Reklama

Reklama

Pán času - Série 14

(série)
Velká Británie, (2023–2024), 11 h 10 min (Minutáž: 44–62 min)

Hudba:

Murray Gold

Hrají:

Ncuti Gatwa, David Tennant, Catherine Tate, Jacqueline King, Neil Patrick Harris, Yasmin Finney, Bernard Cribbins, Karl Collins, Millie Gibson (více)
(další profese)

Epizody(13)

Recenze (6)

krvinka56 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak jo prvních několik epizod je fakt super a rád se k nim vrátím. Jen kvůli nim nedávám odpad . Ale tohle je devastace  doktora jako postavy . Černej buzna emo týpek který nezvládá svoji psychyku buď vřeští jako opice a nebo je ubulený. To fakt nechcete. Autoři navíc parádně rozjeli začátek a i tajemno okolo vcelku sympatické hlavní dívčí postavy ale nezvládly zakončení jejího příběhu. Děkuji za nic. ()

jjjerry 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Serii hodnotím bez prvních tří epizod. Nový Doktor je hloupý a to doslova. Jak scenaristicky, tak herecky. Tlačí se na pilu s gender, gay, rasa až se zapomene na smysluplnost a scénář. Herci neumí hrát a dialogy jsou stupidně napsané. Společnice je nejhorší jakou jsme měli. skvělý komentář Estwen a krvinka56 (ta to napsala až příliš otevřeně a bez cenzury). Zkuste se podívat na starou epizodu s z roku 2005 a nebo 2006 a porovnat to. Potom tomuhle nemůžete dát ani 1*. Kdyby touto seriií doktor začínal, skončil by v propadlišti dějin. ()

