Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 610)
Guillermo del Toro je v dávkování brutality až nezdravě umanutý. Některé scény jsou intenzivní jenom díky krvavým zásekům, což je postupem času nejen repetetivní ale i velice neoriginální. Stejně jako partyzánská báchorka, která by bez svého fantazijního bratřícka, jež jí dodává hloubku a poetický přesah, byla jen opakováním všeho, co už tady bylo. Del Toro tak jako dramatik postrádá cit pro řetězení událostí, ale zato jako snílek, kterému se zdají především noční můry, u málokoho najde důstojnou konkurenci. ()
Taková del Torova trochu drsnější pohádka, která mě oslovila méňě než jsem očekával. Celé to na mě působí jako takový hybrid. V jedné části příběhu sledujeme pohádkový příběh malé dívky, která plní různé úkoly a v části druhé jejího nevlastního otce, který chce pozabíjet partizány v lesích. První část se neobejde bez Torových potvůrek a ta druhá zase bez jeho brutality. Což o to, ono to funguje, potvůrky jsou opět super a brutální detailní záběry taky, ale nějak to nedrží pohromadě. Hlavně ta pohádková linie byla, hlavně v první půli, trochu nudná a osud malé Ofelie jsem se vůbec nestrachoval. V tomhle směru mě více zaujali právě ty další postavy, které jsou nejen dobře napsané, ale i zahrané. Tím nechci říct, že by se Torovi nepovedlo to ne, ten závěr na mě totiž dost zapůsobil. Jenom na mě nezapůsobil celej film tak, jak jsem očekával. ()
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Djkoma to řekl za mne. Naštvalo mne, že příběh o malé holčičce, která má projít 3 zkouškami, aby se zjistilo, jestli je stále královou dcerou, del Toro hodil na drouhou kolej. Také mi docela vadilo nelogické se chování postav, hlavně u malé holčičky. Třeba, když si vzala to ovoce ( nevím už, co to bylo ) a měla to zakázané. Přišlo mi, že je to inteligentní dívka, alespoň se mi zdálo, že je tak napsána její charakteristika postavy. Také mi vadilo, že ve filmu nebyl žádný vývoj postav. Film byl taky příliš brutální, aniž by musel, nechápu proč, u takových filmů mi to prostě moc nesedí. Film má naprosto skvělý námět, ale Del toro z toho mohl vyždímat mnohem více. Taky mohlo být lépe vysvětleno, proč je Ofélie už od mala tak zasněná. Nevím. Chybělo mi tam mnoho detailů. Spíše zklamání. Škoda. :::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ()
Unikátní pohádkový namět se svým osobitým zpracováním nabízí spíše odrostlejšímu publiku, které dozajista nejenom že skousne dekadentní atmosféru, ale rozhodně si užije i spousty vymazlených detailů, kterými vdechuje svému fantasknímu světu režisér Del Toro oduševnělost a celkový feeling dokonalé propracovanosti. Úžasná výprava, masky či kontrast občanské války s fantasy světem je jenom klouzací plocha. To pravé se skrývá pod povrchem, kde je třeba zapojit i diváckou fantazii a mozek. Bravo! ()
Španělská paralela VALERIE A TÝDNE DIVŮ je citlivě zasazena do doby posledních záchvěvů krvavé španělské občanské války. Propojení obou světů, virtuálního tajemných duchů a osudových závazků, i reálného, plného krve a násilí, je organické a působí přirozeně. Děj i celkový způsob snímání filmu připomíná - otázkou je, nakolik vědomě a nakolik spontánně - postupy filmu přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století. Poetičnost a krutost doby jsou však spojeny poučeným pohledem naší doby a nabývají rázu obecnějšího podobenství. Pro českého diváka je výlet do pyrenejského génia loci podnětný a zajímavý - mj. i pro diskuse o mezích a smyslu drsného mravu, který nemá daleko do krutosti. V každém případě se tu jedná o nevšední zážitek, který - jak se zdá - pozitivně přerůstá v mnoha ohledech většinový ráz soudobé tvorby světového hraného filmu. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (57)
- Název filmu se objeví až na jeho konci. (Duoscop)
- Sergi Lopéz (kapitán Vidal) měl od Guillerma del Tora nařízeno snížit hlas o oktávu a mluvit neutrálním tónem, aby jeho postava byla hrozivější. (KidWithGun)
- Pôvodne sa uvažovalo, že príbeh by sa odohrával okolo tehotnej ženy a jej vzťahu k Faunovi (Doug Jones). (Greenpeacak)
Reklama