Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (940)
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
Kde začít. Slovensko je rájem ku*ev, které dávají na potkání, v ulicích vládnou dětské gangy a v přítmí továren zase společnost, která řeže turisty na kousky. Je sice fajn, že se každá z protagonistek řídí heslem "nahoře bez", ale zabaví to jen na chvíli, ale pořád lepší než ukazování holých zadků. Strašidelné to není ani trochu, nechutné však každopádně. Mám ale takový pocit, že účinek měl být právě opačný, nebo alespoň vyvážený. Roth je však pouze fandou s QT za zadkem, jenž oplývá pouze velkohubými žvásty, ale malými činy. Sorry, Eli, ale tohle ti opravdu nevyšlo. ()
Mám myslím jednu celkem dobrou výhodu oproti spoustě ostatních uživatel CSFD a to je v podstatě smutný fakt, že posledních pár roků absolutně nesleduju, co se na filmové scéně děje (ne, nečtu žádné filmové weby ani časopisy). Díky tomu nereaguji na nic jako "trend", nadšení nebo skandální ohlasy kolem některých filmů a díky tomu pak k většině snímku přistupuju s naprosto čistou hlavou a bez jakýchkoliv, ať už pozitivních/záporných očekávání. Tohle je myslím i případ HOSTELU. Eli Roth mě příjemně překvapil už svým CABIN FEVER, tady svůj styl ještě vytříbil a neváhal použít i pár odkazů na další filmy a tvůrce (například scéna s okem a poděkování T. Mikemu v závěrečných titulcích apod.). Samotná myšlenka filmu je alespoň pro mě dost děsivá. Rozhodně bych se nechtěl dostat do spáru "obchodníka", co vás za 50tis nechá umučit k smrti labužnickými sadisty a magory. Po krátkém úvodním rozjezdu začíná být atmosféra celkem tíživá, "městečko kdesi na Slovensku" působí dojmem, kde není dvakrát lehké dovolat se pomoci. Roth se až s jednou výjimkou (to oko) nesnáží býž až příliš detailní nebo bezprostředně šokující a režijní otěže má tak celkem pevně v ruce, závěrečné zúčtování s "kurvami" a likvidace "masožrouta" na wc kabince pak stojí za to a vylepšuje můj dojem z trošku uvadajícího dojezdu ve "fabrice". Dávám 4* a na nové Rothovi počiny se docela těším. (ad celkové hodnocení zde na CSFD ... tak uz to dopadá, když se film díky skandální a větší reklamě dostane do rukou i nehorrorovým fanouškům)! ()
Bohužel Quentin Tarantino tomuhle filmu jako producent vůbec nepomohl, možná kdyby seděl na režisérském křesle, tak by to vypadalo jinak, ale to se nestalo a tak je tam Quentin jen kvůli reklamě, která přiláká diváky na tenhle né moc povedenej horor, je sice pravda že kravavý a místy brutální scény ve filmu jsou dobře natočené, ale ten zbytek je tak trochu o ničem, hlavně by to chtělo přidat na příběhu a na propracovanosti osudu dvou ze trí hlavních postav, protože na to jak dlouho ve filmu byli, je jejich konec moc narychlo. Jediný co mě na tomhle filmu opravdu potěšilo(kromě brutalitek) byla čestina a to jak nápisy tak i se mluvilo česky a dokonce i několik českých herců se objevilo, sice to mělo být slovensko, ale od Amíků se víc čekat nedalo. Mohl to být dobrý film, jen kdyby se hodinu nečekalo na to o čem tenhle film je, ale kdo si počká ten se dočká a poslední půlhodina je pěkně drsná a vtipná a místy to vypadalo spíš jako hodně drsná parodie,pravda je, že v takových hororech by to nemělo být,ale to mi moc nevadilo a při nekolika scénách jsem se bavil výborně, ale tu promrhanou hodinu to nezachrání ()
Po mé otřesné zkušenosti s Eli Rothem jménem CABIN FEVER, jsem neměl nejmenší potřebu HOSTEL vidět a podíval jsem se na něj až půl roku po premiéře v rámci sběru materiálu na můj vlastní exploatační počin. Čekal jsem megasračku a v podstatě ji i dostal, ale všechna ta absurdnost a demence mě spolu s českými a slovenskými herci ve vedlejších rolích, Třetí Galaxií Michala Davida a vylíčením Slovenska jako toho nejhoršího vidlákova na světě nakonec docela pobavila a bez problémů jsem to dokoukal a užil si to málo brutality, co tam je. Čímž v žádném případě neříkám, že je to dobrý film. Když si odmyslím jak amatérsky to působí, čekal jsem mnohem větší drasťák a když jedné z obětí vyteklo z oční jamky cosi nápadně připomínající hořčici, musel jsem se smát. Každopádně Roth pro mě zůstává i nadále neschopným hororovým nadšencem, jehož další stoupání v hollywoodské hierarchii budu sledovat s krajní nevolí. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Jan Vlasák (holandský obchodník) neuměl ani slovo anglicky. Svůj text se naučil foneticky. (Karlos80)
- Když hlavní postavy přicházejí k recepci hostelu, televize právě vysílá film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (a to v českém znění, s Liborem Hruškou dabujícím Samuela L. Jacksona). Je to malý odkaz na režiséra Quentina Tarantina, jenž je také spoluproducentem Hostelu. (Cliff Booth)
- V 83. minutě, když vlak přijíždí do stanice v Německu, si lze v okně vlaku všimnout odrazu nápisu "Praha". (Keytt)
Reklama