Reklama

Reklama

Plechová kavalerie

(seriál)

Epizody(7)

Je léto a začínají žně. Vydáme se za volanty kombajnů s legendami českého hereckého nebe napříč bývalým Československem. Prožijeme společně pracovní i osobní příběhy party kombajnérů z Nepomuku, která svádí boj o zrno na Slovensku, na Hané i v jižních Čechách. (oficiální text distributora)

Recenze (183)

Xeelee 

všechny recenze uživatele

S odstupem času se z Plechové kavalérie stal úsměvnej (ale pořád stejně debilní – to měla bejt antipropaganda?) normalizační seriál, kterej „kvalitou„ za současnými tzv. nekonečnými normalizačními seriály (Rodinná pouta / Velmi křehké vztahy) a jiným zvěrstvem dost zaostává. Herci si tu dokonce dovolujou hrát a kameraman stát za kamerou a kombajny kombajnovat! ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Představuju si například Františka Filipovskýho, kterej si přečte jenom tu část scénáře, která se ho týká. Řekne si, fajn, budu mastit mariáš v knajpě a prohodím něco vtipných hlášek, to přece nemůže bejt špatně. A to je přesně svízel řady Dietlových seriálů. Nejlepší herci odevzdávající svůj um ve skvostných miniaturách. Ve sračkovitém celku. ()

Reklama

ivamka 

všechny recenze uživatele

Nechápu jak jsme to kdysi žrali já celkem záviděla a ted´nevím jestli Hartlovi kozatou Kořínkovou, nebo Kořínkové ty kozy. Hartl mně celkem vytáčel, jak si nechával nasrat na hlavu. Jo dnes by s něma kapitalisti zametli, že by z nich cucky lítaly. Už se na to raději nedívám neb je mi blujno z toho zpětně. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Ne az tak tragicky serial, jak by se mohlo zdat. Treba takova kamera je oproti jinym "dietlovkam" v pohybu, zaostrovani je uz taky mene casty problem (i kdyz scenka v aute s "ja bych si vas chtel vzit" je natocena vazne tragicky). Objevuje se tu i nekolik zajimavych postav s atraktivnim konfliktem, kterym se vsak Dietl (logicky) nemohl moc venovat, ovsem i ta trocha je fajn - napr. silna zena v cele JZD nebo stary pan, ktery se nevyrovnal s kolektivizaci. Bohuzel se naopak az moc casto pred kamerou objevuji tezce sablonovite postavy, pocinaje nejistym mladikem v cele kombajneru a konce soudruhem Mouckou (ktery u Dietla hraje porad dokola to samy). Pozitivne ale hodnotim fakt, ze vyrazne ubylo "debilnich konfliktu", mysleno problemu, ktere postavy resi naprosto retardovane - naopak tu ustredni hrdina pekne postupne upousti od nafouklyho urazeni a mlceni a pristupuje i k jakz takz sofistikovanym resenim. A po pravde, oproti takovymu Muzi na radnici se tu dnesni divak i obcas zasmeje, ackoliv ne tak, jak tvurce zamyslel. Triminutova scena beze slov, kde se jenom masti karty? Porad omilana znelka, o ktery se vam bude jeste tyden zdat? Pribinaky?? ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Vilda Muclinger, pravděpodobně nejdebilnější a nejtrapnější postava Hanzlíkovy kariéry, očividně vznikla tím, jak si Dietl zase rozpočítal co postava, to representace typu ve fingovaném světě, který si z toho reálného pouze vybírá témata (za jakým účelem, všichni víme). Vlastně se ani snad nedá mluvit o typech, ale jen o těch tématech. Zatímco třeba v Jakubu Skláři representují synové a zeťové titulního hrdiny (jakož i další postavy) modelové politické postoje nebo i celé společenské třídy, v Okresu na severu jednotlivé postavy suplují opět jakési typické (víceméně zfalšované) postoje (zde nikoli v historickém vývoji, nýbrž v aktuální "výstavbě socialismu"), přičemž v obou případech se odehrávají střety značné závažnosti a dosahu, tady v Plechové kavalerii, v níž jde jen o idilická osobní a provozní dramátka a lokální nešvary, jednotlivé postavy kombajnérů buď mají zcela určitou funkci v příběhu hlavního hrdiny Hartla (Menšík, Samek), nebo spíše než že by representovaly typus, nesou jen určité přidělené téma. A tak vedle tématicky monotónních postav mladého Hrušínského (jak zachránit vztah s dívkou), už uvedeného Samka (černé melouchy), dále kombajnéra, který chce být v novinách nebo kombajnéra, kterému se stýská po domácím pohodlí, je zde stejně monotónní postava Hanzlíkova, která nedělá nic jiného, než že buď úplně nemožně balí ženský, nebo o tom žvaní. Ostatně už hrubý výčet postavových témat svědčí o tom, že Hanzlíkova postava zdalaka není jediná, která je zde dementní. Ovšem v rámci žánru a zadání není Plechová kavalerie zas tak špatný seriál (viz komentář dobytek, 3 hv.). S mariášem a téměř nezletilou Kořínkovou se to dalo vydržet až do konce a třeba aféra s pribináčky mi nepřipadala o nic méně nosná než disertace dr. Sovy či jiné zápletky v Nemocnici na kraji města. Navíc si můžeme říkat, co vlastně Dietl myslel tou bývalou selskou rodinou coby reliktem minulosti a jak se na tento nejednoznačný prvek asi tvářili soudruzi. Dokonce pro nás dnes může být dietlovka o kombajnérech a jejich mladém "brigadýrovi" zajímavá jako svého druhu dobová studie hierarchie firemního řízení. Vytkl bych hlavně nepřípustnou pomlčku ve slově rostlinolékař, ale to už je asi jedno. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (25)

  • V úvodu prvního dílu, kdy ředitel traktorky konstatuje, že začínají žně, je na kalendáři 26. duben 1978, žně však začínají nejdřív koncem června. (pávek)
  • Dědu Punčocháře měl původně ztvárnit Josef Beyvl. Dokonce začal i natáčet, ale po pár natáčecích dnech náhle zemřel, a proto byla role přeobsazena Josefem Patočkou. V seriálu však zůstala s Beyvlem jedna scéna, kdy se kombajnéři po deštích vrací zpátky z domovů a v mumraji na dvoře JZD je místo Patočky vidět právě Beyvl. (cundak)

Reklama

Reklama