Režie:
František FilipScénář:
Ivan GarišKamera:
Rudolf Stahl ml.Hrají:
Jaromír Hanzlík, Josef Beyvl, Stella Zázvorková, Kateřina Macháčková, Václav Postránecký, Alena Vránová, Ota Sklenčka, Jiřina Štěpničková, Otto Lackovič, Josef Langmiler, Zuzana Ondrouchová (více)Epizody(5)
-
Muzikantský celník (E01)
-
Léto s Venuší (E02)
-
Případ živého muže (E03)
-
Stopa stříbrných draků (E04)
-
Návrat princezny (E05)
Obsahy(1)
Příběhy celníků z dob minulého režimu, kde hlavní roli hraje boj celní správy s pašeráky a podvodníky. (Televize Seznam)
Videa (5)
Recenze (74)
První a pátý díl mi z detektivního hlediska přijdou nejslabší, i když v prvním pobaví zejména Zázvorková a Beyvl. Škoda že v posledním Zázvorková chyběla. Hanzlík sice objeví drogy v saxofonu, za což mu kolegové vyslovují uznání ještě po roce, ovšem šperků ukrytých za kozama (čili nejčastější ženskou skrýš) nechá projít bez kontroly. Hlavně že buzeruje turistu kvůli dvěma papouškům bez papírů, načež následuje jedna z nejvtipnějších scén celého seriálu, kdy Prachař papoušky vypustí.:) Ve druhém dílu mě krádež obrazu sice moc nezaujala, ale zato to napravili hereckými výkony Vinklář s Vránovou. Díly o zavražděném v mrazícím voze a pečlivé slovenské celničce byly průměrné. Celkově mi hodnocení vychází něco mezi dvěma a třemi *, ovšem s přihlédnutím k tomu, že mnozí seriál zodpadňují už jen z principu, že byl natočen za normalizace se přikloním ke třem. Navíc tolik důmyslných schovek pašeráků se hned tak někde nevidí.:) 50% ()
Tenhle seriál není vůbec prodchnut nijak drastickou ideologií, odhlédneme-li od faktu, že se jedná o prostředí celnice a tehdy platné zákony, které bylo zkrátka nutné při ježdění přes čáru dodržovat (zvlášť úsměvně působí scéna, v níž si Ilja Prachař veze z NSR dva papoušky, na něž nemá patřičná veterinární potvrzení). Velice příjemné dílko, které si určitě časem najde cestu na televizní obrazovku – tipoval bych, že se s ním jednou vytasí TV Barrandov. ()
Neškodný seriál (asi jediný) z prostředí celníků. O nějakém realistickém pohledu tu není řeči (na druhou stranu nejde ani o politickou agitku), spíše je to značně zidealizované a zromantizované vyprávění. Kromě epizody Léto s Venuší s příjemným hereckým tandemem Aleny Vránové a Josefa Vinkláře jsou další epizody po všech stránkách průměrné. 50%. ()
Seriál natočený podle skutečných příběhů, které se odehráli na státní hranici při službě příslušníků celní správy. Každý jednotlivý díl byl věnován samostatnému případu, včetně jeho konečného vyřešení. Seriál byl sice natočen v období socialismu, ale poměrně věrně popisuje službu celníků na stání hranici ( vím ze své praxe ). ()
Průměrný seriál, kterému škodí, že není o lidech, ale o případech. To a rozdílná kvalita jednotlivých epizod, ať už jde o příběh nebo herecké výkony, je důvod, proč seriál příliš nedrží pohromadě. Vyčnívají z něj díky hereckým výkonům Josefa Vinkláře a Rudolfa Hrušínského zejména díly Léto s Venusí a Případ živého muže. Navíc je to zatím zřejmě nejnudnější a po tvůrčí stránce nejvíce odbytý předlistopadovýc seriál, který jsem zkusil. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (15)
- Obraz „Léto s Venuší“ je fiktivní dílo vytvořené pro potřeby filmařů. (sator)
- Ve čtvrtém díle "Stopa stříbrných draků" celnice Tomašovičová (Viera Strnisková) otevře ve vlakovém kupé aktovku, v níž jsou kartóny cigaret. První vytáhne značku Lord, poté Marlboro. Při výslechu podezřelého v kanceláři však na stolku leží tři kartóny Marlboro, ovšem mají docela jiný obal a tři Peter Stuyvesant (čtvrtý má celnice v ruce). Lordky někam záhadně zmizely. (Robbi)
- Merkur, latinsky Mercurius, je římský bůh obchodu, proto jeho symbol mají celníci ve znaku. Co je však zvláštní, že identický symbol často používají lékaři v některých zemích. V tomto případě se ale symbolu říká Aeskulapova hůl – pojmenování pochází od Aesculapiuse, starověkého řeckého boha lékařství. (sator)
Reklama