VOD (2)
Série(7) / Epizody(33)
Obsahy(1)
Projekt britského Channel 4 Černé zrcadlo je antologií samostatných televizních povídek, zasazených do blízké budoucnosti. Tak blízké, že se v mnoha ohledech prolíná s dobou, kterou právě prožíváme. Mrazivě černohumorná série se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií a velmi trefně zachycuje těkavý neklid současného moderního světa. Jejím duchovním otcem a autorem je proslulý enfant terrible britské televizní tvorby Charlie Brooker (*1971), pro jehož tvorbu je charakteristický vždy přítomný prvek kontroverze. Brooker však rozhodně není žádný bezduchý prvoplánový provokatér a jeho promyšlené a inteligentní scénáře prozrazují bystrého pozorovatele, který vždy přesně ví, co chce k současnému světu říci. A že to zpravidla nebývá nic lichotivého, již patří k Brookerově naturelu. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Milky. k tomuto seriálu (13)
Černé zrcadlo (2011)
Chtěl jsem komentovat až po shlédnutí a absorbování co nejvíce dílů. Po shlédnutí DRUHÉHO dílu nejsem schopný něco nenapsat. První díl mě dostal svým šíleným dilematem, přemýšlel jsem dlouho a stále nevím jak bych se zachoval. Ale druhý díl... nevěřil jsem, že někdo dokáže tak skvěle a přitom inteligentně a krutě vystihnout současný systém. Tak dokonale nastavené černé zrcadlo naší "moderní" společnosti, že mě přinutilo posledních deset minut sledovat s otevřenou hubou. Možná byl druhý díl lehce natažený, ale tím více působí. A promítal bych jej na všech školách jako povinnou vzdělávací kulturní vložku i s vysvětlením. Možná by ubylo ovcí a debilů na úrovni američanů, díky kterým moderní mašinérie funguje!!! EDIT: Po shlédnutí všeho včetně drsného vánočního dílu mohu konstatovat, že se jedná o velmi zanedbávané dílo a je škoda, že jej nezná víc lidí a nenašlo si cestu i k mainstreamovému publiku, možná by pár lidem konečně svitlo v hlavě. Jinak je třeba dodat, že díly jako takové nejsou dokonalé, ale v seriálu jde hlavně o myšlenky a pointu, nikoliv o kulisy! HLAVNĚ PRO LIDI, KTEŘÍ SE UMÍ ZAMYSLET NAD VĚCMI TYPU "CO BYCH DĚLAL, KDYBY", a kteří počítají s nějakou blízkou budoucností, kde se můžou podobné věci objevit....prostě filosofie.EDIT: NEJLEPŠÍ ZPŮSOB JAK SE VYPOŘÁDAT S ODPOREM ČI ODBOJEM? OVLÁDNOUT JEJ. NETFLIX SE ČINÍ NA JEDNIČKU A PÁTOU SÉRIÍ SE STOPROCENTNĚ NOŘÍ DO MAINSTREAMU. NE, ŽE BY POSLEDNÍ DÍLY NEBYLY DOBRÉ, ALE JE VIDĚT, ŽE NÁPADY DOŠLY A VAŘÍ SE Z TOHO, CO FUNGOVALO A CO JE COOL. PŘIHODÍME PÁR AKTUÁLNÍCH PROBLÉMŮ, KTERÉ JSOU COOL MEZI NEMAINSTREAMOVÝM PUBLIKEM A ZÍSKÁME SI VŠECHNY. “We do not merely destroy our enemies; we change them.” ― George Orwell, 1984 ()
San Junipero (2016) (S03E04)
Za mě asi nejnetradičnější a nejhlubší epizoda. Vyždímala mě a i přes celkem optimistické vyznění mě nechala dojebaného s hubou otevřenou. Soundtrack, atmosféra...nevidím nic za méně než 5. ()
USS Callister (2017) (S04E01)
Všechno jsme v Black Mirror už tak nějak viděli, magory, kopírování lidí do systémů atd, ale tento díl to naprosto přebíjí zpracováním. Logicky to až tak dotažené není a je třeba na to koukat s nadhledem. Parodování StarTreku tomu krásně pomáhá. Ale jinak naprostá paráda. Jen v tomhle jednom dílu bylo víc napětí než ve všech Marvelovkách, DCčkách a a velkých blockbusterech za posledních 5 let dohromady. ()
Arkangel (2017) (S04E02)
Trochu přehnané a silně předvídatelné, ale jako varování to funguje dobře. Vždyť už teď to celkem začíná s různými hlídacími službami, zjišťování polohy telefonu dítěte a tak dále. Člověk si říká jak se mohlo lidstvo vůbec vyvinout bez všech těch pičovin a technologických pomocníčků. Úplně normálně, zdravě a silně. Ne jako dnešní mamánci, mileniálové a další, kteří si bez techniky ani neutřou prdel. ()
Krokodýl (2017) (S04E03)
Za mě celkem slabé. Napínavé dost, temné dost, ale tak nějak mi to přišlo spíš jako nějaká detektivka než Black Mirror epizoda. Ale dívalo se na to dobře. ()
DJ na odstřel (2017) (S04E04)
Mezi ostatními díly Black Mirror, které diváka většinou emocionálně rozhodí, nechají zírat s otevřenou hubou nebo v něm vybudí vážnou notu filosofického co kdyby a WTF, tento byl tak nějak plochý. Dobře se na to dívalo, člověk postavám fandil a sžil se s nimi, ale nebyl tu žádný mindfuck, žádný pořádný zvrat, v podstatě nic důležitého. Spíše taková lehká pohodovka, než standardní Black Mirror, které pak člověku visí v hlavě jak cihla. Nejspíše tvůrci vysledovali, jak velký úspěch mělo San Junipero a zkusili se na podobnou vlnu naladit znovu. Bohužel ani zdaleka ne tak úspěšně a efektivně. ()
Železná vůle (2017) (S04E05)
Nemám vůbec pocit, že bych koukal na Black Mirror, od toho mi tady chybí nějaký nástin vzniku samotných psů, jejich účel a proč všechno šlo do hajzlu. A upřímně ten konec s obsahem krabice mi přišel spíš směšný než emocionální. Mohla mu ušít cokoliv z kusů oblečení jako se to dělalo kdysi. Nemělo vůbec smysl jezdit ve třech lidech do oblasti zamořené "psy" a riskovat životy pro takovou blbost. ()
Série 6 (2023) (S06)
Milostpane, tak nám Netflix pohřbil další seriál, který koupil. ()
Joan je hrozná (2023) (S06E01)
Neurazí, nenadchne. ()
Loch Henry (2023) (S06E02)
Za mě úplně mimo. Nechápu proč tohle bylo v Black Mirror, tématikou se to do seriálu vůbec nehodí. ()
Beyond the Sea (2023) (S06E03)
Námět pěkný, ale co se týče logiky tak je vidět naprostá bezradnost scénáristy. Jinak hrozně roztahané a předvídatelné a v závěru si úplně neumím představit, že by Aaron Paul reagoval tak klidně jako v seriálu. Nelogický díl na efekt, velká slabota. ()
Mazey Dayová (2023) (S06E04)
Jak už tu někdo píše: "What?" ()
Démon 79 (2023) (S06E05)
Z šesté série díky Gaapovi nejzábavnější díl. Ale stejně jako předchozí, co to tu má co dělat? Z původně skvělého Black Mirror udělal Netflix povídkovku typu Krajní Meze. Ty byly dobré, Black Mirror má být alespoň podle mě o něčem jiném. ()