Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Scénář: Thomas Harris .. Tak Hannibal nám povečeřel už i v Brně u Tugendhatů!:-) __ Určitě jsem se nevrátil z tak špatného filmu, jak je zde místy zdůrazňováno. Snaha šla vidět po všech stranách, ale jen v některých místech se daří kýženého výsledku dosáhnout. Řemeslně nemá snímek vážnějších nedostatků, slušná je výprava, vizuální kabát, hudba atd. Skvělý je pak zejména Gaspard Ulliel, který se nesnaží stylizovat do sira Hopkinse, ale prostě do Hannibala jako takového - a daří se mu to výborně. Jen je jeho postava, obdobně jako spousta dalších, limitována scénářem, který sice pochází od samotného literárního tvůrce oné postavy, ale bohužel si libuje v mnoha, na jeho formát, směšných dialozích či odhaleních a celé zrození obaluje do obyčejné krvavé pomsty okořeněné samurajským kodexem na pozadí dopadů zrůdností druhé světové války (ano, dal si práci s tím být neoriginální). Kdyby byla režie ještě o něco silnější a tím pádem místy slušná atmosféra ještě ostřejší a hlavně temnější, byl by výsledek o třídu lepší .. a zasloužil by si to! Ve srovnání s Hannibalem od Scotta (kterého jsem zastáncem, jako výborného filmu) bohužel Webber zaostává. 50%. ()
Veliké zklamaní, jednoznačně nejslabší Hannibal. Děj je hrozně nenápaditý a nudný, vraždy nezajímavé, zato je zde spousta zbytečných scén a nelogičností. Gaspard Ulliel na mne spíš než démonicky působil trapně, u dvou vražd mi kvůli němu smíchy cukalo v koutku, což se mi zpravidla nestává a stávat by se hlavně nemělo. 50% ()
„Nerešpektuješ ľudskú hierarchiu. Útočíš na najsilnejšieho.“ Po tom, čo urobil s Lecterom otrasný Ratner v afektovanom ČERVENOM DRAKOVI, som vlastne za "obyčajného" HANNIBALA: ZRODENIE ZLA svojím spôsobom vďačný. Peter Webber, režisér historickej drámy DIEVČA S PERLOU, nesklamal. Snímka sa podľa očakávaní nesie v civilnom duchu a mrazivo ho strieda s brutálnejšími výjavmi (hlava). Určite to ale sklamalo po stránke tak výpravy (vyzerá to ako televízny film, najvýpravnejšou časťou je vojnový úvod a aj ten pôsobí ako Tmavomodrý svet), ako scenára (celé je to značne neoriginálne). Taktiež chýbajú drastické, šokujúce výjavy patriace k tejto postave (sorry, ale jedna hlava nestačí). Miša nesklamala a Lecter je natoľko jedinečná postava, že zvládne i také kotrmelce, ako je samurajský revenge movie. Napriek tomu je to hrubo nepostačujúci film a zdá sa, že by bolo naozaj lepšie, ak by sa Thomas Harris nikdy nenechal na napísanie tohto slabého príbehu nahovoriť. Rečnícka otázka: ako zahráte človeka, ktorému práve v krvavom vreci doniesli mozog jeho dcéry? Naozaj je to hnev? Ako na filme, tak na knižnej predlohe (oboje, knihu aj filmový scenár, písal Harris), je hrozne vidieť, že Thomas Harris bol k napísaniu istým spôsobom prinútený. De Laurentiis vlastnil autorské práva a mohol si s Lecterom robiť čo len uznal za vhodné. Potreboval divákov zásobovať neustále novými príspevkami do lecterovskej ságy a tak mu prišiel na um nápad ponúknuť im prequel. Čo je niečo, čo každý chcel... a zároveň nechcel. Ono je totiž facsinujúce to tajomstvo, to, keď nevieme, čo je za Lecterovými očami, ako "vznikol", prečo je taký, aký je, kde s avzala jeho vášeň pre kanibalizmus. Jer to desivé, mjrazí z toho a môžete si vytvárať vlastné názory, teórie, pohľady na danú porblematiku. Akonáhle explicitn ukážete, že mu náckovia počas vojny zjedli sestru, všetko sa vám môže zrútiť, ako domček z karát. A povedal by som, že v tomto prípade sa aj zrútilo. Harris do toho pôvodne vôbec nechcel ísť, ale De Laurentiis to chcel a na napísanie si mohol najať hocikoho, ak by Harris nechcel do projektu ísť. Keďže ale Lectera vymyslel, nechcel nad ním stratiť kontrolu a tak dalo by sa povedať proti svojej vôli napísal prequel. A na výsledku je to ku*va poznať. ()
Dívat se na to dalo, ale co měl Hannibal - Zrození společné s ostatními díly, to fakt nechápu? Hannibal vždycky působil jako krvelačná zrůda, bohužel ve Zrození, je to jen plachý kluk, který se mstí za svou sestru. Myslím si, že by svou sestru pomstil každý. Tedy i já jsem Hannibal. Já bych si ty pomstichtivé vraždy vychutnával jinak! Zaživa bych je stahoval z kůže, vydloubl jim oči a pak bych je také uvařil! ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
- Na place se vyskytlo několik kuriózních krádeží, zmizela falešná hlava a umělý penis. (imro)
- Ve skutečném životě je Stephen Waltest klaustrofobik, jeho scéna v nádrži tak není hraná. (KucC)
Reklama