Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh vychází z režisérova života, zvláště z let dospívání, které prožil v newyorské čtvrti Queens. Když se Dito po dvaceti letech vrací z Kalifornie zpět domů, je nucen se vyrovnat se všemi démony minulosti. Jeho otec je těžce nemocný a Ditovi přátelé z mládí skončili buď na ulici, nebo ve vězení. Při vzpomínání na divoké roky adolescence, plné užívání drog, rvaček či prvních sexuálních zkušeností, Dita zachvátí pocit viny, že jemu jedinému se podařilo překonat hráz své čtvrti a odejít do velkého světa. Při hovorech se svým otcem poznává, kdo byli jeho opravdoví přátelé. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

KlonyIlony 

všechny recenze uživatele

Není toho mnoho, co bych na Průvodci mohl pochválit. Film postrádá jakýkoliv dramatický oblouk, jednotlivé volně spolu souvidející scený spolu v podstatě spojuje jenom to, že se v nich sem tam objevují stejné postavy, které spolu cosi mají, a že jsou zpětně vyprávěné hlavním hrdinou (autorem), který se po letech vrací do míst, kde vyrůstal. Někdy je scéna přímo flashbeckem, který příjde v momentě, kdy protagonista přijde k nějakému místu, se kterým se spojují určité vzpomínky, jinak se "děj" odvíjí tak nějak samovolně, hýbou ho scénu od scény postavy jenom s naprosto vágní motivací, takže je z toho holé rozbředlé epizodické neštěstí. Do toho na vás režisér jako bonus přichystal ještě fůru rádoby dramatických scén plných křiklavého patosu, které diváka kvůli nemožnsti se vcítit do motivací postav (žádné nejsou, nebo jsou toho úplně nejprimitivnějšího druhu) nechají naprosto chladným, nebo jej ještě spíš podráždí a bude cítit nutkání scény přetočit (k čemuž se bez ostychu přiznávám); je tu zkrátka plno zbytečných scén a dialogů, jejíchž vypuštěním by se toho na filmu mnoho nezměnilo. Jediné, co tento film zachraňuje, je jeho sebeuvědomělá stylovost v zachycování atmosféry New Yorku přelomu 70. a 80. let, zkrátka nostalgický faktor a dobrá kamera. Pokud máte chuť vidět podobně zaměřený film (rodina, nostalgie), určitě se najde spousta lepších filmů, zejména doporučím filmy Jamese Graye. ()

MeanWhile 

všechny recenze uživatele

Docela "pohodovej" příběh. Že to bylo z vlastního života pana režiséra, to jsem se dozvěděl až po shlédnutí filmu. Celkově musim říct, že jsem možná čekal víc, ale i tak to byla docela dobrá podívaná. Na celý film jsem se díval hlavně kvůli Robertu Downeymu Jr. a Shiaovi LaBeoufovi, takže jsem byl spokojen. Jen mohlo být více scén s dospělým Ditem, aby se více objevil Downey, ale i tak, když toto opomenu, se mi velmi libil příběh. Prostředí, takové nemám rád, ve filmu mi to takhle nevadilo tak, ale v reálném životě bych to nepřežil. ()

Reklama

kluk z Na 

všechny recenze uživatele

2 časové linie, které jaksi nekorespondují... několik pák na city, pro které máme soucítit s hlavní hvězdou Shiou LaBeoufem připadně s Robertem Downeym Jr., který dostal více prostoru až v závěru... vedlejší role mi přijdou jaksi strohé a často nepřirozené... vizuálně je snímek dosti experimentální, bohužel ani po této stránce se mi nezdá dotažený... film je doprovázen hodící se hudbou, která podrtrhuje jakousi bezstarostnost party mladých lidí a také zde můžeme slyšet pár pěkných dialogů a vět... viz. Chci ti toho tolik říct, ale nevim co mam říkat. ...mno lepší 3 ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

Někdy se láska tak maskuje, že je nejen k nepoznání, ale i k nevydržení. Originální (není divu, že si scénáře všimli na Sundance), dobře a místy vynalézavě zpracované (viz ta zvláštní zvuková stopa při jízdě metrem na Coney Island), až si člověk ten starý Queens téměř oblíbí. Dobrý casting, zaujme i Channing Tatum, v jedné ze svých prvních, neškatulkovacích rolí. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Downey bol určite na drogách, keď videl v príbehu Dita Montiela (a v ňom samotnom) nejaký potenciál. Taký nudný film z dospievania som ešte nevidel. Sledovať partičku nímandov ako sa poflakujú po Queense, riešia nejaké graffiti a iné sprostosti a celý film sa nič nedeje, to je fakt opruz. Práca Montiela ako režiséra je jedna katastrofa - celá koncepcia filmu - kamera, strih, opakujúce sa dialógy... ale Montiel ako scenárista to je ešte väčšia katastrofa. Také príšerné dialógy sa len tak nevidia, tie postavy vkuse melú, ale nič nehovoria, úplne prázdne reči, ktoré nemajú ani hlavu ani pätu, hlavne že je v každej vete nejaká piča alebo opíchat, aby to pôsobilo drsne a reálne. Príšerný film príšerného tvorcu (videl som od neho ešte 2 ďalšie filmy, tento film nie je ani náhoda, ani debutantská daň, Montiel je proste brídil) 30% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (4)

  • Na konci titulků nechá režisér Dito Montiel krátce promluvit svého otce. (StevenW.)
  • Dito Montiel nechtěl obsadit Shia LaBeoufa do role mladého Dita, protože měl záměr obsadit někoho neznámého. Ačkoliv byl také LaBeouf po první zkoušce zamítnut, přišel podruhé a vyrazil pěstí do zdi díru. Tím režisérovi dokázal, že má potřebnou dávku agrese pro roli, a byl nakonec obsazen. (CliffLee)

Reklama

Reklama