Reklama

Reklama

Chytrák a dva společníci

  • Itálie Un Genio, due compari, un pollo (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

Podvodníček Lokomotiva Bill a jeho souputnice Lucy se na Divokém západě živí vším možným. Naposledy se jim podařilo ukořistit stříbrné mešní poháry a kříž, ale teď ne a ne sehnat kupce. Naštěstí se na scéně objeví starý známý Joe Dík, který má v rukávu vždy několik triků a pod kloboukem plán na nesmírné bohatství. Tentokrát má Joe vyhlídnuto tři sta tisíc dolarů v pevnosti Christobal, které velí zkorumpovaný major Cabot. Aby ovšem vykutálený plán fungoval, bude potřeba falešný zrzavý plnovous, pomatený milovník káňat a hora dynamitu. Navíc se Bill nikdy nesmí dozvědět o všech krocích najednou – jeho krátká rozbuška a nefalšovaný vztek totiž sehrají důležitou roli ve velkém finále... Komediální western se zamotaným plánem loupeže natočil v italsko-francouzsko-německé koprodukci režisér Damiano Damiani, známý spíše italskými krimi a politickými thrillery. Přestože svůj westernový debut si odbyl už Kulkou pro generála (1967), teprve u filmu Chytrák a dva společníci si Damiani zkusil lehkovážnou verzi žánru, kterou ve světě proslavilo komediální duo Bud Spencer a Terence Hill. Právě Hill se zhostil ústřední role Joe Díka a trojlístek pak doplnila francouzská herečka Miou-Miou a kanadský rodák Robert Charlebois. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Všechno zle. Hudba, kamera, režie, herci, dialogy, drsnost,...atd. Všechno zle, leda úvodní scéna začala docela dobře, ale jinak to bylo vaření z vody a rozhodně kvalita daleko od kvalit Trilogie S Clintem Eastwoodem. Bleh, jak na tom Sergio mohl spolupracovat !? Odstraňte radši někdo "Sergia Leoneho" z popisku na režii tohohle filmu, dělá mu to hrozný stín na jeho skvělou filmografii. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Ten vychytralejší z obávaného dua ranařů si musí tentokrát vystačit sám bez svého "nepřeklopitelného" kolegy Buda. Zvládá to celkem v pohodě, kompars mu zdatně nahrává a Morriconneho hudba nemá opět chybu. Jenže Hill tentokrát nikoho nefackuje (zásadní chyba), děj je chvílemi nesmyslný a humoru zde, bohužel, také není nazbyt. Takže jsem viděl westen, který by neměl nikoho urazit, ale kdyby nebyl natočen, tak by se taky nic nestalo. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Trvalo to skoro dvě hodiny, ale kdybych měl teď sepsat na dva řádky, o čem to bylo, zapotím se víc než středoškolský adept během maturitní slohovky. Dobrá hudba a pěkná krajina samo o sobě nestačí na dobrý film, a protože jednotlivé scény naprosto nedrží pohromadě, budu tentokrát westernovým nepřítelem. I průměrný klišoidní kousek je proti tomuhle nesmyslu filmem roku. Dvojnásobná škoda, protože nepamatuju, kde to Miou-Miou takhle moc slušelo (to ty tentokrát rovné vlasy). ()

odpadlik123 odpad!

všechny recenze uživatele

To nejlepší z Terence Hilla? To nejlepší z nového spaghetti duchu? To nej... To ne!?!!! Ne. Není to možné. Není možné, že muž, který stojí za takovou věcí, jako Pro pár dolarů, muž, který určil lidského sympatického a férového hrdinu, vše uzavřel takto. Ten muž si říká Sergio Leone. A ten muž u mne klesl pod bod mrazu. Toho muže neomlouvá, že propadl evidentní megalomanii, která zabila všechny jeho počiny po roce 1968. Není to způsobeno ničím takovým, jako snad pozdní výrobou. Ten muž snad ztratil veškerou morálku. Soucit. Všechno. Ten muž také vyhodil ze stoličky režiséra Damianiho a plně jej nahradil, ano, je to evidentní. V době, kdy se zjistilo, že tím pravým a jediným hrdinou je Terence Hill, skončila i éra spaghetti. A snadno zpracovatelní režiséři i scénáristé se modelu chopili, natáhli své sítě a pochytali libovolný počet lidí určených již navždy coby oběti. Oběti té nejmasovější šikany v dějinách kinematografie. Filmů dvojice Bud Spencer a Terence Hill. Terence Hill, hrdina, jenž většině z nás formoval celé dětství charakter. Bože, jak ti mám poděkovat, že ke mně se tyto výtvory dřív nedostaly?! Namachrovaný frajer a zajisté "alfa samec", s modrým pohledem ke zblití, charakterem podrazáckého úskočného masového vraha, odvahou své postavy obvykle někde v mínusu, přesto pravidelného vítěze. A teď se ptám: Proč jsme se celé ty roky snažili? Měli jsme evidentně sw rádi? Dělali jsme pro ně první poslední? Propůjčili jim nejen své obličeje a postavy, ale rovněž nesmírné snažení, nadšení, nejednu přeraženou kost a litry potu? A přece jsme to měli rádi. Kdo my? My, kaskadéři, my, kteří jsme tu byli od začátku a zasloužíme si úctu a obdiv. Ne, toho už se nám po roce 1970 téměř nedostane. Kulku mezi oči, naflusání do ksichtu a mravokárné poučení od hrdiny přitažlivého nacistického stylu. Toho jsme se dočkali!!! Přibere pár extra vtipných kamarádíčků, neodolatelné nápady, sebevědomí vyšší, než Mount Everest, připraví si něco, co by vám do toho ksichtu mohl naflusat a jde se na to, za doprovodu tak krásné hudby, která v kontextu tím víc bolí. Že tento model vymyslel duchovní otec sraček Barboni? Ano, jistě, ale byl to úspěšný nápad, proč se jej tedy nedržet? Protože jsem si Vás, mistře, vážila, a myslela jsem, že byste takhle nikdy neklesl. Kam zmizel smysl pro spravedlnost? Všichni ti stateční muži (i ženy), kteří kdy ve špagetách vystupovali a zasloužili si obdiv? Udupáni, rozmetáni, popliváni a před ponecháním napospas či usmrcení ujištěni, že Terence vítězí. On, a nikdo jiný. Ano, je to podobné jako Malý unavený Joe (samozřejmě s tím rozdílem, že tamto je hrozná legrace, takže lidi se nezabíjejí, pouze ztrapňují k smrti), je to jistě podobné, jako většina komedií Spencera a Hilla, které jsem v zájmu sebezáchovy dosud neviděla. Ale tohle bolí tím víc, že to Barboni netočil. Mám zmínit klady filmu, jako ubohého Klause Kinskiho? Benita Stefanelliho? Raimunda Harmstorfa? A mnoho dalších lidí, kteří sem zanáší důstojnost založenou na něčem jiném, než ponižování ostatních? Zmiňuji je. Za nikoho jiného nestojí to vydržet. A stejně to vydržet nelze. Ač oni a mnoho dalších hrdinů bez nároků na označení za herce či umělce by si zasloužili pět hvězdiček jen za to, že jsou schopni vedle takové kreatury vydržet, vůči filmu by to bylo nesmírně nespravedlivé, neb ten je ryzí hnůj. Ano, tak takhle to tedy dopadlo. Všechny ty roky SKUTEČNĚ VELICE A OPRAVDOVĚ MORÁLNÍHO žánru spaghetti westernu ukončili mávnutím proutku olezlí frajeři bez srdce, kterým nejde, než o prachy a šikanu ostatních, což falešně vydávají za morálku. A právě ti zůstali slavní dodnes. Proč?! Quien sabe... () (méně) (více)

