Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Ne, že bych čekal, že tato série bude s přibývajícími díly lepší, ale nečekal jsem, že se z celé ságy stane taková slátanina. Ani čtvrtý díl v sobě nenese nic ze skvělé pochmurné a mrazivé atmosféry Mlčení jehňátek. Není v něm ani špetka napětí. Charisma, které postavě Haniballa dodával Hopkins vyšumělo. Mladý Hannibal je nezajímavý, nevěrohodný a ani trochu ne děsivý. Jeho úsměv je křečovitě nereálný, zkrátka bída. Herecky naprosto nezvládnuté. Ale i příběh je postavený na hlavu. To jak se Thomas Harris pokusil na svou ságu navléci samurajské motivy svědčí o tom, že jeho tvůrčí originalita je vyčerpána. ()
Snaživý pokus o rozvedení série, nicméně postrádající eleganci předchozích děl, občas nechtěně směšný (v Hollywoodu je až nezdravě in „samurajský styl“) a většinu času dost prvoplánový. Není z toho cítit zrůdnost, Americké psycho bylo ve vykreslení šílence, jenž si „užívá smrt“, mnohem zábavnější, a na téma „oko za oko“ tu bylo tolik lepších filmů, že by mi ani celý komentář nestačil. Gaspard Ulliel hraje dost slušně, ale ta postava je neskutečně prázdná. Napřed formovaná vyděšenýma očima, pak tichostí a nakonec křivým úsměvem – přechod z chlapce v bestii neznatelný, vraždy řádově nezajímavé. A k tomu ty hlášky jak šité na Seagala (Stalo se z něj něco, pro co nemá lidská řeč slovo. Kromě slova monstrum."). Akorát to konečné „poznání pravdy“ mělo sílu – jen si tak říkám, jestli je dobře, že jsem se v tu chvíli Hannibala nebál, ale litoval ho… ()
Absolutní zprzněnina všeho. Ať se nikdo nezlobí, ale tenhle film mě tak neskutečně nebavil, až mě zároveň neskutečně naštval. Není ani trochu napínavý, všechny scény - válečné, "dějové" (?) nebo vraždivé - jsou natočeny tak, že člověka prostě nemůžou zaujmout. Představitel Hannibala je kapitola sama o sobě - nesympatický blbeček, který střídá dva výrazy, tedy rádoby naštvaný a trapně zamyšlený. Navíc nepochopím, vážně ne, že scénář mohl napsat přímo Thomas Harris. Jediné, co Zrození zachránilo od odpadu, je hudba, na které se podílel můj oblíbený šílenec Ilan Eshkeri. Jinak tfuj a hnus. Když je film založený na záběrech na zkrvavené čepele, vyhřezlé vnitřnosti a další výjevy z řeznického krámku, a když se toho všeho dočkáte, ale stejně vás to nebaví... Je něco špatně. ()
Thomase Harrise načteného nemám, nějak zvlášť kladný vztah k této sérii také ne, ale jako samostatné (po)válečné drama Hannibal Rising ujde. Například Gong Li je naprosto skvělá, jen kontextuálně je hodně mimózní. Takže vše kladné za připomenutí reality, že kanibalismus nemusí být jen cosi z říše legend a pověstí, případně jednou z deviancí snobismu. ()
Nepopírám, že jsem čekal víc. Webber sice umí dobře režírovat a tvořit dusnou atmosféru, Ulliel má charisma, tváří se démonicky a uhrančivě, ale s tímhle scénářem se lepší (než lehce nadprůměrný) film natočit nedá. Chybí mi tam ten obrat, kdy se mladík změní v čiré zlo. Místo toho je v ději hluboká díra mezi nevinným dítětem a chladným teenagerem. Vystřihnutí asijské lekce a až sebeparodického nasazení masky by také neuškodilo, stejně jako kvalitnější závěr, jenž v této podobě vyznívá napůl do ztracena. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Natáčení probíhalo ve Francii, Litvě a České republice, konkrétně například na hradu Kost, který lze spatřit v úvodu filmu, či u plavebních komor na soutoku Labe s Vltavou nedaleko Mělníka, které se objevují v závěru. Také v brněnské Vile Tugendhat. (109)
- Při závěrečné scéně s odjíždějícím autem je na levé straně silnice vidět novodobá hliníková dopravní značka. (ZaFi.)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
Reklama