Režie:
Farah KhanKamera:
V. ManikandanHrají:
Shahrukh Khan, Arjun Rampal, Kiron Kher, Deepika Padukone, Shreyas Talpade, Bindu, Amrita Arora, Nasser Abdullah, Malaika Arora, Shabana Azmi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jsou léta sedmdesátá a Om (Shahrukh Khan) je vyhledávaným hercem. Ovšem jen pro role "křoví". Za svým snem stát se velkou hvězdou jde odhodlaně jen proto, aby měl šanci setkat se a okouzlit božsky krásnou herečku Shanti (Deepika Padukone). To se mu podaří při natáčení jedné scény, kdy ji vysvobodí z ohně a stanou se z nich přátelé, či možná něco víc, jak Om doufá. Pak se ale dozví "závažné skutečnosti" z jejího osobního života, přesto se ale rozhodne ji zachránit z ohně ještě jednou... a skáčeme o 30 let v čase a přichází rok 2007... (bolly.cz)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Film, ktorý je obrovskou udalosťou sám o sebe. Typické Indické prvky ako tanec a spev, ozvláštnené o sebaparodujúci aspekt. Film ma neuveriteľne bavil. Obľúbil som si Deepiku Padukone a Shahrukh Khan ako obvykle nesklamal. Ako to už pri týchto filmoch býva, len finále podkopáva celému príbehu nohy. Tam som schopný odpustiť prehrávanie, zamilované pohľady aj značnú mieru neuveriteľnosti. V celom príbehu sú tieto zložky namixované natoľko dobre, že naozaj nemám problém pripustiť, že sa jedná o výborný žánrový kokteil toho najlepšieho čo Bollywood môže ponúknuť. Pre mňa úžasný zážitok, ktorý sa vyrovná mnohých západným filmom. Je pestrý, pozitívny a z peknými posolstvami. Pritom netlačí na pílu a čo je najdôležitejšie tak neprestáva zabávať. Skoro za plný počet. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $3,597,372║Tržby Celosvetovo $39,990,809║ Pekný retro úlet. Kde príde na veľa zábavných scén, romantiky, krásny tanečných choreografii, prípadne aj podarených piesní ako "Om Shanti Om: Deewangi" pri ktorej sa objaví hneď niekoľko známych hereckých tvári z Indie. Dokonca tu je aj dosť slušná dramatizácia a tak trošku aj tragické scény nechýbajú. Prekvapením je aj nádych mystery, reinkarnacia. Takže slušný dejoví náboj. Herec Shahrukh Khan ako vždy v takej pobláznenej uletenej polohe čo mu sedí. Veľký bonus tu je veľmi sympatická Deepika Padukone, tá si doslova svojim pôvabom a tancami kradne scény pre seba. /80%/ ()
Jízda přes několik žánrů začíná komedií až parodií, kdy si snímek střílí z filmového průmyslu. Vede rodinná scéna se záměrně přehrávající matkou, druhdy také neúspěšnou adeptkou herectví. Pak se děj překlopí do milostného melodramatu, plynule přejde do dramatu a skončí jako mystický horor. Komediální začátek se mi líbil nejvíc, ale scéna z hořícího domu, jakkoliv byla nerealistická, mě zasáhla určitou majestátností. ()
Pokud všichni nejsou šťastní, film ještě nekončí. Zajímalo by mě, jeslti je v Bollywoodu ještě něco nebo někdo, z čeho si Farah Khan nestačila za těch 162 minut udělat legraci. Když rozdávali nadhled, proslulá choreografka a autorka rovněž skvělého Main Hoon Na si pro něj musel jít alespoň dvakrát. Po Om Shanti Om už pokukuju po příhlášce do jejího fanklubu a přemýšlím, kde se v ní bere taková hravost a schopnost točit (na evropské poměry) takové šílené žánrové mixy, v nichž se nálada střídá každou pátou minutu, aniž by byla výsledkem nepoživatelná lunaparková zpatlanina. ________ Vtipná smršť z předávání Filmfare Award (ano, je to primitivní humor, ale trefný, úderný a nepřekračující hranice dobrého vkusu) zaujme stejně jako scény, v nichž se film přehoupne z humorné reflexe Bollywoodu do mysteriózního thrilleru a narozdíl od ostatních komentátorů nemám s tou thrillerovou zápletkou žádný problém. Vlastně bych byl naopak rád za její větší rozvinutí, protože atmosféru tajemna se režisérce povedlo vykouzlit - i na malém prostoru a se zářivými neony za každým rohem - s úctyhodnou bravurou. ________ Snad bych i sáhnul po pěti hvězdičkách, ale to by nesměla být situace taková, že film doopravdy začíná až někdy po osmdesáti minutách, kdy konečně dostane jiskru, chytne příjemný temporytmus a začne se pořádně vyprávět. To předtím je katastrofálně natahovaný a všude možně vycpávaný flashback, který by se dal odbýt v deseti minutách a jehož přítomnost jen tak tak omlouvá autorčin humor a přitažlivý feeling (pro hindskou kinematografii zlomových) sedmdesátých let. Ale když se člověk nakonec naladí nasprávnou vlnu a fascinovaně kouká ná tu výbornou závěrečnou sekevenci s titulní písní, na nějakých trapných osmdesát minut rozpaků rád zapomene. ________ P.S: Tento film rozhodně nedporučuji těm, kteří chtějí s Bollywoodem teprve začít, protože by se připravili o všechny narážky a radost z toho, že ve scéně z Filmware Award se mihne celý současný Bollywood All Stars Team. ________ P.P.S: Jsem ochoten diskutovat o tom, že nízká záliba, kterou jsem našel v první polovině, byla způsobena mými vpodstatě nulovými znalostmi o Bollywoodu v sedmdesátých letech (v době vzniku komentáře jsem z tohoto období viděl jen Sholay), v důsledku čehož mi mohla uniknout spousta fórů. ________ P.P.P.S. Om Kapoor who? :-) ()
Om Shanti Om není film pro začátečníky s indickou kinematografií, je to výrazmě hudební, taneční film, ale také uvědomělá žánrová hříčka, která zvládá složit poctu éře 70.let, uvědoměle parodovat indický filmový průmysl a jen tak mimochodem si jet linku milostného, detektivního příběhu. To vše za doprovodu výrazně povedených hudebních čísel, jejichž kvalita stoupá. Narážek, odkazů a fórků jsem dozajista postřehl jen určité procento, protože bohužel historii indického filmu dopodrobna neznám. Ale některé věci jsem si fakt užil (znalí ví, že Amithab Bachchan soupeřil s plyšovými tygry:)), vyhlašování filmových cen mě také zničilo, jedno hvězdné cameo za druhým. Vynikající Sharukh Khan, Arjun Rampal a tehdy začínající Deepika Padukone. Tohle je prostě film na opakované reprízy jak dělaný. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (7)
- Film patří mezi komerčně nejúspěšnější bollywoodské snímky všech dob s výdělkem přes 794 200 000 rupií. (Niktorius)
- Na začátku filmu, během hudebního vystoupení, které cituje film Karz (1980) s Rishi Kapoorem v hlavní roli, poté co Om (Shahrukh Khan) chytí bundu, jež do obecenstva hodí zpěvák (Rishi Kapoor), můžeme poprvé vidět ženskou postavu, které nejprve chce Omovi bundu sebrat a na konci hudebního vystoupení se pustí s Omem do konfliktu a vyčítá mu, že není hlavní hrdina filmu, načež Om odvětí co je s ní, zdali je snad režisérka. Ona ženská postava není nikdy jiný než Farah Khan – režisérka filmu. (kralPasovcu)
Reklama