Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (739)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Módní vlna remaků asijských duchařin (možná že už doznívající) sebou konečně donesla i kousek, za který není nutno ihned Hollywood posílat do horoucích pekel. A co na tom, že Alexandre je vlastně pořád Francouz, který točí s fazonou sobě vlastní. U výjevů z říše zrcadel totiž tuhne krev a i bez nich mu stačí parádní kamera, mistrovský zvuk a skvěle hrající Kiefer, k tomu, aby ten, kdo znechuceně plive do tváří všem zámořským skautíkům, mluvil o Alexandrovi se vším respektem. A ano, až mu scénárista, se kterým jednou bude točit, vychytá i ty poslední mouchy (v tomto případě výpadek tempa ve třetí čtvrtině), zapíše se Alexandre do análů tak jasně, až jej budou ještě příští generace s radostí citovat. Takhle slušné čtyři zásahy do naleštěného zrcadla. PS: Pointa je nehorázně vtipná. :) ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Kejvá se obraz divej, A říká teď se dívej, Já jsem ti lízal paty, Chodil jsem kam jsi šel ty. Už by se to změnit mělo, Ty buď obraz a já tělo, Kde já jsem ležel prve, budeš obraz z masa a kostí," dala by se trochu parafrázovat píseň Kejvá od Dunaje. Aja zase jednou oživil představu, že nejenom náš svět má vliv na svět za zrcadlem, ale i svět za zrcadlem má vliv na ten náš. Fyzikálně je to samozřejmě nesmysl, protože žádný svět za zrcadlem není a Alenka vlastní příliš bujnou fantazii. A pak, ten zrcadelní se stejně zpožďuje o dvojnásobek doby, kterou světlo potřebuje urazit od zrcadla k pozorovateli. Dobrá, s tou fyzikou jen žertuji. +++++ Stejně mi ovšem vrtá hlavou, proč právě nebohé odrazy staly se zdrojem všelijakých pověr, jež člověka naplňují strachem. Bát se tmy mi přijde poměrně normální, skutečně v ní v minulosti číhala, ba i dnes leckdy číhají mnohá nebezpečí. Zrcadla jsou v tom ovšem chuděry nevinně, a to jen proto, že tak věrně odrážejí náš svět. Možná to lidi pěkně štvalo. Ale dosti off-topic řečí. +++++ Dozajista znáte ty temné budovy, v nichž se co chvíli ozvou nějaké hlasy, zavržou dveře, zhasne světlo, teče voda atd. Taky tu jednu máme a vzhledem ke jménu filmu naplněnou zrcadly. Když už jednou zlo udeří, protagonisté mívají ve zvyku vyzkoušet různé věci. Nejdříve třebas prchnout. Když to nejde, zlo zničit násilím. Když ani to nejde, pátrat po chytřejším způsobu. Tak, kdo si myslí, že náš Ben něco z toho nezkusil? Za pět! +++++ Dobře tedy, pátrání. Úspěšné pátrání žádá, aby zlo podléhalo nějakým zákonům logiky. Nemusí to zrovna být fyzikální zákony našeho světa, ale nějaký jiný řád určitě ano. Poměrně brzy se ukazuje, že v Zrcadlech takový řád panuje. Zlo má svou motivaci, může zasahovat jen do té části našeho světa, kterou odráží a snad i pár dalších drobností. Tady to sedí. Ovšem ono vyšetřování bohužel vypadá tak, že klíčové informace jsou Benovi podstrčeny vyšší mocí, kamarádíčky a jednou i ženuškou. Vůbec o nich nemusí přemýšlet. +++++ Pokud jde o pravidla působení zla, moc se mi nelíbí, že někdy odraz má přímý fyzický vliv na náš svět a jindy pouze působí bolest a jiné smyslové vjemy, nicméně tělo nechává netknuté, ale co, zlo je mocné. Také schopnost zrcadel se opravovat není univerzální. Funguje snad jen u zrcadel, která viděla smrt? Mohlo by takhle rozšiřovat své pole působnosti. Proč se většinou nebrání, když je mu omezována možnost do našeho světa zasáhnout? +++++ SPOILER. Vyloženě hapruje úplný závěr filmu konfrontovaný s předchozím děním, který ukazuje svět za zrcadlem jako zcela obyčejný zrcadlový obraz toho našeho. Nejenomže to není žádná noční můra a hlavní hrdina by se mu bez potíží přizpůsobil, zpochybňuje veškeré předchozí dění. Proč by si tajemné zlo nemohlo řádit v druhém světě stejně jako v našem, když se pořádně nijak neliší? Tam může dokonce zabíjet v obou. Proč ono má větší moc tady i tam a Ben má tam jedinou moc nad naším světem, umatlat ho? +++++ Nakonec vlastně se zrcadly nijak nesouvisí. KONEC SPOILERU. Je mi to trochu trapné, zabývat se tím, ale opakuji: "Pokud se film snaží budovat logický svět, pak skutečně logický být má." Takhle to dopadá, když svět vyvěrá z touhy budit hrůzu a ne hrůza z děsivě dobře vystavěného univerza. Ta logika, co zbývá navíc narušuje smysl lekaček. "Hele, zrcadlo, to by mohla přijít lekačka." Hele, přišla. Sem se nelek. +++++ Ben nemá jen práci v baráku se zrcadlem, v kterém ještě nikdo po x letech nezavřel přívod vody, ačkoliv ji zřejmě nikdo neplatí. Má i rodinu. Sice to v ní teď trochu neklape, ale mají se všichni nejspíš rádi. A proč ji má? Každý správný sólo hrdina má rodinu proto, aby se mohla ocitat v nebezpečí a on ji zachraňoval, čímž rodině dokáže, jak moc ho vlastně potřebuje. Taky je posedlá zrcadly, poněvadž Američan si potřebuje prohlédnout svou krásu v každičký okamžik. Tolik zrcadel jsem neviděl celý život, co on má doma. +++++ Ech, co už, pěkný barák tam byl, i pěkně vyhořelé interiéry a kamera v temnách též. Nejdřív se to tajemně a plíživě vleče a pak to uhání jak o život rytmem závodu s časem. Něco přeci funguje. () (méně) (více)

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Grégory Levasseur, Alexandre Aja .. _ .akčarS ___ Tak nám zatřeli zrcadla, seržante. Proč? To se sice pokusí film naznačit, ale hlava ty démony stejně nebere. Film je jedno velké podprůměrné klišé (schizofrenie, obětování se rodině) korunované opravdu hloupým, bezlogickým scénářem. Zaujme určitě kamera a Aja také některé scény zvládá utvořit intenzivně (avšak převažují ty uspávací), jenže dokud bude se svým parťákem Grégorym smolit takové papírově nudné hovadiny, k úspěchu to (mimo fandovskou základnu) stěží povede. Otázkou do placu však je, zda "kvalitní hororový scénář" již není pouhý blud... Procentuálně třicítka jak vyšitá. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se bavil. Film začíná hezky tajemně, aby se ke konci zvrhl v nadupanej akčňák. Některé nudné scény zachraňuje právě Kiefer, jenž se na tenhle typ hrdinů opravdu hodí. Závěrečná scéna mě docela rozsekala :) i tak se neubránim pocitu, že je to Ajův nejslabší snímek. Něco mi tam prostě chybí. 7/10 ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Je to s podivem, ale Aja hodinu a půl buduje solidní atmosféru ve které se tu a tam objeví dokonalý záběr aniž sklouzává ke krvavým jatkám. Což je na druhou stranu škoda, protože je evidentní, že pokud Aja zabředne do natáčení remaků pro široké divácké publikum, stane se z něj tuctový režisér. V poslední třicetiminutovce se tak neustále žvástá o rodině a dětech a rodině, až to všechno vyvrcholí v příšernou závěrečnou akční scénu a ještě příšernější trojkonec. Poctivě odevedené řemeslo, skvělá kamera, věta "Polož ten nůž, Michaele", dobrý Sutherland, ale ta epidemie závěrečných twisterů a rádoby šokujících point v hororu už mě prostě nebaví. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 66. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (ČSFD)
  • Vyhořelá budova obchoďáku se nenachází ve skutečnosti v New Yorku, ale v rumunské Bukurešti. (Rodriguez)
  • Když Keifer Sutherland dostává od svého kolegy v autě složku o Anně Essekerové, tak má ruku stále obvázanou, ale když přijde domů a začne prohlížet složku a rentgenový snímek, tak ruku obvázanou nemá. Když prohlíží fotografie, tak už ji zase obvázanou má. (Tereza666)

Reklama

Reklama