu volného pokračování, avšak TETSUO 2 - BODY HAMMER jejich očekávání zdaleka nenaplnilo... Zkrátka a dobře další lahůdkovej, do black & white hozenej, kyberdelickopsychedelickej trip z Nipponu !!! ()
Spoooousta agonického křiku a kroucení bulvičkami při pokusu o stvoření "éterické" bytosti. Pozoruhodné, ale zbytečně natahované. ()
Takmer rovnako ako v prípade 964 Pinocchio sa jedná o ďalšie nízkorozpočtové bizardné japonské scifi, ktoré ubíja svojou formou. Postavené iba na efekte (krv, silné emócie, bolesť), bez zjavného deja a s strašne iritujúcim neustálym vyvreskovaním postáv. Režisér to a) nemal/nemá v hlave v poriadku, b) bol pod silnými narkotikami. ()
Tohle byl opravdu nářez. Křik - mučení a černobílý obraz, který tomu dalo pořádný šmrnc. Nedovedu si to vlastně ani představit v barevném podání nejspíš by se mi to tolik nelíbilo. Japonské cyberpunkové šílenství. 100% ()
Další šílenost z Japonska. Podobnost s 964 Pinocchiem a Tetsuem očividná, avšak tentokráte mi k 5* chyběl šílenější konec a více působivá, výrazná hudba. Každopádně je zde opět hodně nezapomenutelných jaw-dropping a eye-popping scén. ()
Tetsuo budiž zapomenuto, éter pro všechny. ()
Reklama