Reklama

Reklama

Kazatel, post apokalyptický sci-fi thriller, zasazený do alternativního světa – do světa zpustošeného staletími válek mezi lidmi a upíry. Příběh se točí kolem legendárního Kazatele-bojovníka (Paul Bettany) z poslední Války upírů, který nyní žije v tajnosti mezi ostatními utiskovanými lidmi v antiutopických městech obehnaných zdmi, ve kterých vládne Církev. Když je jeho neteř (Lily Collins) unesena skupinou krvežíznivých upírů, Kazatel poruší svůj posvátný slib, aby se vydal na fanatickou výpravu a našel ji před tím, než z ní udělají jednu z nich. Na jeho tažení se k němu připojí přítel jeho neteře (Cam Gigandet), mladý šerif ze zapadákova s rychlou rukou na spoušti a bývalá Kazatelka-bojovnice (Maggie Q), která vlastní nadpozemské bojové schopnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (801)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Post apokalyptický sci-fi thriller. Tak to byla ta návnada, na kterou jsem se chytil. Úvodní komixové titulky byly zajímavé, ale měly mne rovnou varovat , že toto nebude šálek mé kávy. Válka upírů s lidstvem skončila prohrou pro upíry a ti teď živoří v rezervacích pod kontrolou lidí... Už toto nechápu. Smrtelné nebezpečí pro lidstvo a lidstvo mu dělá rezervace.... Samozřejmě dojde k tomu, že se upíři znovu vzchopí ve své touze ovládnout svět.... Postaví se jim - kazatel. Superbojovník vycvičený církví k likvidaci upírů... Snímek mne zaujmul prakticky pouze dvěma momenty. Návštěvou rezervace včetně upířích hnízd a průjezd hrdiny na sci-fi chopperu mezi zřícenými mrakodrapy... To ostatní byl jen škvár s tu a tam zdařilými digitálními efekty. Konec se zvrtne z postmoderny skoro až k westernu a místy nudí. Naštěstí zde tvůrci rozumně vyměřili upírům čas a tak po hodině a půl naskočí milosrdné titulky. Snímek si hraje na víc, než může nabídnout. Hodnotím to jako takové lepší béčko, ale stále béčko. Dvě kulky s vyříznutým křížem musí stačit. * * ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Post-apokalyptické filmy moc nežeriem, ale tento obsahuje príjemnú dávku sci-fi. Dej je dobrý, ale dalo by sa z neho vymačkať viac, pretože tento typ príbehu vidíme skoro stále, len v inom prevedení. Podla toho čo ale viem, je to podla nejakého komixu či knihy, takže tvorcovia po dejovej stránke asi nemali moc na výber. Na výber mali ale kopec možností v hereckom obsadení, v efektoch, akciách, kulisách a všelijakých tých futuristických zábavičkách. Herecké obsadenie je celkom fajn, dokonca mi aj akčná Maggie Q sadla, za to jej postava moc ale nie. Paul Bettany je klasický dsňák, ktorý keď niečo povie, tak jeho slova majú väčšiu váhu ako hmotnosť jeho samého. Cam Gigandet je cool mladík, ktorý sa hraje na cool zabijaka, ale v podstate vie velke cool prd. Efekty ujdu, zas tak moc sa tu neefektuje, čo sa týka celkovo prostredia filmu, tak vyzerá dosť dobre a je na vysokej úrovni a prekvapivo si dokáže v niektorých scénach vybudovať atmosféru. Akcie sú príliš matroxovsko -japonské kde sa lieta až príliš do vzduchu. Karl Urban tiež nie je moc dobra voľba, alebo možno že aj je, ale mne osobne nesadol. Každopádne pri pozeraní filmu zistíte, že tvorcovia si napozerali zopár Matrixov, Mad Maxov či Bladov a snažili sa vyťažiť čo najviac. Ta snaha tam cítiť je a ten film zas až taký zlý nie je, len keby mal trošku lepšie napísané postavy a dialógy a hlavne keby sa v akciách nelietalo moc do vzduchu, inak choreografia je celkom dobrá. Keď to takto rozoberiem, tak je to celkom fajn, ale vo filme to až tak moc dobre neladí. 60% - 3* ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

