VOD (2)
Série(7) / Epizody(33)
Obsahy(1)
Projekt britského Channel 4 Černé zrcadlo je antologií samostatných televizních povídek, zasazených do blízké budoucnosti. Tak blízké, že se v mnoha ohledech prolíná s dobou, kterou právě prožíváme. Mrazivě černohumorná série se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií a velmi trefně zachycuje těkavý neklid současného moderního světa. Jejím duchovním otcem a autorem je proslulý enfant terrible britské televizní tvorby Charlie Brooker (*1971), pro jehož tvorbu je charakteristický vždy přítomný prvek kontroverze. Brooker však rozhodně není žádný bezduchý prvoplánový provokatér a jeho promyšlené a inteligentní scénáře prozrazují bystrého pozorovatele, který vždy přesně ví, co chce k současnému světu říci. A že to zpravidla nebývá nic lichotivého, již patří k Brookerově naturelu. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Mrkvič k tomuto seriálu (9)
Černé zrcadlo (2011)
Pár fantastických dílů, hodně výborných, ale i pár v celku nezáživných. Je pravdou, že začátky seriálu byly o dost jiné, než většina pozdějších dílů (i když výjimky se našly). Že mě některý díl zaujal i přes absenci nějaké hlubší sondy do lidské společnosti, mě vůbec netrápilo. Naopak díly mající velmi hlubokou sondu do lidského chování, ale které měly hodně debilní, vysírací a nesympatické postavy, tak u těch šla myšlenka mimo mě. ()
Národní hymna (2011) (S01E01)
Tohle teda byla pecka. Od myšlenky po provedení, všechno parádní. Ze seriálové i filmové tvorby bych tuhle hodinu postavil mezi první desítku všeho nejlepšího, co jsem kdy viděl. ()
San Junipero (2016) (S03E04)
Z nápadu nemohu být nikterak unešený, protože něco takového očekávám už dvacet let od dob Matrixu (místo sezení v důchoďáku, být připojeni). Sice v rámci technologického seriálu je jasné, že nebudeme skutečně v roce 1987, vleče se ve své "době" seriál hodně dlouho a nijak zábavně. ()
Nenávist národa (2016) (S03E06)
Od začátku do konce pěkně propracovaný. Nic extra složitého, ale skvěle vybudovaná pointa. Zatím druhý nejlepší díl po Praseti. ()
Černé muzeum (2017) (S04E06)
Pecka. Promyšlené dějově i technologicky, vtipné odkazy na předchozí díly a pohled do lidských chutí a přání zase jednou nemá chybu. ()
Joan je hrozná (2023) (S06E01)
Super nápad, ale zabíjí ho překombinovaný konec. Sprostá Salma je úžasná. ()
Loch Henry (2023) (S06E02)
Opravdu jako jeden z nejméně vhodných dílů do série Black Mirror, ale i tak jeden z nejlepších dílů. Vytýkanou předvídatelnost nechápu. Když o příběhu na začátku nic nevím, tak se krásně a plynule posouvá. ()
Beyond the Sea (2023) (S06E03)
Nápad super, ale zbytečně roztažený na 80 minut. ()
Mazey Dayová (2023) (S06E04)
Sice mi díl přišel spíše jak ze série Love, Death & Robots (seriál) (2019), ale na jeho kvalitách zařazení v nějaké sérii nic neubírá. Překvapivé rozuzlení mi přijde super. Závislost nebo proměna? Často nemusí být navenek rozpoznat rozdíl. Pohled do prostředí paparazi je také dost silným a nechutným zážitkem. Zase hodně slušný díl. ()