Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (517)

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Nadmerná spokojnosť, slovné spojenie ktoré presne vystihuje môj dojem z tejto prostej, francúzsko-rumunskej nádielky ktorá dokazuje, že aj krátky a médiami bezhlavo neforsírovaný horor môže slušne postrašiť a nepotrebuje k tomu žiadne veľké vymoženosti. Stačí dobrý (osvedčený) nápad aplikovaný v tiesnivých/temných priestoroch, zámena explicitného gore či "exploatovania" za stupňujúcu sa hrozbu z neznámeho zla alias duševný teror, na záver nečakané rozuzlenie a o debaty po projekcíí je postarané. Inak platím pivo kameramanovi a zvukárovi...aj dve. ()

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Nechápu proč, ale vždycky během hororu zapomenu, že je to podle skutečný události a připomenou mi to až dodatky na konci. O to jsou takovýhle filmy hrůznější a bohužel se takovýhle věci někdy a někde dějou. Co bylo tady ale fakt povedený je, že divák přes půlku filmu vůbec netuší, jestli je to duchařina, sci-fi, nebo kdo ví co ještě, a v závěru to prostě vyplyne na povrch jak nic a člověk ani nemusí bádat po nějakejch složitostech. Asi zkusím trochu víc prozkoumat francouzskou hororovou scénu. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

brit84 

všechny recenze uživatele

Když člověk vidí, že je film podle skutečné události, vždy to dodá punc netradičnosti. Pokud se jedná o horor, je to ještě zajímavější. Já ale myslím, že zpracováním to možná rejža trochu přepísk a to usuzuju z toho, že přímé svědectví aktérů asi nedostal... Takže pokud víte, že vám někdo pobíhá po domě, nejspíš se nepůjdete podívat s holýma rukama, kdo to vlastně přišel na návštěvu, ale zůstanete v místnosti s tyčí v ruce. Další věc, která mě pobavila, byl labyrint z igelitů na půdě, taky hodně pravděpobný. No a ve finále, když před někým zdrháte lesem, nebudete řvát jak na turnaji K1, aby vás hned našli. ()

vteco 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle budovaná atmosféra hned od začátku snímku nažene správný pocit strachu a nevědomosti, kdo nebo co zapříčinilo následnou zápletku. Navíc se přidává pan kameraman se svou nadprůměrnou prací a dobře zvládnuté zvukové efekty. Tohle všechno funguje velice dobře, co už je ale horší je celkový příběh s pointou a nulový náznak originality. Opět vidíme, co jsme už několikrát viděli, ale naštěstí v té lepší verzi. /65%/ ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Vo filme nie sú jedny dvere, ktoré by nevŕzgali. (pukar)
  • Dům, ve kterém se odehrává převážná část filmu, se nachází v rumunské Bukurešti. Dům je tak velký, že produkce nebyla schopna obstarat k natáčení veškeré jeho prostory. (Hrabka)
  • Natáčanie prebiehalo v rumunskom Bukurešti a trvalo 30 dní. (ladko)

Reklama

Reklama