Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Cyklus Manželské etudy vysílala Československá televize v roce 1987 a jednotlivé díly mapovaly život šesti mladých manželských dvojic od jejich svatby po dobu šesti let (1980 - 1986). Česká televize se spolu s režisérkou Helenou Třeštíkovou rozhodla na tento projekt navázat, vyhledat sledované páry a zaznamenat jejich současný život (1999 - 2005). Získaný materiál se stal nejen výpovědí o lidské psychice, ale také o současnosti a změnách, které s sebou přinesla doba po pádu totality. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

Oxymoron 

všechny recenze uživatele

Život je nejlepší scénárista a Helena Třeštíková dokázala tenhle "scénář" přetavit v jeden nejlepší dokumentární seriál české televizní tvorby. Už jen to, že se jí podařilo přemluvit téměř všechny účastníky první série pro natáčení po dvaceti letech je uctyhodný výkon. Po shlédnutí všech dílů vám přijdou některé problémy vyloženě směšné oproti těm, co zažili a zažívají hrdinové z dalších epizod (například mladý pár z prvního dílu, který si věčně stěžuje na nízké příspěvky pro maminku na mateřské a přitom žije v baráku, před kterým manžel umývá nové fáro versus snad již celou republikou známý příběh paní Marcely). A to je právě život. ()

RadimFišer 

všechny recenze uživatele

Tento seriál hodnotím jako obdivuhodnou vzácnost českého kulturního života. Když si představím ten čas, co to stálo udělat a ta práce k tomu!! Geniální nápad, který nám ukazuje všeobecnější český život. Snad nejtragičtější se stalo úmrtí holky pod vlakem. S tou paní jsem cítil. Tímto pro mě nabyl neskutečně skutečných rozměrů a bolestí. Nedokáže to jenom popsat, vy tím žijete a řekl bych, že většina žen, co se dívá, tak to prožívá emocionálně naplno. Je to neuvěřitelné, ale já nemohu než hodnotit z plna. Tento seriál je na špatném místě. Patří do první dvacítky a já ho v tom hodlám podpořit. Skvostné dílo, to je shrnutí. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Náhled na manžele po dvaceti letech má přeci jen větší přínos. Z mladíků už jsou čtyřicátníci, většina dělá jinou práci nebo podniká. Je to zajímavé, kam se osudy mladých lidí posunou a jak moc vyzrají. Tím spíše, že většina manželství nevydrží. U jednoho osudu dokonce dojde na tragédii. Ještě si lze všimnout jednoho nesmírně zajímavého detailu. U většiny lidí velmi rychle pomíjí opojení z revoluce a demokracie a nostalgicky vzpomínají na výhody socialismu... ()

starbrejkr 

všechny recenze uživatele

Dokument, co místy pobaví, místy nutí člověka se zamyslet nad vlastním životem a místy bere dech. Neuvěřitelně citlivě natočené a vypichující důležité momenty. Asi je zbytečné dodávat, že nejvíc mě vzal příběh paní Marcely, to jsem pak nemohl z hlavy vytlačit hodně dlouho...Ty nejpozoruhodnější momenty píše život sám a paní Třeštíková to v etudách dokázala vystihnout geniálně. ***** ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Ano, jeden z nejsilnějších dokumentů, jaké za mnoho let Čt vytvořila. A to nejen kvůli dílu, kde zemřela ta mladá holčina. Je zvláštní, že ze šesti manželství byly šťastné jen dvě (v mezích možností samozřejmě) a že ostatní čtyři se rozpadly. I když u toho dílu (+-3) s tím technikem a dnes překladatelem jsem to čekal už od začátku. Ten vlasatec vůbec nebyl uzpůsobenej pro nějakej rodinej život a vlastně té holce zkazil život, protože se musela celou dobu starat o děti sama a nějaký svý zábavičky a zájmy mohla provozovat tak leda ve snu. A on si dál kutil nějaký přitroublý zesilovače ve svým kutlochu a dělal další děti. Pak taky ten pár, kteří jediní se nebrali kvůli dítěti a on byl fotograf, to byla taky sranda. Vím, že už naše školství nás vychovává se zaměřením na minulost, ale tenhle byl fakt jetej. Pořád si připravoval nějakej ateliér, pořád měl na háku nějakou novou práci, televizní pořad, knížku, ale nic z toho. Pořád se vracel k těm pěti letům v Americe, jak to tam bylo skvělý, jak museli upravovat ten prostor po pěstiteli marjánky, jak fotil Janu Švandovou a Michaelu Kuklovou do Playboye. Ten o tom bude vyprávět do smrti. Ten první pár, jak on vlastnil kulečníkovou hernu a ona se starala o tančení své dcery a pořád nevycházela s maminkama tanečníků (který jsou asi nějaký od přírody divný, nebo co ;), ten byl příkladem opravdu úspěšnýho soužití a využitýho života. Ten poslední pár bylo celkem jasný, že budou žít dobře i po revoluci, když byli oba architekti. Jen ten synáček byl pěkný kvítko. Nebyl jsem u jeho výchovy, ale asi ho málo ohýbali přes koleno a pak už ho ohnout nešlo. Ale rozesmálo mě, jak říkal, co bude dělat. Třeba policejní škola, nebo umělecká nebo tak. Každej den chodit do práce by nechtěl, protože by ho to nebavilo :DDD. Myslím, že k policajtům by ho nevzali už jen kvůli jeho minulosti. No nic. A jen jedna taková malá noticka pro jeho tátu, majitele toho nábytku. Já bych si kčertu klidně koupil nějakej novej nábytek, ten co máme doma je fakt strašnej, ale účty za elektřinu jsou důležitější a dokud se dá na židli sedět, tak slouží dobře. A až doslouží, udělám si novou v dílně, protože peníze fakt nejsou nazbyt. Ten díl s tou mrtvou holkou, jsem moc rád, že se ozvali lidi, kteří jim pak chtěli finančně pomoct. Díky jim. A jen mě tak napadlo, že je štěstí, že to netočili o nás, protože to by byl teprve román na pokračování. A doufám, že v tom budou za dalších pár let pokračovat u stejných lidí. ()

Galerie (39)

Reklama

Reklama