Reklama

Reklama

Angel-A

Trailer

Obsahy(1)

Každý máme svého Anděla.  Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nějak asi začínám Bessonovi pořádně přicházet na chuť. Opět neměl potřebu vytasit na diváky nic složitého. Naservíroval divákům jednoduchý a milý pohádkový příběh o čmoudovi, kterého odevšud vyhazují (dokonce ani ve vězení si ho zamknout nechtějí) a kterému tikají poslední hodiny života, načež do jeho života na poslední chvíli vstoupí anděl - žena, která dá jeho životu smysl. Trošku cítím ve filmu připodobňování našich drahých poloviček právě k andělům. Těžko říct, zda je to jen můj pocit, nebo režisérský záměr. Náš čmoud se tedy postupně učí žít, všímat si všech těch krás kolem sebe a vyplout z materiálního vězení a být konečně volný a svobodný. Na oplátku něco málo naučí i svého andílka. Sledujeme tedy přerod permanentně napjatého člověka, který je věčně nespokojený, neboť se stále za něčím žene a nedovede cítit radost z dílčích úspěchů, protože stále před sebou vidí nějaký problém. Tahle celková myšlenka je opravdu krásná. Film nádherně obsáhl řešení existenčních otázek a všechno proložil jemnou romantikou. Besson umí dokonale pracovat s mými emocemi a ani tato pohádka mě nenechala chladným. Krásná byla i čmoudova průvodkyně Rie Rasmussen, na kterou se mi moc hezky dívalo. Líbilo se mi i zdravě rasistické zvolení černobílého formátu, které dokonale zdůraznilo ústřední černobílou dvojici. Pochvalu si zaslouží i naprosto vynikající hudba. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

tak koukám, že zase jednou jdu PROTI místnímu hlavnímu proudu:o) Nádherný poetický příběh! Chci věřit, že tam někde nahoře mám také svého anděla strážného a kdyby vypadal, mluvil a jednal tak, jako hlavní představitelka tohoto pozoruhodného snímku Rie Rasmussen, vůbec bych se nezlobil. Tady se skloubilo téměř vše, od povedeného scénáře, dobře napsaných a následně zahraných dialogů, přes brilantní černobílou Arbogastovu kameru ( naprosto dokonalý vizuál, Paříž dostává zcelá nový rozměr ), vynikající herecké výkony obou hlavních představitelů a to jak Jamela Debbouzeho jako Andrého tak především Rie Rasmussen jako jeho strážného anděla, to vše pod taktovkou Luca Bessona, který po 7- leté odmlce dokazuje, že stále umí napsat a natočit SILNÝ PŘÍBĚH. Téměř bych řekl, že tento snímek točil Luc ( především ) pro sebe. Někdo píše SRAČKA. Napadá mě hodně pojmenování, ale všechny jsou na hony vzdáleny tomuto přívlastku a jsou přesným opakem tohoto výrazu. Tento snímek si vás buď plně získá nebo ponechá zcela chladnými.Důkazem budiž zdejší hodnocení. Já se zařazuji do první ( menšinové ) skupiny, s tím, že na plné hodnocení to pro tentokráte ještě není. Uvidíme napodruhé.... 4+1/2)* p.s. a že je konec přeslazený....nemám rád happyendy ( to je ještě hodně slabý výraz ) ,ale v tomto případě si nedovedu jednoduše představit lepší konec. Ty slzy Rie v závěru jsem ji naprosto VĚŘIL! ()

Reklama

numi 

všechny recenze uživatele

Snad je to tím, že miluju Paříž a blondýnky, snad tím, že nesnáším francouzské filmy a tenhleten mezi nimi působí jako zjevení. Zjevení anděla. Pane Bessone, vy lišáku jeden mazanej, vy prostě víte, kdy sednout na nejvyšší stoličku! Tohle je něco, jako když posloucháte půl roku v kuse rádio Čas a pak vás najednou někdo z ničeho nic strčí do letadla směr Londýn a tam vás posadí do první řady Royal Albert Hall na koncert Královského filharmonického orchestru. Film, který zahřeje na duši. A to jak přenádhernými pařížskými scenériemi (v černobílé jim to obzvláště sluší), tak neuvěřitelně dlouhými nohami Rie Rasmussen (v černobílé jim to obzvláště sluší). Ta pro mě ostatně byla snad největším překvapením celého filmu - kompletní herečka. Navíc s Jamelem Debbouzem vytvořila hodně zajímavou a peprnou dvojičku. Nevěřte číslům, i hodnocení ČSFD, IMDb a Cinemy se může mýlit. Čtyři a půl. [srpen 2006] ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Řada kritických komentářů uživatelů a jejich nízké hodnocení nepochybně vychází ze zklamání, že Luc Besson nenatočil novou Nikitu nebo Leona, zkrátka a dobře čekali jiný žánr a jiný děj. Poté, co si Besson vydobyl respekt ve francouzském filmovém průmyslu svými akčními snímky, mohl si dovolit experimentovat i s jinými žánry a pokusil se vytvořit poetický romantický film o vztahu anděla a pozemského hříšníka. Potíž je v tom, že ta poetika na plátně moc nefunguje, protože chemie mezi Debbouzem a Riou Rasmussen z řady důvodů nefunguje rovněž. Angel-A po pravdě funguje přesně do okamžiku, kdy se na plátně objeví Angela, a to je pohříchu moc brzy. Ten film měl být natočený jako čistokrevná komedie, protože Jamel Debbouze má velké komediální nadání a ve filmech nebo nebo televizních šou je obsazovaný především jako bavič. Rie Rasmussen je především modelka a celebrita, která by nejspíš komediální roli utáhla, ale tuhle melodramatickou polohu by měla potíž zvládnout i zkušená herečka. Snímek se zkrátka tváří moc vážně a snaží se prodat vztah, kde je dívka o půl metru vyšší než její nápadník. Je to naivní, nedomyšlené a ve svém důsledku nefunkční. Z hlediska tvorby Luca Bessona se to dá považovat za nepodařený experiment. Celkový dojem: 40 %. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Návraty bývajú zložité, ale väčšinou sympatické. Besson zosiela dlhonohého anjela ktorý sa nezdráha robiť poriadky s parížskym podsvetím, vyrovnávať dlhy smelými stratégiami, zastávať post priateľky, psychológa či bodyguarda a pomáhať tak stroskotanému pajovi. Ten na ňu zo spodu uprene kuká, najskôr sa prieči, potom všemožne juchá. My pozeráme na jej nohy, on do jej očí, nastávajú nečakáné zmeny, ako sa táto stretávka vlastne skončí? Blbo. Stred však (aj napriek občasnej bezpredmetnej ukecanosti) ujde, úhľadné záberovanie Arbogasta tiež, tak nač tie posmešky, nač ten rozruch. Poznáme predsa x horších predpisoviek a navyše je počas celej 90-minútovky patrné, že Luc nemá v úmysle lietať ani moc vysoko, ani moc nízko, ale pohodovo-niekde medzi. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Paříži, převážně v lokalitách Montmarte a Seine River a také ve studiu Eclair. (Terva)

Reklama

Reklama