Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (517)

A_FISH 

všechny recenze uživatele

Dva dospělí lidi se bojí pár usmrkanců a proto před nima utečou do lesa. To by snad nikdo nevymyslel, proto věřím, že to i lehce na motivy "skutečné" události bylo. Ale děcka, tyhle "horory" už mě celkem začínaj nudit... Jelikož jsem včera viděl sex ve městě, ty (slabší) tři hvězdy tam bouchnu. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Další pádný důkaz toho, že Francouzi ( jasně nesmím zapomenout na Španěly ) jsou momentálně number one, co se tohoto žánru týče. Ils sice s ničím zásadním, objevným nepřichází, nicméně bere si z doposud v žánru točeného rozhodně to lepší a servíruje to v exkluzivním DeLuxe balení. Kam se hrabe americký snímek The strangers. V konfrontaci s tímto působí jeho „ americký bratříček „ téměř směšně. U takovýchto typů snímků ( co si budeme namlouvat ) je to v prvé řadě o ATMOSFÉŘE a ta se zde podařila tvůrcům vystavět vskutku parádně. Počkejte si na večer, zatáhněte závěsy, sluchátka do uší ( ano ZVUK zde hraje důležitou roli ) a patřičně se zabořte do křesla. O ostatní se již tvůrci postarají sami. Dvojice Xavier Palud, David Moreau si je jednoznačně vědoma toho, že konečný výsledek je v DETAILECH. Každou akci si je potřeba náležitě předpřipravit a hlavní devíza vždy tkví v “ neukázaném “. Násilí v dnešní době již málokoho vyděsí či vyleká. Jak píše uživ. Renton, Ils je vskutku velmi zdařilé žánrové cvičeníčko :o) Nic víc, nic míń. Když už by se člověk malinko začínal nudit ( 10-ti min. pasáž mezi cca 40-50min ) a všechny ty přednosti, které jsem doposud jmenoval ho začínají pomalu ale jistě unavovat, opouští tvůrci obratně barák a oba protagonisty vypouští ven a příběh tak nabírá opět potřebný spád. ANO, určitě se z daného tématu dalo vytřískat VÍCE ( tvůrci v určitých pasážích mohli ( měli ) přitlačit vice na pilu ), přesto si dovolím tvrdit, že v tomto případě výraz: “ za málo peněz hodně muziky “ rozhodně sedí. Body navíc ( v mém případě ) sbírá snímek za samotný konec. S dětmi si musíte hrát. To ví přeci každý správný rodič :o) Výsledné hodnocení: Objektivně za 3*, ale v rámci žánru a s přihlédnutím k sympatické O. Bonamy, pro kterou mám již od snímku MR73 velkou slabost ( ten jsem viděl paradoxně mnohem dříve ), si ty 4* hravě obhájím. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Vzbuď se! Neslyšel jsi to? Ten zvuk venku…. Samozřejmě: vydat se po tmě sama do lesa je debilita. Přesto podobné schéma stále funguje. KDO JSOU ONI? Těch situací je požehnaně. Mám se bát? Asi jo (vynechte asi). TO BUDE V POŘÁDKU!….( nevím proč, ale nevěřím…). Atmosféra DOBRÁ, samota, noc, ONI. Kolem mne tma….bože nepamatuji se, kdy jsem se takhle bál naposledy. A konec mně opravdu DOSTAL! Přitom taková blbost! K čemu je filmařsky dokonalé The Mist, když mám strach jen občas. Když horor, tak Ils! Za pár kaček (lei) hrůzy fůra. O tom má být přece HOROR! ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Tísnivý, utlačovaný strach v útěku před něčím NEVIDITELNÝM a hlavně nevyhnutelným. V ILS jsme se seznámily s výbornou atmosférou zvuků. Trochu mi Paludovo řemeslo připomnělo prostředí Blair witch. Kamera se zvukem v hlavní roli. Pokud si ILS pustíte v noci máte se na co těšit. ***** Možným úpadkem hodnocení může ovlivnit závěr, který nemusí každému pasovat. Pro mě oba palce nahoru. ***** ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Podľa režiséra Davida Moreaua herečka Olivia Bonamy trpela klaustrofóbiou a pri scénach v tuneloch to bol jej skutočný strach zo stiesnených priestorov. (ladko)
  • Natáčanie prebiehalo v rumunskom Bukurešti a trvalo 30 dní. (ladko)
  • Ako reklamný trik pred uvedením filmu odprezentovala oficiálna internetová stránka falošné video, kde údajná sestra stratenej Clémentine (Olivia Bonamy) prosí, aby sa jej sestra i Lucas (Michaël Cohen) vrátili v poriadku domov. (FromHell)

Reklama

Reklama