Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (740)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Špecialista na krvavé horory A.Aja tentokrát poriadne ubral a snažil sa ísť poctivou cestou budovania atmosféry strachu. U mňa to ale nefungovalo tak, ako by som si želal. Pár záberov i momentov bolo zaujímavých, ale celý čas som mal pocit, že sa z tohto dalo vyťažiť podstatne viac. K. Sutherland nijako zvlášť nezaujal a jeho miesto mohol nahradiť prakticky ktokoľvek. Asi 5-10 min. nepoužitá scéna z liečebne, ktorá je v bonusoch na blue ray disku, mi pripadala dosť mrazivá a ak by bola použitá, mohlo to trochu zlepšiť celkový dojem. Priemer. 60%. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Alexandre Aja se již dokonale etabloval mezi režisérskou elitu. Svými dvěma předchozími hororovými počiny získal respekt nejen mezi fanoušky, ale dokonce i mezi odbornou veřejností. Přesto se však ještě nedá označit za opravdovou režijní hvězdu. K dosažení této kýžené mety mu měl pomoci nový snímek, remake korejského snímku Geoul sokeuro. Slovo remake nelze v tomto případě brát příliš vážně. Aja se totiž rozhodl původním snímkem pouze inspirovat a až na pár společných momentů a samozřejmě základní zápletky spolu nemají příliš společného. Příběh samotný se velmi chytře rozhodl spojit několik žánrů do jednoho. Dostává se nám tu vrchovaté dávky rodinného dramatu, mysteriózní detektivky a duchařského hororu. Nečekejte však žádný maglajz, veškeré žánrové zlomy jsou přirozené a funkční. Zlatým hřebem večera je pak finále, které se předchozímu ději vymyká jak jen to je možné. Aja si chytře pohrává nejen s hlavní postavou, ale také s divákem, přičemž stále zůstává dokonale osobitý a zachovává charakteristické znaky své tvorby. Přestože se jedná o nejvyspělejší Francouzův snímek, kvalitativně za těmi předchozími bohužel zaostává. ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Aja je řízek. A to v tom nejlepším slova smyslu. Víte, já se na horory moc nedívám, protože jsem zatím neměl štěstí a vybral jsem si vždy nějaký hodně debilní (např. Metro). Sice je pravda, že na jeden horor se obzvlášť těším (Drag Me to Hell) ale to i podle hodnocení nevypadá vůbec špatně (a co teprve ten trailer!) Ale jak se tady koukám, tak se svými pěti hvězdami budu zase jeden z mála… Ale tohle mě hodně překvapilo. Skvělý Kiefer, který pro záchranu své rodiny udělá cokoliv (tohle je podle mě zcela normální, takže nechápu, proč bych to měl filmu vyčítat jako "podprůměrné klišé"), krásná Amy (a to její "zívnutí" :-)) a vynikající pointa mě přesvědčili o hodnocení. A jak jsem už na začátku svého komentáře říkal, tak Aja je řízek a budu ho více sledovat. Protože takhle skloubit duchařinu s krví, to jsem ještě neviděl. .tsonejokops átsorpaN ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jestli mají Ajovy filmy jednu společnou vadu, jsou to slabé scénáře. Snad všechny duchařské horory mají stejný průběh: A - hrdina začne vídat duchy; B - hrdina se pokouší zjistit, proč je vidí; C - hrdina se snaží svého problému zbavit. V Mirrors fungují všechny části (A, B, C) spolehlivě, no bohužel co zásadně selhává, je logické pojivo mezi nimi. První třetina je příjemně mrazivá, výjevy ze zrcadel brutální a atmosférické, napětí funguje. V dalším úseku se v téměř až detektivním pojetí dozvídáme, co že to vlastně za tím vším stojí, samotné vysvětlení působí obstojně. No a nakonec se divák dočká dobře gradovaného akčnějšího finále s uspokojivým závěrem. Ale jako celek to prostě dost dobře nedrží pohromadě a výslednému dojmu z filmu tato disharmonie jednoznačně škodí (a to ani nemluvím o několika scénách, které mi přišly spíš jako z úsměvné neambiciózní báchorky, než jako z nejočekávanější hororu roku). K hercům žádné negativní námitky nemám, své role zahráli s přehledem (i když o tom, jak kvalitně je Kieferova postava napsána, by se polemizovat dalo). Můj komentář zní možná až příliš kriticky, takže na závěr podotknu, že gore je na vynikající úrovni, film nenudí, méně otrlejší povahy se mohou bát a celkově že Mirrors hodnotím jako povedený, nadprůměrný horor. Jen jsem holt od Alexandra Aji čekal o kousek víc. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejzajímavějších hororů poslední doby. Zrcadla jsou věrný námět a ve spojení s hororem nemají chybu. Problém je, že se tentokrát (snad poprvé) držel režisér Alexandre Aja dost při zemi. Pouhé 3-4 vraždy skrze zrcadla jsou trochu zklamáním, především při rozpomenutí na předešlé filmy jako Noc s nabroušenou břitvou nebo Hory mají oči. Ne, že by krve bylo málo, ale mohlo jí být více, protože atmosféra i Kiefer Sutherland se velmi podařili. Přesto dám raději slabší 4, protože Zrcadlo vypadá mezi ostatními až moc jednoduchými a "hloupými" horory velmi příjemně a má velmi povedenou úvodní titulkou sekvenci. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • V úplném závěru filmu zazní dramatická pasáž ze skladby „Asturias“, jejímž autorem je španělský skladatel Isaac Albéniz (1860–1909). (Idée_fixe)
  • Když Keifer Sutherland dostává od svého kolegy v autě složku o Anně Essekerové, tak má ruku stále obvázanou, ale když přijde domů a začne prohlížet složku a rentgenový snímek, tak ruku obvázanou nemá. Když prohlíží fotografie, tak už ji zase obvázanou má. (Tereza666)
  • Alexandru Ajovi se moc nezamlouval scénář, a tak nejprve film odmítl. Poté se ale dozvěděl, že vychází z korejské předlohy a nabídku přijal. (Rodriguez)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno