Reklama

Reklama

Nedovolili jim spolu žít. Nemohli jim však zabránit společně zemřít... Příběh tragické lásky korunního prince Rudolfa Habsburského k baronese Marii Vetserové. Rudolf, který hledal zapomnění na své manželství bez lásky s belgickou princeznou Stefanií v nesčetných milostných avantýrách, který se marně pokoušel prosadit ve zkostnatělém Rakousku-Uhersku pokrokovější ideje, a byl proto v neustálých sporech se svým otcem, císařem Františkem Josefem, našel v lásce k mladičké, nevinné Marii nový smysl své existence. Poprvé v životě skutečně miloval a byl odhodlán vybojovat si právo na život s milovanou ženou navzdory všem a všemu. Brzy měl však poznat, že následník habsburského trůnu má před sebou jen jednu možnou cestu: tu, kterou mu určila odvěká (a v 19. století ještě zdaleka neměnná) tradice… (Česká televize)

(více)

Recenze (52)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Kolem smrti Rudolfa Habsburského, korunního prince, je spousta záhadných okolností a lidé takové záhady milují. Ví se zcela určitě, že se Rudolf zabil i se svou milenkou Marii Vetserovou 30. ledna 1889 v loveckém zámečku Mayerling. Podle něhož se film právě jmenuje. Díky filmu si můžeme udělat jakousi představu o osudu Rudolfa Habsburského. Ovšem milovníci historie z něho nebudou zrovna skákat nadšením tři metry do vzduchu. Omar Sharif je sice hodně charismatický herec, samozřejmě na tom má největší podíl jeho původ,ale na roli Rakušáka se zrovna moc dobře nehodil. Působil až příliš exoticky. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Historická romance, plná velkých hereckých hvězd a opravdu krásných známých melodií, řádně roztahaná. Drama je to jen poslední minutou. Osobně mě potěšila zejména účast skvělého Jamese Robertsona Justice v roli waleského korunního prince Edwarda, kterého velmi dobře nadaboval Jiří Zahajský (dabing ČT 1998), film viděn z poloviny v dabované a z poloviny v originální (velmi jednoduché) anglické verzi. Snímek plný půvabných žen, z nichž nejkrásnější (a zároveň nejsvlečenější) je blonďatá Rudolfova milenka (nikoliv Deneuve). ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé rakúsko-uhorské zasadenie, o ktoré sa západná kinematografia až toľko nezaujíma, zaujímavé je aj obsadenie, zlyháva však v preromantizovanej zápletke, ktorá vo veľkej stopáži dostáva priveľa priestoru. A to na úkor zaujímavejších dejových liniek ako je (ne)napredovanie cisárstva, vnútroštátne vzťahy Rakúska s Uhorskom či rodinné vzťahy v cisárskej rodine. Do hlavnej úlohy cisárskeho následníka bol obsadený francúzsky hovoriaci Egypťan Sharif (ale dobre zahraný) a do role rakúskeho panovníka hviezdny britský herec James Mason, ktorý ma bavil zo všetkých asi najviac. Romantický vzťah, ktorý je nosnou časťou filmu, je historicky dostatočne nepodložený a teda dosť fabulujúci. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

O tomhle Mayerlingu už jsem hodně četl, poslední dobou jsem navíc náhodou narazil na víc filmů Terence Younga, o to většího zklamání jsem se dočkal. Případ Mayerling nabízí zvraty nabité historické drama i vášnivý milostný příběh, všechno se tu ale odehrává jenom tak trochu a jako, navíc často s dialogy dost o ničem. K tomu již zmíněné historické nepřesnosti. Takže co nám zbývá? Vpravdě luxusní mezinárodní casting, ten stojí za to a na to byl pan Young specialista. Ovšem i tady to dostává trhliny ve vhodnosti obsazených typů. Takže kdo mě bavil, byla snad jenom Ava Gardner jako císařovna Alžběta, na tom ale má zásluhu i nádherný dabing Elišky Balzerové. Mrzí mě to, ale i když jsem velký milovník historie, tenhle Mayerling kolem mě prošuměl celkem bez většího požitku. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Terence Young se podepsal pod podivně neživotný film. Za dob svých studií se seznámil s prvním zpracováním románu Claude Aneta Mayerling (1936) z roku 1930, jehož režisér Anatole Litvak ho znovu natočil pro americkou televizi v cyklu Producers' Showcase (1957). Typicky evropská látka ztratila své kouzlo hollywoodským přístupem k historii (do scénáře byly vloženy další prvky z tehdy novinkového románu L'Archiduc od Michaela Arnolda), zesílením vztahu Rakousko-Uherska k USA a samozřejmě obsazením. Omar Sharif sice už ve své době představoval dnes velmi moderní colorblind casting, ale herecky nijak neokouzlil. Stejně tak porcelánová panenka Catherine Deneuve připomínala v každém záběru ve zkratce všechny laciné prvky špatných historických filmů 60. let... a samozřejmě Ava Gardner byla na hony vzdálená skutečné asketické císařovně. Výsledkem je jedno z nejslabších zpracování aféry Mayerling vůbec. ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama