Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Sheldon TurnerKamera:
Lukas EttlinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, Lee Tergesen, Matt Bomer, John Larroquette, Lew Temple, Kathy Lamkin (více)Obsahy(1)
Stanťe se svědky zrození zla, uvidíte jak se Thomas Hewitt stal nechvalně proslulým masovým vrahem, známým jako Kožená tvář. Dítě narozené za hrůzných okolností, pohozené v popelnici najde a adoptuje pomatená rodina Hewittů. Pod vlivem jejich morbidní výchovy Thomas rozvíjí svou zálibu v motorových pilách a mučení. Naneštěstí pro čtyři teenagery, které zatkne falešný šerif a přivleče do sadistického domu hrůzy rodiny Hewittů. Právě tam budou muset všichni bojovat o život s Koženou tváří. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (407)
Nic nového a jako přes kopírku, ještě k tomu špatně vystřelené skrz Nispelův debut, který vytvořil velmi působivé prostředí a celkový dojem na celou realizaci jsem hodnotil velmi pozitivně, protože se velmi přiblížil k originálu ze 70. let (tam jsem měl, ale větší problémy ze spaní). Pokud by pokračování TMMP (2006) dostal před 20 lety JACKSON šlo by o splatter vybudovaný horor, který by byl přisolený humorem a šlo by o velký nářez - pokud RAIMI budil bych se v noci vícekrát než normálně a pokud CARPENTER hrůzou bych nestíhal zakrývat rukama oči (a mělo by to i myšlenku), ale "bohužel" vše nám naservíroval Liebesman, který udělal s TMMP tupý klišé horor, bez myšlenky, protože krev, střeva a rozřezané končetiny bijící do očí nijak nevyděsí, naopak to co dělalo v originálu hororovým prvkem a sofistikovaným zpracování bylo, když si vytvořil divák obraz (hrůzu) sám ve svých myšlenkách, kdy nám Hooper vše záměrně neukázal (promyšlenější tah). ()
"Sakra! Zrovna jsem zabil šerifa i s úřadem." Na počátku byla jatka. Tedy zavřená jatka a Thomas neměl žádné maso, které by odděloval od kostí. Ještěže má milující rodinu a ta mu dodá materiál. Já tedy krájení lidí nemám v oblibě a to ani z pozice, krájeného, krájícího a vlastně ani dívajícího se. Pro mne je tohle prostě jenom nudný a zbytečný film, ve kterém jsem se ani jednou nezapotil, nezasmál ani jsem si necvrnkl do trenek. ()
Texaský masakr motorovou pilou: Počátek opravdu dodrží to co v názvu slibuje. Dozvíme se totiž, jaké byly první oběti Leatherface a jeho psychopatické rodinky, ale o to tu teď nejde. Snad největším problémem tohoto snímku je scénář. Neřeším v několika případěch až neskutečně vtipnou nelogičnost, jako spíše dementnost hlavních hrdinů, kteří nejsou schopni postavit se jednomu šílenému dědkovi. Ale dobrá, je to horor a v jednom momentě si dost legračně pohrává i s tradičním klišé, ano, to se tvůrcům povedlo na výbornou. Příjemná je i vizuální stránka snímku, která je příjemně syrová a díky použití filtrů podkresluje všechny ty nechutné rekvizity a tváře záporných postav. A to je další kámen úrazu, režisér je natolik neschopný, že nedokáže vyvolat napětí a dokonce ani nezvládá znechutit diváky. Stejně tak nefunguje neoriginální hudební doprovod, jehož motivy budou všem nejspíš známé. Nejhorší na něm je, že hraje snad po celou dobu a nepříjemně nabourává pocit úzkosti, který by jinak mohl přijít. Zpočátku se může zdát dobrý, ale později unavuje, neboť nepřichází s ničím novým. Nejzajímavější jsou pak scény, v nichž vystupuje šerif, neboť jeho proslovy opravdu někdy stojí za to. Celkově se jedná o slabší průměr. ()
„Mäso je mäso. Kosti sú kosti.“ Mne sa to páčilo. Liebesmanov prequel k TCHM univerzu sa nesie v svižne brutálnom duchu jatiek. Je zábavné sledovať umne pospájané nitky (napríklad to, ako sa z Charlieho stal šerif Hoyt). Napriek tomu, že snímka používa otravné klišé (hľadanie kľúča) a logické nedostatky (ponechanie zbitého, ale živého, zajatca uprostred voľného priestranstva), je brutálna, dravá, sexi (Jordana Brewster), atmosférická a horúca. Záporom je absencia napätia, keďže vďaka remaku z roku 2003 vieme, ako niektoré postavy dopadli (kto skončil s amputovanými nohami, kto prežil atď.). ()
Počátek je mizerný béčkový horor, který nevyužívá absolutně nic, co si sám připraví a nebo by měl obsahovat. Hlavní postavy mají look dnešní mladé generace i když se děj odehrává v 60. letech. Celkově jsem pochopil, že děj se odehrává před 50 lety až při závěrečných titulkách. Klasičtí američtí puritáni (tvůrci) ukazují vnitřnosti na všechny způsoby, ale Dioru Baird s přírodníma čtyřkama uvidíte jen se zapnutou blůzou, naopak vypracovanými, mužskými těly se v tomto filmu nešetří. Film ale nejvíce zklamává svým scénářem, protože veškerý děj se dostane na identické místa jako díl první, ale ještě k tomu se tam dostává i ve stejném pořadí a se stejnými scénami. Počátek je tedy jen zkopírovaná jednička s jinými herci. Napětí nefunguje už z podstaty, protože každý věděl už na začátku, že to nikdo nepřežije. Špatný film, špatné herecké výkony, žádný sex a nahá těla, žádná nadsázka a vtip. 40% ()
Galerie (109)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (22)
- Tvůrci museli z filmu vystřihnout 17 brutálně krvavých scén, aby získali přístupnost R (tedy mládeži do 17 let přístupno pouze v doprovodu dospělých). Jedním z vystřižených záběrů bylo přeříznutí motorkáře Holdena (Lee Tergesen) na dvě poloviny. (Pumiiix)
- Během natáčení filmu musel R. Lee Ermey (Charlie Hewitt / šerif Hoyt) odjet za svou umírající matkou. (Petr23)
- Film sa odohráva v roku 1969, no v rádiu odznie skladba "Alright Now", ktorá vyšla až v lete 1970. (FromHell)
Reklama