Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Sheldon TurnerKamera:
Lukas EttlinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, Lee Tergesen, Matt Bomer, John Larroquette, Lew Temple, Kathy Lamkin (více)Obsahy(1)
Stanťe se svědky zrození zla, uvidíte jak se Thomas Hewitt stal nechvalně proslulým masovým vrahem, známým jako Kožená tvář. Dítě narozené za hrůzných okolností, pohozené v popelnici najde a adoptuje pomatená rodina Hewittů. Pod vlivem jejich morbidní výchovy Thomas rozvíjí svou zálibu v motorových pilách a mučení. Naneštěstí pro čtyři teenagery, které zatkne falešný šerif a přivleče do sadistického domu hrůzy rodiny Hewittů. Právě tam budou muset všichni bojovat o život s Koženou tváří. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (407)
Nebuďte takové přecitlivělé slečinky.. Co jste čekali? Bourání mládeže pod anestézií? Kameru odvracející zrak? Kapky krve schnoucí v letu a oběti kousající se do rtů, aby nekřičely? U Tomíčka Hewitta z babyboxu u masokombinátu už nejde přijít s něčím jako strach z neznámého, takže pokud jste hematofobik a nepříliš otrlí, běžte na Louskáček.. Horor, pokud nevzbudí nějaké emoce, nefunguje. Strach, stísněnost, obava o některé postavy, nenávist k jiným, ale třeba i smích pro odlehčení a znechucení explicitou. Něco z toho tam musí být, jinak je to mrtvá sterilní nuda a tady jsem chtěl celou tu rudokrkou rodinku Hewittů zaškrtit přes monitor, což se počítá. Ty výkřiky nad přehnanou brutalitou mi přijdou scestné, vždyť už od Coenovic prvotiny se dobře ví, že Texas rovná se zbytečná krutost.. Na tom, že Liebesman nejspíš musí každé léto sekat producentům zadarmo trávník, aby zas a znova dostával šanci ukázat svůj „talent“, si však trvám.. ()
Zatím co Nispelova verze disponovala celkem slušným napětím,náznaky atmosféry a i přes status remaku jistou originalitou,tady je všechno špatně.Začátek vás celkem naladí,hlavně úvodní titulky a pár záběrů z ještě fungujíchích jatek,jenže pak jde všechno po hlavě proti motorovce.....vizuál vypadá jak z roku 2000 a mají to být hippie šedesátky,už jsem jenom čekal kdy Jordaně vypadne ipod nebo iphone.´Postavy nesympatické a ploché,s opět debilním chováním,když se na to koukám,toho retardovanýho ´´šerifa´´ bych vyřídil asi tak 30x než by se stačil vůbec uprdnout.Místo toho aby se děj snažil nějak vtáhnout do děsivého sklepa a myšlenek retardovaného Leatherfacee,tak visej dva buzící na kladce a půl hodiny je buzeruje starej dědek.Miminum pozitiv vidim v Jablonského hudbě,díky které se občas dalo mluvit o vteřinách atmosféry,v stále hbité a veselé motorové pile a konci,který byl sice předem jasně danný,ale fakt dobře natočený.Škoda že se to bere tak vážně a chybí totálně jakýkoliv náznask humoru a nadsázky,žádny kozičky,nic....slabé gore a klika,že pro tuhle ságu mám malou slabost a na 3D se těšim.40% ()
Nic nového a jako přes kopírku, ještě k tomu špatně vystřelené skrz Nispelův debut, který vytvořil velmi působivé prostředí a celkový dojem na celou realizaci jsem hodnotil velmi pozitivně, protože se velmi přiblížil k originálu ze 70. let (tam jsem měl, ale větší problémy ze spaní). Pokud by pokračování TMMP (2006) dostal před 20 lety JACKSON šlo by o splatter vybudovaný horor, který by byl přisolený humorem a šlo by o velký nářez - pokud RAIMI budil bych se v noci vícekrát než normálně a pokud CARPENTER hrůzou bych nestíhal zakrývat rukama oči (a mělo by to i myšlenku), ale "bohužel" vše nám naservíroval Liebesman, který udělal s TMMP tupý klišé horor, bez myšlenky, protože krev, střeva a rozřezané končetiny bijící do očí nijak nevyděsí, naopak to co dělalo v originálu hororovým prvkem a sofistikovaným zpracování bylo, když si vytvořil divák obraz (hrůzu) sám ve svých myšlenkách, kdy nám Hooper vše záměrně neukázal (promyšlenější tah). ()
"Sakra! Zrovna jsem zabil šerifa i s úřadem." Na počátku byla jatka. Tedy zavřená jatka a Thomas neměl žádné maso, které by odděloval od kostí. Ještěže má milující rodinu a ta mu dodá materiál. Já tedy krájení lidí nemám v oblibě a to ani z pozice, krájeného, krájícího a vlastně ani dívajícího se. Pro mne je tohle prostě jenom nudný a zbytečný film, ve kterém jsem se ani jednou nezapotil, nezasmál ani jsem si necvrnkl do trenek. ()
Neviem preco, ale mal som pocit, ze po Texaskom masakre z roku 2003 sa mi tento Pociatok zdal byt zbytocne natoceny, aj ked tu sa reziser Liebesman pokusal ukazat nieco nove. Teda ako sa narodil buduci vrah, kde vyrastal a preco sa stal vrahom. Opät je tu parta mladych ludi a par psychopatov, ktori si vychutnavaju trapenie ludi. Atmosfera je desiva rovnako, ako aj v predchadzajucom filme z roku 2003, ale to mi nestacilo. Prilis rychlo to skoncilo, aby si film odomna zasluzil 4 hviezdicky. Dufam, ze producent Michael Bay to pri buducich hororoch ako Piatok trinasteho alebo Nocna mora z Elm Street nebude s tymi pokracovaniami prehanat.......16.04.2008 ()
Galerie (109)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (22)
- Během natáčení filmu musel R. Lee Ermey (Charlie Hewitt / šerif Hoyt) odjet za svou umírající matkou. (Petr23)
- Whitney Able měla zájem o roli Bailey (Diora Baird). (newpage)
- Film sa odohráva v roku 1969, no v rádiu odznie skladba "Alright Now", ktorá vyšla až v lete 1970. (FromHell)
Reklama