Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Zábavná a hravě ztřeštěná komedie o nenapravitelném podvodníkovi a šarmantním svůdci žen. Victor Vauthier (dobrý Jean-Paul Belmondo) je energický podvodník, s neuvěřitelnou vyřídilkou, přirozeným šarmem a bezpočtem nápadů, kdy jeho elegantní drzost dostává dostatek prostoru. Ženský půvab dodala postava kurátorky Victora, Marie-Charlotte Pontalec (půvabná Geneviève Bujold), jejíž zdánlivá naivnost se proměňuje ve velkou vypočítavost v touze po bezstarostném životě. Victorovi parťáci v dobrém i zlém je dramatický Camille (dobrý Julien Guiomar) a prostý dobrák Raoul (Charles Gérard), jimž se podaří extra vyvedený kousek. Další zajímavé postavy: bezradný policejní prefekt (Daniel Ceccaldi), Victorova urozená milenka Hélena (Capucine), operní pěvkyně Tatiana Negulesco (Andrea Ferréol), a bezprostřední rodiče Marie-Charlotty (Albert Simono a Anna Gaylor). Příjemná a svížná zábava, vtipně drzá loupež, užívání si života po všech stránkách, plnění si snu o nicnedělání. Skvělá zábava. ()
Nenapraviteľný mal šancu pobaviť divákov, ktorí nekriticky obdivujú Belmonda. Ja medzi nich nepatrím, aj keď v Belmondovej bohatej filmografii viem nájsť množstvo nadpriemerných až mimoriadnych filmov. Ale ani taký populárny herec nedokáže sám utiahnuť film, do ktorého scenárista vložil viac bláznivých, než vtipných situácií. A tak som namiesto smiechu a zábavy pri jeho sledovaní mal skôr pocit trápnosti a nudy. Je mi to trochu ľúto, ale viac ako dve hviezdičky nemôžem dať. ()
Na filmu jde poznat, že se stal pozdějším odrazovým můstkem daleko slavnějšího filmu Zvíře, kde zářila stejná osvědčená mužská sestava a Belmondo si tam střihl rovněž roli nesvéprávného. Bohužel tento film sráží právě roztěkaná role Belmonda, který lítá od ničeho k ničemu jak splašený vlak až to nepůsobí příliš věrohodně. Někdy méně znamená více. Dlouho jsem váhal nad třemi hvězdičkami, ale po scénce "Pane ministře, je tu správce muzea ze Senlus s choti. A co tady chtějí ? Přišli na večeři." jsem málem sletěl smíchy ze židle a tak dávám ještě o jednu hvězdičku navíc ()
Zase se mi potvrdilo, že mám Belmonda raději v komediích, a tato byla teda pořádně střelená! Nejdřív jsem si myslela, že to bude nuda a že JPB bude zase v roli neodolatelného svůdníka, kterému podlehne každá sukně. No, částečně to tak bylo, ale bylo to výborně podáno. Kromě toho, že se Belmondo snad vůbec nezastaví, je mistrem převleků (hlavně ta ženská a taxikář), jsou zde výborné odchylky v podobě rozhovorů se slečnou kurátorkou: „Takže vy jste znásilnil svoji sestru…v té době byla silně podnapilá a těhotná s vaším otcem.“ A dámy pozor! Když muž celý týden pracuje, může vás vzít v sobotu pohrabáčem! (potřebuje se přece rozptýlit). A těchto podobných narážek na usměrnění žen je tu více. Když už si Viktor v posteli neví rady – Kamile, malér, nedokážu to – A co kdybys jí namlátil – Jo, to by šlo – a i na konci filmu: „Dej jí pár facek, je to přece tvoje stará!“ Tak tady z toho si, pánové, příklad opravdu neberte, mohlo by se vám to škaredě vymstít :-) ()
Další společná spolupráce Jeana-Paula Belmonda s dvorním režisérem Philippem de Brocou, má tentokráte podobu lehké komedie. Sotva Bébel opustí brány vězení už zase vymýšlí sérii podvodů, střídá převleky, lže kudy chodí, vymýšlí si neuvěřitelné historky, chvilku je neodolatelný svůdce žen, za chvíli zase nablblý zahradník.... Film poměrně rychle uteče, mám problém jenom s tím koncem, je takový nemastný, neslaný. Belmondo zde podruhé spojil své síly s kanadskou herečkou Genevieve Bujold (předtím se sešli ve Zloději z Paříže), která často točila ve Francii. Bébela tady poprvé namluvil a to trefně Miroslav Moravec, potom ještě několikrát. "Když člověk není na prachy, je to přece jen inponující!" ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- V závěrečných scénách u bazénu jde vidět, že rozmluva Camille (Julien Guiomar) s Victorem (Jean-Paul Belmondo) je sestříhaná. V jedné scéně sedí ve stínu a bez občerstvení, ve druhé na slunci s občerstvením. Tomu odpovídá i Viktorův župan. Obojí se však odehrává ve stejný moment, protože Charlottin otec odchází na golf. (fifas2)
- Během scény na Avenue Foch používá Victor (Jean-Paul Belmondo) pseudonym „de Ferrussac“, což není nic jiného, než druhé jméno režiséra Philippa de Broca. (classic)
- Při závěrečné scéně u bazénu lze v pozadí slyšet ústřední melodii z filmu Muž z Ria (1964), který rovněž režíroval Philippe de Broca. (Cucina_Rc)
Reklama