Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Provokativní a komický snímek podle námětu spisovatele Jerzy Kosinski vypráví příběh zahradníka Chance, který je po celý svůj život uzavřený v domě ve Washingtonu DC. a svět zná jen z televize. Když se náhle ocitne ve skutečném světě, zaplete se do úzkého kruhu protřelých vládních poradců, kteří touží po "moudrosti mudrců." (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (372)

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Musím zopakovat, co už zde napsali jiní, Peter Sellers je GÉNIUS a jeho (vlastně nejen jeho) herecký výkon dělá z tohoto filmu nezapomenutelný zážitek, ale to není vše. Celý film je opravdu krásně natočen a má dobrý scénář. Ovšem nečejte (jako já) něco třeskutě vtipného, jako je Růžový panter, je to spíš takový tichý pomalý, ale o to krásnější film. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Pro hloupého každý chytrý, stačí se jen ocitnout na správném místě a sypat z rukávu improvizovaný zahradnický sborník (za slovo zahradnický lze dosadit jakoukoliv jinou činnost, zajímavé by byly i úklidové práce), který na určitou dobu ovlivní chod země, alespoň do chvíle, než se objeví další mudrlant... Anžto mám o americkém smýšlení dávno utvořený názor, nebyla jsem vyprovokována k žádnému většímu zamyšlení, ale bohužel ani k zábavě, zejména v druhé, předvídatelné polovině, a tak mě uspokojovalo jen výstřední herectví Petera Sellerse, kterému neměl šanci nikdo konkurovat, velmi dobře to bylo znát na vystřižených scénách v titulcích, jiný důvod, proč se k předchůdci Forresta Gumpa vracet, ale nemám. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Naprosto výjimečný, překvapivý filmový zážitek, poetický a zvláštním způsobem neuvěřitelně vtipný, zároveň také velmi provokativní. Nemám slov. Kromě toho, že to byl zjevně jeden z hlavních inspiračních zdrojů pro Rainmana (1988), tak určitou podobnost nacházím i ve snímcích Dave (1993), Forrest Gump (1994), Vrtěti psem (1997) a našly by se určitě další.. Hlavní hrdina, Chance, je mentálně zaostalý, ale neprojevuje se to tak zřetelně, jako například Raymondovo autistické klepání do hlavy. Některé věci jsou zde ale téměř doslovné - nutnost sledování televizních pořadů, zmínky o automobilu-veteránu, žádný cit k ženám... Rainman ale, ač je to nesporně výborný film, mnohem víc odpovídá hollywoodským postupům a je vlastně o moc jednodušší, co se týče hloubky určitých poselství - přiměl nás "jen" koukat se jinak na autisty... Ačkoliv zde hraje Peter Sellers, nejedná se o žádnou bláznivou komedii, naopak film je velmi vážný a právě proto jsou občasné vtipy svou nepatřičností a neuvěřitelností tak zábavné. Spíše než o komedii se jedná o filosofické zamyšlení o přirozenosti člověka, upřímnosti, o rozlišování mezi realitou a "televizní realitou", o moci.. zároveň se ale divák dobře pobaví. Kromě výborného výkonu Petera Sellerse musím zmínit ještě skvělou režii Hala Ashbyho, která film pozvedla vysoko nad průměr. Přes dvouhodinovou délku, snímek ani na chvíli nenudí. Rozhodně jeden z nejlepších filmů, co jsem v poslední době viděl. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Naprosto jedinečný a famózní film, kterému dominuje herecký výkon Petera Sellerse. Prostoduchý zahradník, jehož každá jednoduchá myšlenka je díky obyčejnému nepochopení prezentována jako geniální politický, ekonomický, či bůhvíjaký tah, je zahrán naprosto nepopsatelným způsobem. Ačkoliv díky onomu nepochopení udělá neuvěřitelným stylem politickou kariéru, stále vůbec netuší, co se to okolo něj děje, neví o čem je řeč, co se po něm chce, kdo jsou ti lidé okolo něj. Přesto z každé situace lehoulince vybruslí díky jediné prostoduché větě o nějaké kytce, nebo zahradě, a ta věta se vzápětí stane dalším z jeho slavných výroků. "Jak prosté, Watsone", řekl by Sherlock Holmes, a já s ním souhlasím. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Labutí píseň Petera Sellerse. Geniální filmová adaptace knihy Jerzy Kosinskiho. Formálně i strukturálně čistý film - bez experimentálních střihových přechodů, bez progresivní práce s kamerou, a také bez zbytečného větvení jednoduchého příběhového rámce - poklona jednoduchosti a přímočarého vyprávění... Jedna základní dějová linie sledující prostý příběh mentálně retardovaného (či možná autistického?) zahradníka, jenž si své povolání nese později i ve svém jméně... Oslava umírněného herectví Peter Sellerse, který za tímhle projektem stojí především - to on si ho vymohl na studiu a považoval ho za svou bilanční uměleckou šanci. Peter Sellers tu hraje tak, že v podstatě svým hereckým výrazem neguje celou svou předešlou hereckou tvůrčí dráhu - zmizelo všechno přehrávání, prvoplánová situační komika, humor založený na pantomimě a gagu, přichází skutečné herecké mistrovství nebo možná kontemplace - člověk bez osobnosti, bez smyslu empatie, jehož ostatní považují za génia...kdo ví, co všechno Peter Sellers v tomto podobenství viděl... Na diváka působí především dva silné momenty - ta čistota, jednoduchost (jakoby tvůrci osekali vše nepotřebné a přebývající důsledně poučeni premisou Occamovy břitvy) a satirické vyznění... Satira útočící na televizní základ americké ,,televizní" demokracie, na zaslepenost světa mocných, kteří mezi sebe často vezmou člověka podobného Chancymu Zahradníkovi...ale i na nás samotné, na to, jak si konstruujeme mínění o objektu na základě torza skutečně relevantních informací... Tenhle film přesto nádherně pohladí a i vy můžete spolu s postavou Petera Sellerse díky našemu přínosnému mediálnímu věku empaticky říci: Byl jsem při tom... ()

Galerie (95)

Zajímavosti (13)

  • Závěrečná scéna napadla Hala Ashbyho během rozhovoru s jiným režisérem, když popisoval, jak jde všechno hladce a řekl: „Je to jako vznášet se ve vzduchu.“ (džanik)
  • Natáčelo se také na usedlosti Biltmore Estate v Severní Karolíně. (džanik)
  • Téměř devět let trvalo Peteru Sellersovi (Chance), než se mu podařilo nějaké studio přesvědčit k natáčení – hlavně proto, že v 70. letech byla jeho kariéra na dně. Až po úspěšném vzkříšení Růžového pantera se do projektu pustilo studio Lorimar Pictures. (džanik)

Reklama

Reklama