Režie:
Scott DerricksonKamera:
David TattersallHudba:
Tyler BatesHrají:
Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Kathy Bates, John Cleese, Jaden Smith, Robert Knepper, James Hong, Kyle Chandler, Brandon T. Jackson, John Rothman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku Den, kdy se zastavila Země, který je remakem klasického stejnojmenného sci-fi filmu z roku 1951, se uznávaná vědkyně dr. Helen Bensonová (Jennifer Connellyová) ocitne tváří v tvář mimozemšťanovi jménem Klaatu (Keanu Reeves). Ten přicestuje na Zemi s jediným úkolem – varovat lidstvo před hrozící globální krizí. Když síly, které Helen nedokáže ovládat, začnou s mimozemšťanem zacházet jako s vetřelcem a odmítnou jeho požadavek jednat se světovými mocnostmi, Helen společně se svým odcizeným nevlastním synem Jacobem (Jaden Smith) rychle odhalí smrtící důsledky Klaatuova tvrzení, že je "přítelem Země". Helen teď musí najít způsob, jak přesvědčit někoho, kdo má v rukou rozhodnutí o naší budoucí existenci, že lidstvo stojí za záchranu – možná je ale příliš pozdě. Proces už začal. (HBO Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (1 191)
K originálu překvapivě uctivý remake, který jde tak trochu mimo cestu slibovanou trailery, a v překvapivě komorní atmosféře brnká na rodinné struny, což v některých momentech zbytečně tahá do patosu jinak hodně kvalitní podívanou, již táhnou výborní herci, skvělé triky a hlavě zručný řemeslník Derrickson, jenž umí navodit jak chvíle absolutního napětí, tak i strhující popcornové jízdy, kde si obrovský černý mrak podává náklaďáky i fotbalové stadiony. Jako vánoční blockbuster jsem možná čekal trochu něco jiného, každopádně výsledek k zatracení není. Slabší čtyřka. ()
Originální verze z roku 1951 asi kvičela jako prase, když jí znásilňovali. Tuto látku nelze prostě dneska podat s vážnym ksichtem. Tvůrcům sice došlo, že i když v 50. letech lidi naivně žrali ufo, co vypadá jak létající talíř, tak že dneska už by to neprošlo. Proto tam dali spoustu nudnejch profesorskejch vysvětlovacích keců o tom z čeho se co skládá atd. Místo puncu serióznosti, to ale bylo jen nudný. Neprominutelné je, že se vytratila ta béčkovost. Těšil jsem se, že konečně s pomocí dnešních triků uvidím Gorta jak ničí mrakodrapy svejma megarukama a vono hovno!!!!!!!!!!!!!! Mění se tam na jakýsi robomouchy, který všechno rozežíraj!!! Fuj! Jestli tohle není málo, tak rozhovor s čínskym ufonem, nebo do očí bijící rasová a genderová vyváženost postav vás znechutí dokonale. Aspoň že ten Keanu Reeves a Jennifer Connelly byli dobrý. ()
Líbí se mi Derricksonův styl i Reevesova prkennost, ale za pomalým tempem a bezuzdným mentorováním by se mělo skrývat trochu lepší vyvrcholení. Čert vem průměrné triky a otravného Smithe Jr. Divák se zastaví až ve chvíli, kdy Reeves souhlasně kývne, a doslova pár okamžiků po vybombardování trávníku na kterém stojí, prostě uzná, že nejsme takoví necitové. Já teda budu, takže dávám milosrdnou, ale přesto facku. ()
To bylo tak, když si páni producentští hlavouni usmysleli, že lidstvo si svým lhostejným přístupem už dlouhá léta koledovalo, takže je třeba trochu té moralizující agitky.. Příběh sledujeme pohledem sličné astrobioložky Helen (odosobnělá Jennifer Connelly opět jako inteligentní a samostatná žena bez partnera – a navíc s ukňouraným nevlastním synkem), která je coby elita americké vědy (už tak mladá) povolána ke zkoumání světélkující koule, která se nečekaně zjevila v newyorském Central Parku. Setkání třetího druhu proběhne prostřednictvím vyslance Klaatu, který má Zemi naposledy varovat, že ničí něco, co je ve vesmíru nedostatkovým zbožím. Jenže lidská rasa zareaguje po svém.. Jak jinak.. Keanu Reeves tu zůstává věrný svému úspornému „Neo“ projevu. Předvádí další nepřítomný pohled své bílé tváře a on, stejně jako režisér se scénáristou, naneštěstí vypíchli i přes poměrně komorní povahu díla všechna věčná klišé. Snímek, který je zjevnou poctou stejnojmenné sci-fi klasiky z roku 1951, se navíc rozhodl, že základ vybuduje na atmosféře a dialozích. Jenže chyba lávky, protože už samotná humanistická zápletka není jen sama o sobě natolik nosná (paranoia z konečnosti světa, hrozba sebezničení) a celý tenhle zamlžený projekt nevytáhne z průměru. Napětí nebo mrazení v zádech jsem tu vedle překvapivě skromných kulis a trochy té velkolepé akce hledal marně. Naopak je ale chvályhodné, že snímek Scotta Derricksona není až tak naivní, jak by se dalo čekat. I když je zřejmé, že Klaatu na prostém lidském příběhu zjistí, že lidstvo má i své světlé stránky a vědátorka Jennifer Connelly se tak za nás za všechny hříšníky musí kapánek přimluvit!! ()
Moralita, která neodsýpá a není ani trochu zábavná. Klaatu vůbec nenahání strach ani z něj nesálá tajemno nebo neběhá mráz po zádech, což je velká škoda a nevyužitý potenciál. Když začnou věci na zemi mizet, nechává to diváka taky celkem chladným a to je už docela zásadní problém u filmu tohoto typu. Zajímavější by možná bylo pokusit se film opravdu natočit z pohledu mimozemšťana, který se snaží pochopit, proč lidstvo dělá to, co dělá. Takhle akorát hrdinové plkají nesmysly a klišé, snaží se hrát na city a moralizovat, ale většina toho vyznívá spíš neúmyslně vtipně... 50% ()
Galerie (53)
Zajímavosti (24)
- Kopírující se roboti jsou Svatým grálem nanotechnologického výzkumu. (HellFire)
- Během natáčení se neplýtvalo papírem ani elektřinou. Využívaly se pouze recyklované materiály a produkce jezdila výhradně na bionaftu. (Dines)
- Jako součást reklamní kampaně v Německu změnil film jméno podle města, ve kterém se kampaň konala (například "Den, kdy se zastavíl Kolín“). (HellFire)
Reklama