Reklama

stepankoby1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je toho hodně, o čem se u čtrnácté/první série dá diskutovat. Rovnou řeknu, že ne o tom, jestli je woke a do jaké míry je woke. Je libleftově zaměřená a je to tak správně. V téhle části spektra byl Doctor Who vždycky, a kdo to popírá nebo odsuzuje, nedával pozor a určitě nefunguje jeho argument, že teď to najednou tlačí do popředí jako "tHe mESsaGe" a už to není "sUbtLe". Fakt ale vůbec nefunguje. Stejně tak je úplně v pořádku herecké obsazení i tematizování rasismu, orientace i genderové identity. Ne vždy je to bohužel dostatečně dobře zvládnuté a lze k tomu mít i nemalé výhrady - rozřešení Star Beast a pronouns scéna budiž velkým příkladem. Speciály k šedesátému výročí považuji obecně za skvělé i přes několik problémů. Jmenovitě Giggle měl slabé rozřešení příběhu s Toymakerem (hra na chytanou nebyla ani zdaleka tak chytrá, jak mělo poražení Toymakera být) a Ruby Road měla o něco slabší příběh a režii (režisér Ghost Monumentu a Rosy se svými detaily na obličeje šel poznat). Přesto jsem z nich byl nadšený. Vrátily mi rozjuchaný scénář s kvalitně strukturovanými příběhy, ze kterých čpěla Doktořina, které dobře představovaly spoustu nových nápadů, které dokázaly vymyslet velmi dobrý příběhový oblouk pro Tennantovu čtrnáctku a které úspěšně navázaly na série Chibnalla a zpětně je nepatrně vylepšovaly (např. pořádnou emoční reakcí na Flux a Timeless Children). Střídmě nadšený jsem pak byl i od května ze zbytku série. Devil's Chord, Boom, Dot and Bubble byly všechno úžasné epizody, které jsem nadšeně doporučoval. Pouze Space Babies jsem přešel s pokrčenými rameny jako průměrný, otřepaný a až přehnaně camp úvod. Všechny taje a vodítka byly skvěle poseté po sérii a dobře navnadily fandomovou interakci přesně tak, jak ji mám rád - spekulace a sdílené nadšení. Po celou sérii jsem ale zůstal rozčarován při téměř každé epizodě v jedné věci. Jakkoli byly jednotlivé epizody fajn a skvělé a neustále gradovaly k finále, série nějak stále nechtěla držet pohromadě. Nikdy ničemu nevěnovala dost času, vždycky spěchala a nedávala věcem čas dýchat, což je cítit zejména v přátelství a charakterech Doktora a Ruby, kteří spolu nikdy nemají pořádný hlubší dialog. Jako krásný úkaz tohoto problému je přeskočení seznamování Doktora s jejich rodinou ve Space Babies, minimální čas na obrazovce pro Carlu Sunday a následný flashback "I will keep her safe." v Rogue nebo šestiměsíční timeskip jejich prvních dobrodružství v Devil's Chord.  Od příští série dál žadoním buď o prodloužení nebo alespoň méně experimentů s žánry a více konzistentního budování příběhů. Tenhle kočkopes prostě nefungoval. Ruby samotná je pak charakterizovaná celou sérii jen svým strachem z opuštění a tajemstvím kolem svého původu (a pokud je charakterizovaná i jinak, ještě jsem to nezaznamenal, přestože jsem u DW diskuzí strávil posledních několik týdnů spoustu volného času) a s Doktorem se zkamarádí v prvních chvilkách bez známky hloubky v jejich přátelství. On je dobrý, ona je dobrá. Což je samo o sobě špatné, protože je pak série charakterově slabší o drama s Doktorem tak typické pro společníky nejen v Renewed éře (vzpomeňme si na odchod Jo Grant postupně budovaný po celý příběh nebo i vůbec první TARDIS tým s Ianem a Barbarou a jejich vývoj napříč dvěma sériemi). SPOILERY. Všemu pak nasadí korunu až úplné finále, které celému tajemství dá to nejméně záživné vysvětlení - Ruby je jen obyčejná, stejně tak její matka. Což je krásná věc v konceptu a dobrý nápad teoreticky (scéna se shledáním proto izolovaně od kontextu působí krásně), avšak v praxi to přichází po celé sérii vodítek, co zůstaly neobjasněné a zpětně byly tedy označené za slepé uličky s chabým vysvětlením. Proč že například byl takový problém matku Ruby při třech různých příležitostech najít, když to byl obyčejný, pracující člověk (update: při rewatchi jsem zachytil zmínku, že se nikdy nenechala testovat, což je hovadina, která si i protiřečí tím, že nakonec matku Ruby najde UNIT v současnosti podle DNA na čtvrtý pokus v sérii)? Proč u zrození Ruby hrála tajná píseň a proč tahle píseň tak vyděsila Maestra? Co se teda dělo v epizodě 73 Yards a proč měla Ruby takové schopnosti? Proč se vzpomínka na scénu s matkou Ruby měnila? Nějaké odpovědi se na všechno najdou, bohužel jsou ale všechny doslova jen "MAGIC" a "LOVE" s vykřičníkem následované otázkou "A proč by to mělo být tak důležité?" (poznámka mimo: jestli opravdu bude za úplně všechno vždycky odteď zodpovědná sůl na konci vesmíru a bude odpovědí na všechno, možná ještě retrospektivně začnu nesnášet vynikající Wild Blue Yonder) Samotné využití a poražení Sutekha pak taky zklame. Protože záporák z Pyramids of Mars, kterého vůbec nezajímaly lidské záležitosti a divil se, že Doktora zajímají, je najednou totálně zažraný do záhady kolem Ruby a je z toho plotpoint, co ho porazí. Akorát ta metafora "Doktor = život" je celkem hezká. Bonusové mínusové body za to, že to na rozdíl od předchozích RTD finále nefunguje jako finále v rámci charakterových dramat - v tomhle ohledu bych se finále pak skoro nebál přirovnat k Chibnallovým finále. Jediný důvod, proč finální epizoda nestojí úplně za prd a dá se alespoň sledovat, je dramaturgie a slušná hra na city. Opět, funguje to izolovaně od zbytku série a seriálu. Což se dá zpětně říct o každé epizodě v sérii. A je to ten důvod, proč celé sérii neuděluju procentuální hodnocení jako ostatním a jen ho snížím na trojku. Tady se nedá průměrovat z epizod, což by jinak dalo hezkou čtyřku. A děsně mě štve, že jsem zas u negativního názoru na DW. Hrozně moc. Edit: Poznámka k diskuzím, které se týdny po odvysílání poslední epizody neustále posouvají: Ne. Nebudeme dělat revizionismus Chibnalla a říkat, že byl vlastně dobrý. Tohle bylo zklamání, ale pořád je to o míle lepší než ta hrůza, co tu byla poslední tři série. Tohle alespoň funguje skvěle po částech, když už ne pohromadě. () (méně) (více)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Moje úplně první setkání s Doktorem dopadlo mnohem lépe než sem čekal. Tím, že nemám srovnání s čímkoliv předtím mě sice asi něco minulo nejen ve speciálech, ale nové obsazení mi bylo sympatické a i přes některé slabší epizody sem se bavil víc než dobře. Třeba někdy bude čas na to si doplnit i předchozí série. Párkrát sem nad tím že tenhle kult doženu uvažoval a tohle mě docela slušně navnadilo to opravdu udělat…70% ()

Estwen 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nelze hodnotit jako celek. První tři epizody s Tennantem jsou Specials a měly by tak být označeny, protože se vymykají. Další epizody už představují nového Doktora. Zde pak obsazení, epizody, výkony - klasický Doktor, jak jsme zvyklí. O dost slabší linka Ruby Sunday, se kterou se hned po první sérii loučíme, k příběhu Amelie Pond nebo Claire se to ani nepřiblížilo a zůstalo tak na úrovni Marty. Na vizuálu je vidět, že se zvedlo financování, ale bohužel scénáristicky se ubralo, legendární geniální twisty se prakticky nevyskytují, britský humor s blížícím se koncem série řídne až téměř vymizí. Doufám, že druhá série s Ncutim to napraví a přivede do příběhu nového cestovatelského parťáka, scénáristické twisty na úrovni a nějaké inteligentní humory. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Při závěrečném hudebním čísle si můžeme všimnout muže hrajícího na piano. Jedná se o cameo samotného hudebního skladatele celého seriálu, Murrayho Golda. (BaronMartin)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno