Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (366)
Podobne ako v prípade bábkových Strings, aj príbeh Renaissance je klasický až natoľko, že nie je problém predvídať, kam sa jeho zápletka bude uberať. Lenže rovnako tak ani nepredstiera inú ambíciu, než potešiť diváka modernou variáciou dôverne známych momentov. Vrúcne ho víta vo svete spomienok, vracia do čias, kedy hltal podobné potemnelé dobrodružstvá či sa v nich vo svojich predstavách strácal a až do samotného záveru zostáva v tomto svojom snažení úprimný a poctivý - na rozdiel od hraných filmov (Minority Report, napríklad) neuhne pred nevyhnutným, nezničí tú drsnú krásu, ba práve naopak - s úspechom vracia žánru noir jeho lesk, podmanivosť i smútok. Čistá práca! ()
„Avalon, pro dlouhý život...” Velkolepé vizuální orgie spolu s originálním pojetím budoucnosti, dále charismatický hlavní hrdina s hlasem Jamese Bonda, intenzivně napínavé akční scény a krásná noir-detectiv atmosféra v černobílém hávu městě milenců. Sin City je možná dobrý snímek, ale oproti tomuhle se jedná o levnou slátaninu. Renesance ukazuje, že i animovaný film může bez problémů konkurovat mainstreamové tvorbě světových multiplexů. Tichá, depresivní, černobílá atmosféra se dostává i do těch nejtemnějších zákoutí mysli... hledání odpovědí, lásky a sebe sama. Renesanci hltám ve velkém při každém dalším shlédnutí. ()
87% už hodně dlouho mě žádný film takhle nevtáhnul do děje, hrozná škoda, že to nebylo hraný, výtvarné návrhy by si zasloužili monumentální výpravu, honička ve skleněnném tunelu nad kterým běží lidi je velmi nápaditá a takových vychytávek je tam spousta. Noirová černobílá byla vizuálně velmi zajímavá, skoro bych řekl nápad za milion, povedená hra světla a stínu alá komix, ale přece jen pro tenhle příběh bych radši volil hranou barvu. Ty výtvarnmé nápady by byly v barvě mnohem zajímavější. třikrát škoda. Příběh alá Dick je také povedený, i když už od půlky vytušíte v čem je pointa a jaký bude neodvratný závěr, ale jinak by to asi ani skončit nemohlo. ()
Tak SIN CITY to nieje, aj keď to nieje až v tak vizuálnej či štýlovej pozícií, ale nejaká tá inšpirácia tam bude. A dosť jasná. Čiernobiele prevedenie, temná atmosféra. SIN sa ubral filmovejším smerom, tento je skôr ódou animačnou. Nie zlou, ale v celku nudnou. A myslím, že rozvláčnosť nepomáha žiadnemu filmu. ()
Tradičně nalinkovanou story o svéhlavém policajtovi, tajemné ženě a zlé korporaci drží v diváckém zájmu svižné vyprávění a skvostné výtvarné provedení, které pokukuje po dávných dobách noiru. Od nejvyššího hodnocení odrazuje předvídatelnost děje (i když ten poslední výstřel je relativně nečekaný) a schematické charaktery (byť díky hlasům velmi sympatické). Celkově ale velmi pohlcující atmosférická záležitost. 4 a ½. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)
- Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
- Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
Reklama