Reklama

Reklama

Angel-A

Trailer

Obsahy(1)

Každý máme svého Anděla.  Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

berusche 

všechny recenze uživatele

Obrovskou výhodou snímku je jeho ponurost díky barvám a jeho věrohodnost kvůli hlavní herečce, která je dle mého mdlého tak ošklivá, až je pěkná. Já mám s tvorbou Bessona trochu problém, něco se mi od něj líbí a něco se mi vyloženě nelíbí. Oproti těm nelíbivým je tenhle prazvláštní poklad skutečně zajímavý. Oproti těm líbivým je značně odlišný. Co Bessona vedlo k tomuhle netuším, ale vím, že se mu to celkem zdařilo. Rozkreslení bídného života, který upadá, a pomoci, které se tu dostane (a hlavně za jakou cenu), je příjemné a koukatelné, akorát scénář mohl být o fous lepší a možná víc nabitý. Stejně tak mi trochu vázne závěr, který byl pro mě takovým oříškem. Jsou věci, které jsem nemusela vidět a ani chápat, explicitní důkazy existence v tomhle případě mohly být zapomenuty. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Na Angel-A jsem šel s vědomím, že to pár lidí označuje za sračku. A něco málo přes hodinu jsem to nechápal. Protože ačkoliv to není nějak originální film, svoji roli romantické komedie plní velmi dobře. Ale pak přišlo těch posledních asi 15 minut, které jsou k prasknutí přeplněny patosem a sentimentem, a srazily můj dojem z filmu někam k 55 % ()

Reklama

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Zvláštní mix již několikrát viděných motivů v přesto originálním a podmanivém podání. Angel A je příjemnou až hřejivou výpovědí o tom, jaké by to bylo mít vlastního anděla. Rozhodně to není bezchybné a zaručeně to nesedne každému. Nicméně i přes svoje chyby (například přestřelené finále) je Angel A emočně silnou záležitostí která dokáže na diváka zapůsobit. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Luc Besson po epické sci-fi pohádce, gangsterské romanci, historickém velkofilmu a spoustě tuctových scénářů tentokrát přičichl k neorealismu a nové vlně 60. let, aby to vše následně samozřejmě zase převrátil naruby a stvořil tak žánrově nespecifický mišmaš v tom nejlepším slova smyslu. Střídání nálad filmu není nijak násilné a Besson z celkem prostého a rovnoměrně plynoucího moralizujícího příběhu za vydatné pomoci kameramana Thierryho Arbogasta vytvořil překrásnou podívanou s nádechem fantastyčna, které někteří nebudou ochotni skousnout. Kamera oslavuje krásu jak modelky Rie Rasmussen a jejich dlouhých nohou, tak celé Paříže, které zajímavě zkomponované černobílé záběry zatraceně sluší. Film je postaven především na dialozích, které jsou dynamické a díky jemnému humoru mnohdy až kouzelné. Besson se tentokrát jako scénárista po dlouhé době zase vytáhl a jako režisér mi opět vytřel zrak. Z toho realismu nakonec moc nezbylo a to se také může stát hlavním kamenem úrazu pro méně vstřícné publikum. Mně to nevadilo. Naopak. Ten film mě dostal. 90% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Kdyby bylo Bessonovi patnáct, prosim. To bych mu tu juvenilní historku o tom, jak malého zbabělého obšourníka doprovází čtyřmetrový anděl z modelingového mola, aby mu po cestě ukázal, jak si má sám sebe vážit, minimálně respektoval. A to jsem normálně spíš obhájce jeho nevyzrálosti. Nicméně Angel-A působí nesympaticky odfláknutě a neinspirativně. Od člověka, který stojí za filmy jako Subway nebo Nikita, bych očekával, že když má ústřední AndělA demonstrovat svou skutečnou povahu, tak přijde s něčím nápaditějším než levitujícím popelníkem. A tak je to tu se vším. Arbogastova kamera dělá možná pěkný pohlednice, ale je strašně plochá a má téměř po celou dobu jen jeden plán (čestnou výjimkou jsou obě scény z klubů). To z filmu dělá sice prvotřídní promo-reel Rie Rasmussen, ale nic dalšího. Ale já chápu, že kola Europe Corp. se tehdy musela točit promazána inkoustem Bessonových 4 scénářů ročně a Angel-A přesně podle toho vypadá. Je to banální, za dvě noci napsaná báchorka, kterou si už po sobě nikdo nepřečetl a největší zábavu poskytuje jenom v tom, když sledujete, jak se v ní scénárista/režisér projektuje. Tedy jako neurotický permoník s přitažlivou ženou po boku, která ho sice nejdřív učí jak žít, ale ve výsledku on vlastně naučí žít jí, když ona se do něj pochopitelně tragicky v slzách zamiluje. Navzdory tomu, že on za celou dobu neudělá vůbec nic, čím by si zasloužil její přízeň. Leda by jí rajcovalo neustálý trhání za ruku, když ona někam jde. Toho je ve filmu tolik, že by mělo mít vlastní místo v titulkách. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v Paříži, převážně v lokalitách Montmarte a Seine River a také ve studiu Eclair. (Terva)
  • Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)
  • Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)

Reklama

Reklama