Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

misterz 

všechny recenze uživatele

Škoda, že sa celý film točí iba o dôsledkoch a nie aj o príčinách. Divák sa tu pomerne dopodrobna dozvedá o Beethovenovej ťažkej povahe, o jeho výčinoch a excesoch, ale o tom, čo ho k tomu viedlo a prečo bol taký aký bol ani zmienka. Chýbal tomu komplexnejší pohľad na túto osobnosť. Takto sa síce na to dobre pozerá, no po čase to môže trocha nudiť, keďže je to stále o tom istom. Nejaké tie flashbacky do jeho minulosti (20-30 min./film) by dejovej linke iba prospeli. No na druhú stranu, tá premiéra 9. symfónie bolo niečo úchvatné a dychberúce, jednoznačne tá najlepšia sekvencia filmu. Pre mňa je Beethoven vo "svätej" trojici najlepších hudobných skladateľov akí kedy po tejto zemi chodili. Aj keď neupieram celkové prvenstvo a genialitu Mozartovi, Beethoven ho niektorými svojimi melódiami prekonal. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Spoilery - - - Je umění natočit se zářivou Diane a dokonalým Harrisem takhle nicneříkající film. Scénář předvádí všechny možné veletoče, dialogy se linou velmi nevěrohodně a mistr skladatel řádí jako pominutý, jenže ani téměř po hodině jsem si k němu nedokázal najít cestu. To samé platí o Anně - může být jemná, něžná, nadaná, ale ten důvod, proč se nechává od svého idolu trápit, není jasný ani na chvíli. Při natolik banálně vystavěném konfliktu Beethovena a jeho synovce, založeném na srovnání touhy po absolutním umění a nejjednodušších zákrutech života běžných lidí, nedokážu pochopit, kde se najednou vzala tak kouzelná scéna, jakou je společné dirigování Ódy na radost a už vůbec ne, proč ještě před ní najednou hluchý génius říká Anně, že ji potřebuje. Navíc rozpačitě režírující Agnieszka Holland zkouší nové nápady, které v drtivé většině případů nevychází a třeba taková třesoucí se kamera na pozadí velkolepých tónů bylo šílené šlápnutí vedle. Navíc nedodržuje hlavní zásadu režiséra. Film musí poutavě začínat a končit silným závěrem. A zatímco úvod dodržuje nejslepější klišé filmů odehrávajících se v minulých stoletích (tedy chudé lidi tupě zírající a extra špinavě vypadající), konec zase téměř do puntíku vykrádá Amadea. Při podstatně delší stopáži bych možná pochopil, jak se ti dva k sobě po duševní stránce dostali tak blízko. Takhle mi zůstalo pár krásných světlých momentů během tápání ve tmě. A v tichu. ()

Reklama

jenik71 

všechny recenze uživatele

Kdyby se zapracovalo více na scénáři, mohl to být celkem zajímavý film. Takto zpracovaný ale spadá do naprostého průměru. Ed Harris v roli Beethovena je však výborný a svou úlohu zvládnul dokonale. Špatně si nevede ani Diane Krugerová, která mě celkem mile překvapila. Působí celkem přirozeně a je na ní i pěkný pohled. Svým výkonem ale zůstává přece jen ve stínu Beethovena - přesně jak říká název. Film je však nejspíše určen skutečným znalcům tohoto významného skladatele. ()

hazaba 

všechny recenze uživatele

Film plný Beethovenovy hudby ocení především milovníci tohoto skladatele. Ed Harris jako Beethoven je vynikající a ani Diane Kruger nezůstává ve výkonu pozadu. Nicméně je tu hodně zbytečných scén a kdyby se to trochu prostříhalo, bylo by to mnohem lepší. Takhle průměr, který se rychle vypaří z hlavy s jediným odkazem na božskou hudbu... ()

LEATHERFAC 

všechny recenze uživatele

Vážení přátelé... Bacha - los spoileros!!! Harris je dobrej, ale Oldman se mi v téhle roli líbil víc. Freddyho ségra tu vypadala docela často jakoby z oka vypadla Magdaleně Kožené (obrovské plus) nicméně velká herečka to rozhodně není (dost velké mínus). Jinak film jako celek působí dost mdle, nazáživně. Scénář je chabý, a hlavně občas mi to dosti připomínalo Amadea. Občas hodně silně... Hlavně scéna diktování not je zcela jasně udělaná jak přez kopírák, což mě v té chvíli přišlo tak sprostý, že mě to až nasralo. Navc v Amadeovi je tahle scéna opravdu geniální a vrcholem celého filmu, kdežto tady to působilo až skoro legračně hloupě. A nejvíc mě zklamal ten nijaký konec - odchod do polí? A to má být jako co? Důkaz režisérčina tápání? Naznačuje nám tím že neví kudy kam z tohohle filmu? No ano - působilo to tak na mě. Film totiž vrcholí scénou na premiéře Deváté...a pak už co? Divné. A konec ani nijak nenaváže na úvodní dramatickou scénu s umíáním. No... Režisér, který neumí ukončit film, by neměl ani točit... Celý tenhle pokus tak zachraňuje opravdu především ta úchvatná Ludwigova mjuzik... ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Rukopisy Beethovenovy hudby jsou připisované dvěma přepisovačům. Oba ale byli muži, a ne ženy, jak tvrdí film. (imro)
  • Wenzel Schlemmer (Ralph Riach) ve filmu mluví o skladbě "Pro Elišku". Ta však nebyla vydána do roku 1867 a ani není jisté, zda vůbec byla věnována "Elišce". (L_O_U_S)
  • Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)

Reklama

Reklama