3D efekty filmu jsou celkem slušné. Příběh dost jednoduchý, hudba průměr. Akce se tu najde, spíše je nejlepší asi až na konci filmu. Díky krátké délce film uběhne rychle, ale přesto se tu najdou nudné chvíle. Herecké obsazení na tom nejlépe není. Nápad tu je, ale přesto je film lehce zbytečný. Hodnotím ho jen tak tak na těch 50% = *** ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podle čeho se pozná holčička od dospělé ženy? Pozná se velice jednoduše podle barvy spodního prádla. Zatímco dospělé a vyzrálé ženy volí klasické bílé nebo černé prádlo, holčičky ve své mladické nerozvážnosti sahají rády po sytých a výrazných barvách jako fialová, růžová, tyrkysová nebo červená. Pro důkaz nemusíme chodit daleko, neboť nám jej dennodenně poskytuje kinematografie, kde máme na jedné straně černobílé filmy pro náročné a na straně druhé povrchnější barevné spektákly pro mládež. Přesvědčuje nás o tom i Kazatel, jehož tvůrci docílili drsné a nelítostné krajiny jednoduše tak, že desaturovali všechny syté barvy: z nebe kdosi odstranil modrou, protože modrá navozuje optimismus, a nahradil ji za břidlicově šedou; z pouště zmizela teplá žlutá a místo ní přibyla bílá; žlutá chybí úplně, stejně tak červená; města jsou hozený do kovově modrý; monstra vypadají jak liliově bílý albíni bez pigmentu atd. Ovšem je tady jedna radikální výjimka, která se zvolenou barevnou paletou filmu výrazně kontrastuje, a tou je puberťačka Lily Collins, jejíž vlasy září červeným přelivem, ačkoliv ve zbytku filmu je tato barva striktně zakázána. Nepotřebujeme příliš fantasie, aby nám došlo, že její prádlo bude nejspíš také červené nebo nějak výrazně barevné. Neteř Lily Collins tak představuje cizorodý prvek, který do filmu vůbec nepatří, spíš bychom ji čekali někde v Twilightu, čímž se dostáváme k tomu, podle čeho poznáme dobrý vampýrský film od špatného – v dobrém filmu jsou vampýři záporáci, ve špatném klaďasové, kteří vampýry vlastně vůbec nejsou, jako spíš metaforou sublimované sexuální touhy. Tady jsou vampýři záporáci, protože k žádnému jiskření mezi nimi a hlavními hrdiny zjevně nedochází. A aniž si dělám naděje, že tímto komentářem vyženu z butiků fialové a růžové podprsenky, musím kvitovat barevně geniální odladěnost Kazatele, kde jediná nezajímavá postava je ta změkčilá slečinka oděná do pestrých barev. Zbytek filmu je naproti tomu takřka černobílý, což není zas tak překvapivé, neboť vznikl podle černobílého komiksu. Jenže černobílé (náročné) béčko je de facto oxymóron, takže museli tvůrci sáhnout k barvě, ale pořádně ji utlumili, vědomi si toho, že v drsném post-apo veselé barvy duhy nemají co dělat. Navíc tahle barevná korekce hodila Kazatele velice důmyslným způsobem z westernu do sci-fi. Ten film není vlastně nic jiného než western, čemuž nasvědčuje spoustu znaků včetně šerifa, rozlehlé pouště nebo vlaku, ovšem desaturací všech barev jej tvůrce proměnili šikovně ve sci-fi. Přitom kdybyste se kohokoli zeptali, jak předělat western do sci-fi, spustil by každý ohranou písničku o tom, jak by přidal nějaké sci-fi rekvizity nebo cestování časem, a tuhle sofistikovanou cestu stáhnutí barev dozajista pominul. Kdokoliv by toto „poscifičtění" Kazatele zpochybňoval, nechť se podívá, na čem hrdinové drandí. Nejsou to koně, nýbrž tron-ovský motorky. Ve westernovým thrilleru by to byly džípy (Tahle země není pro starý), ve westernový parodii srandovní motorky se sajdkárou (Hodný, zlý a divný), v romantickým westernu bělostný poníci (Hannah Montana), v zombie westernu americký široký auťáky (Stake Land), ve space westernu kluzáky (Star Wars), nebo futuristický motorky jako tady. Zorientovat se ve westernu a jeho subžánrech se dá jinými slovy nejlépe podle toho, na čem dřepí hlavní postavy. Jakmile je to cokoliv jinýho než klasickej plnokrevnej hnědák, tak bacha, jste asi v jiným žánru. () (méně) (více)

Dever 

všechny recenze uživatele

Takže za 1. Priest nemé absolútne nič spoločné z béčkom. Za 2. Je to výborný Áčkový sci-fi horor. Za 3. Vo filme sú použité parádne audio-vizuálne efekty. A za 4. Na takýto scenár je stopáž filmu ako ušitá, jedine čo môžem filmu vytknúť sú dementné hlášky ako " musíš uctievať boha" alebo " boh je náš pán ". Videl v kine 3D.......................Soundtrack Christopher Young: 1. Priest ,2. Eclipsed Heart ,3. I Have Sinned ,4. Blood Framed Hell ,5. Sacrosanct Delirium ,6. Never One For Love ,7. Faith, Work, Security ,8. The Vampire Train ,9. Fanfare for a Resurrected Priestess ,10. Cathedral City Blue ,11. Detuned Towne ,12. A World Without End, ()

Galerie (37)

Zajímavosti (14)

  • Predbežné plány na pokračovanie boli opustené po tom, čo film v pokladniach vyprodukoval len nízke zisky. (Arsenal83)
  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 73. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (ČSFD)
  • Vo vlakovej scéne, kde Paul Bettany kričí, mu Karl Urban skutočne stúpil na ruku, avšak nevšimol si to a myslel si, že to Bettany len tak dobre hrá a nie kričí od reálnej bolesti. (Arsenal83)

Související novinky

Underworld míří do Prahy

Underworld míří do Prahy

16.05.2015

S filmovou sérií Underworld to po třetím díle vypadalo bledě, ve čtyřce se ale vrátila Selene s tváří Kate Beckinsale (Letec) a zase bylo dobře. Není tedy divu, že se věčný boj upírů a lycanů chystá… (více)

Z Camelotu do Města z kostí

Z Camelotu do Města z kostí

01.06.2011

Přestavitel mladého krále Artuše z aktuálního seriálu Camelot Jamie Campbell Bower (foto) si připíše do filmografie další fantasy roli. Zahraje si totiž v adaptaci ságy spisovatelky Cassandry Clare… (více)

Včera jsme to roztočili, drahoušku

Včera jsme to roztočili, drahoušku

26.08.2009

No, možná ne tak úplně včera, spíš „nedávno“. Tento týden padla první klapka historicko-dobrodružného The Eagle of the Ninth a upírského westernu Priest, taktéž už je v plném proudu natáčení fantasy… (více)

Kolty a magie

Kolty a magie

02.04.2009

Kulku ze šestiraňáku by si zasloužil člověk, který vypustil na internet sice nedokončené, ale obrazově velmi kvalitní X-Men Origins: Wolverine, a magii zase studio Fox, aby se mu povedlo odčarovat z… (více)

Reklama

Reklama