Kubaso 

všechny recenze uživatele

UN GENIO, DUE COMPARI, UN POLLO neboli Génius, dva pomocníci a kuře - polozapomenutá relikvie italských westernů, často považovaná za pokračování legendárního snímku "Mé jméno je Nikdo" a vyjma "Podivného dědictví" taky nejlepší Hillův samostatný počin. O hudbu se postaral Ennio Morricone a produkci si vzal na starost Sergio Leone. A vzhledem k tomu, že skvěle vypointovaná úvodní scéna vůbec nekoresponduje s pojetím zbytku filmu, je dost možné, že minimálně tuhle část režíroval sám Mistr. Ačkoliv neznámý, má toho "Génius" hodně co nabídnout: nejen skvělé cameo Klause Kinskiho, velkorysou výpravu, výborné akční scény nebo nečekané zvraty, ale hlavně příjemný a nevtíravý, lehce ironický humor (skoro) od začátku do konce. Film se mi líbil. A moc. Můžu ho jenom doporučit. Ještě pár zajímavostí: 1) Část hotového filmového materiálu byla kýmsi odcizena a už nebyla nikdy nalezena. Damiani byl tedy nucen použít řadu nepovedených záběrů, což vysvětluje nestálou kvalitu obrazu a občas dobře viditelné střihačské nůžky. 2) I když byl snímek v době svého vzniku v některých zemích prezentován jako pokračování předchozího westernu Terence Hilla, "Mé jméno je Nikdo", nijak na něj nenavazuje. O sequel nejde už jen z toho důvodu, že Hillova postava tu jméno má, Joe Thanks. 3) Ve scéně, kde major Cabot ukazuje Lucy její pokoj, si můžete všimnout, že u stěny se mezi americkými vlajkami z nějakého důvodu povaluje i vlajka Evropské Unie a Východního Německa (???)... DOJMY Z 18.2.2011: Teď už uznávám, že jsem si kvality filmu tehdy trochu přibarvil, protože jsem měl radost, že ho znám. Dneska bych ho už tak velkohubě nedoporučoval. Je na něm totiž opravdu hodně znát, jak moc se scénáristé s režisérem a producentem tahali o pojetí filmu. Děj je jednoduchý, ale vyprávěný tím naprosto nejhorším možným způsobem: napřed střílet (obrazně), pak odpovídat a nakonec nechat diváka, ať se ptá, co to jako mělo znamenat. Některé momenty (Kinskiho role) a dialogy nedávají smysl vůbec nebo si člověk musí HODNĚ věcí domyslet. Dalo by se ale říct, že "Chytrák" u mě patří k filmům, které mám pořád rád i přes jeho chyby (nebo i kvůli nim) a můžu se na ně často dívat. Navíc mi právě tady přijde Hillovo herectví nejcivilnější. Občas se totiž stane, že jakoby vypadne z role šaška a najednou se usměje naprosto normálně, nebo i trochu ironicky, a já můžu jenom hádat, jestli to má ve scénáři, nebo schválně kazí scénu (on a Damiani spolu prý dvakrát dobře nevycházeli), nebo už na něj padá únava. Schválně si toho všimněte. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Keď major Cabot vedie Billa a Lucy do väzenia, prechádzajú cez miestnosť s vlajkami. Medzi nimi môžeme vidieť aj vlajky Európskej únie a Východného Nemecka, ktoré v období, v ktorom sa odohráva tento film, samozrejme neexistovali. (ČSFD)
  • Natáčelo se i ve slavné Monument Valley ve státě Utah. (Rugero)

Reklama

Reklama