Reklama

Reklama

Bohatství nutně neznamená štěstí. Julianne Moore v hlavní roli snímku o patologických vztazích uvnitř milionářské rodiny, natočeného podle skutečných událostí. Film Divoká krása vypráví málo známý, neuvěřitelný a přece pravdivý příběh Barbary Dalyové (Julianne Moore) – newyorské krásky, která se provdala za jednoho z nejbohatších mužů Ameriky. Brooks Baekeland byl potomkem vynálezců bakelitu, kterýžto úžasný vynález mu umožnil nepracovat a spolu s krásnou manželkou si užívat společenských radovánek v poválečném New Yorku. Po narození syna Antonyho střídala rodina blahé živobytí v Paříži s pobytem v přímořských letoviscích, vždy ve styku s nejvěhlasnějšími umělci a osobnostmi doby – navštěvovali je Marcel Duchamp, William Styron, Greta Garbo... Jejich soukromý život však idylu nepřipomínal ani náhodou: oba manželé byli psychicky labilní a nestřídmý společenský život Brooksovy deprese a Barbařiny záchvaty vzteku jen umocňoval. Uprostřed tohoto rodinného pekla dospíval citlivý Antony. Když si během dospívání uvědomil svou homosexuální orientaci, otec jej zcela zavrhl – matka Barbara se však rozhodla jej vyléčit, nejprve s pomocí prostitutek a později i za cenu porušení všech hranic vztahu mezi matkou a synem... Příběh života, který nemohl skončit dobře, natočil americký režisér Tom Kalin. Ten se v roce 1992 debutovým snímkem Swoon zařadil mezi kmenové režiséry proudu New Queer Cinema, definovaného důrazem na LGBT tématiku. Divoká krása je jeho zatím posledním počinem. V roli mladého Antonyho zazářil charismatický britský herec Eddie Redmayne (Bídníci, Powder Blue, Pilíře země). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

blackJag 

všechny recenze uživatele

Chladný pohled do světa samolibě chudých bytostí, které si dosyta vychutnávají bezstarostnosti života na základech, které jim nepředurčila jejich významnost, ale rodinná příslušnost, a které vás dokonale přesvědčí o své zbytečnosti. Prostředí, ve kterém si labilita sexuální i myšlenková podávají ruce s lichou noblesou, nepřekvapí ani incestně pojatý závěr, který může člověka pohoršit, ale... v jistém smyslu i nadchnout. 80% ()

feeme 

všechny recenze uživatele

Myslela jsem, že čím blíž bude konec, tím více budu obsahu filmu rozumět... naopak. Kdyby to bylo rozkouskovaný do jednotlivých scén, líbit se mi to bude moc a porozuměla bych tomu možná i víc. Sice krásný prostředí; taky krásná tvář hlavního herce, ovšem připadalo mi to vhodný na otázku: O čem to vlastně je? ()

Reklama

uiu 

všechny recenze uživatele

První 3/4 filmu jsou takové nijaké. Sledujeme osudy rozmazelné rodinky milionářů. Julianne Moore je nafoukaná panička, která se přivdala do bohaté rodiny Baekelandů, její syn je gay (možná bisexuál) a neustále se stěhují. Teprve asi posledních 15 minut filmu je pořádný záhul jak po herecké dovednosti, tak vygradování děje a vztahů postav. Miluju Julianne Moore a její role rozmazlených zbohatlých grácií a Eddie Redmayne je zajímavý mladý muž, který by si zasloužil výraznější role ve známějších filmech. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Dva manželé si dlouhodobě nerozumějí a defacto si žijí každý svůj život. Mají syna Tonyho, o kterého se stará spíše matka, která si jeho láskou nahrazuje tu manželovu nevyjevenou. Tony v adolescentním věku začne chodit se španělskou vrstevnicí. Ta se zanedlouho stane milenkou jeho otce a začne s ním žít. Tonymu to moc nevadí, neboť zjistí, že je homosexuál a začne se oddávat nespoutanému životu se svým kamarádem - milencem. Neustále ale píše svému otci dopisy, aby se vrátil domů, protože cítí, jak jeho matka trpí. Ta si pozve homosexuálního kamaráda, aby jí poradil, co a jak dál. Zanedlouho se s ním vyspí. Jenže předtím se s ním vyspí i její syn. Následuje scéna, kdy si začnou v posteli užívat všichni tři. Zatím ještě s tím, že společný přítel je uprostřed. Přijde ale chvíle, kdy se konečně vyspí i matka se svým synem. Pěkné. Asi z nedostatku lásky. Vzhledem ke stylu, jakým to bylo natočeno, by se dalo říct dekadentní. Pro mě ale naprostá prasárna, která nemá omluvu. Ať mi pan režisér nevykládá, že chtěl umělecky ztvárnit atrofii citu a do popředí vysadit homosexuální problémy. Hnus. Vše prostě směřovalo k tomu, žesi matka nakonec zapíchá se svým synem. A já se ptám: Je to normální? Pan režisér musí být trochu mimo. Každopádně kamera i interiéry obrazově nad průměrem, Julianne Moore předvádí velmi dobrý výkon. Tři hvězdy tedy hlavně za formu. PS: Na dané téma je na netu nespočet videí. Ale kdybych se na to díval, byl bych prasák. Pan režisér není? PPS: Samozřejmě vím, o co v tomto příběhu šlo. Ale má někdo zapotřebí tady toto zfilmovávat? PPPS: Po dvou dnech od zhlédnutí dávám hvězdy dvě. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Prazvláštní film s hlubokou myšlenkou, která se spíše než na postavy soustředí na jejich chování a myšlení. Kdo jiný než Julianne Moore a Eddie Redmayne by mohli tyto role takhle dobře zahrát? Obávám se, že nikdo jiný by to tak skvěle nezvládl. Bohužel čekala jsem jaksi trochu jiné pojetí. Sobeckost rodičů byla očividná a také mi bylo jasné, že Tony byl nemocný - nebo to byl následek právě toho chování těch rodičů. Nikdo nikdy neví co se tomu druhému odehrává v hlavě, protože mozek je hrozně zvláštní prostředek smyslového vnímání. Tak nějak jsem to já měla s tímto filmem - pochopila jsem ho, viděla jsem ho ale nebyla jsem schopna podívat se mu pořádně do "duše". A já se stále ptám - která matka takhle sobecky využívá své dítě a ke konci dokonce sexuálně?Zajímavý moment kdy si po vraždě své matky Tony otevře čínské jídlo a nad mrtvolou se v klidu nají... Těžko říct kdo byl více psycho jestli matka,dítě nebo otec. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (2)

  • SPOILER!!! Mezi skutečným Anthony Baekelandem a jeho matkou docházelo častěji k hádkám, kdy se on kolem sebe oháněl noži, jimiž byl posedlý. Projevoval také příznaky počínající schizofrenie, ale jeho otec nepřipustil, aby se jeho syn léčil, protože by to zkazilo jeho pověst. Nemoc tedy nerušeně propukala a nakonec tragicky vyústila napadením v roce 1972 v Londýně. Anthonymu bylo 25 let, Barbaře 52. (Morien)
  • Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Natalie Robinsové a Stevena M. L. Aronsona. (Terva)

Reklama

Reklama