Reklama

Reklama

Koprodukční sci-fi horor v režii Juana Carlose Fresnadilla navazuje na úspěšný film 28 dní poté. Odehrává se šest měsíců po tom, co děsivý virus takřka vyhladil obyvatele Velké Británie. Armáda nyní vyhlásila, že boj s virem úspěšně vyhrála, takže uprchlíci se mohou vrátit a začít s obnovou země. Patří k nim i Don Harris se svou ženou Alicí a dvěma dětmi, kteří nákazu přežili. Nikdo ovšem netuší, že virus nebyl zničen úplně a vzal na sebe ještě nebezpečnější podobu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (724)

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Jeden slušný hudobný motív, tona filmových klišé a zbierka morbídností. Sorry ak strácam nadhľad - veď ide o zombie horor - ale cítila som sa ako po dvoch hodinách sledovania správ z Blízkeho východu. Väčšina filmu je vyplnená zábermi na rozstrieľaných, roztrhaných, posekaných, horiacich a inak umierajúcich či už mŕtvych ľudí... jednoducho ma to po čase prestalo baviť. Všetko ostatné išlo stále viac na druhú koľaj a tak vo mne tá samoúčelná "řežba" vyvolala dojem, že nikto by neutrpel, keby tento film nevznikol. Náplňou je to nakoniec presne to isté, čo už tu bolo stokrát. Ešte aj tých pár "akože inovatívnych" prvkov bolo vykradnutých. A našliapnuť si v závere už aj tak zbytočného pokračovania ešte na trojku - tomu hovorím trápny optimizmus! Súhlasím s Adrianom aj Monologom. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Naprosto úchvatná atmosferická záležitost, natočená tak, že sem jen seděl a čuměl s otevřenou tlamou. V podstatě od začátku to má takový grády, že sem si musel držet koule, aby mi je to neutrhlo ,tak kulervoucí ten začátek je. Je to skoro až neskutečně napínavý a to i když se třeba v ději zrvona nic moc neděje, ale díky, sice ne nijak různorodý, ale za to dokonale znepokojivý a zároveň svižný hudbě to pořád drží v napětí. A ty zombící, respektive infikovaný lidi to je kapitola sama o sobě, lepší sem prostě neviděl a jelikož uměj fakt strašně rychle běhat, tak se díky tomu objevuje krutě dynamická a napínavá akce, podpořená, sice dost chaotickou, ale zároveň hrozně působivou ruční kamerou a nádherně postapokaliptckým londýnem. Je to prostě totální a prvotřídni klepáč. Takhle napnutej a fascinovanej filmem sem už hodně dlouho nebyl a to ani nemluvim o tom, že střeva, roztrhaný a nasekaný lidi nebo vypíchnutý oči a tuny moc pěkně udělaný krve taky nejsou Fresnadillovi v žádným případě cizí. ()

Reklama

tombac 

všechny recenze uživatele

Krvežíznivé rychlonožky se opět přemnožily v pokračování působivého Boyleho "zombies" opusu. Jistě, Fresnadillo to vzal za akčnější konec, ale jelikož znatelně přitvrdil (více gore, jeden nechutný způsob zabití dobře známý z "jedničky" neváhá několikrát pěkně v detailu zopakovat), tak 28 týdnů poté obsahuje všechny potřebné žánrové ingredience, aby mohl zaujmout horrorové fandy a diváky, kterým se líbil Boyleho film a kupříkladu remake Dawn of the Dead od Snydera. Na ten Fresnadillovo dílko nestačí, ale i tak skýtá pár hodně slušných a dobře zapamatovatelných sekvencí. Vybydlená zóna v Londýně, chaos při přílivu nakažených, tradičně hrdinská oběť či skvělý masakr "vzteklounů" pomocí vrtulníku. Kinetické útoky nakažených jsou krapet nepřehledné, ale čiší z nich nekompromisnost a brutalita, díky které mají u mě krvelačné "stíhačky" navrch nad Romerem, jehož zombíci mi připomínají slet důchodců neústupně pajdající za zlevněnou šunkou. 28 týdnů poté není žádné veledílo s nadstavbou, nepočítáme-li slušný výkon Roberta Carlylea. Mé horrorové choutky však bez problémů ukojilo. 7/10 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Natočené je to dobře, útok na dům úplně na začátku vás naplní optimismem, nicméně pak se dostaví scénáristické křeče. Všimli jste si, že kdykoli se v hororu objeví americká armáda, nepřinese to snímku mnoho dobrého...? Nejinak je tomu tady, plusem je jen vrtulník kosící zombíky. Po technické stránce není snímku příliš co vytknout. Vyzdvihnul bych taky hudební podkres. Ačkoli se jedná o poměrně dobrou zábavu, za svým předchůdcem o chlup zaostává. Konec dává tušit jediné - 28 Months later... No, proč ne. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Stejně jako jiný evropský tvůrce, který ovládá španělštinu a který svou sociálně břitkou (post)apokalyptickou vizi natočil ve Velké Británii, Alfonso Cuarón se svými Potomky lidí, i Juan Carlos Fresnadilo se snaži o něco víc než jen natočit žánrovou podívanou s velice jednoduchou fabulí. Jenže tvůrce velice ceněného, vypravěčsky nedotáhnutného a utahaného Intacta sedí zbytečně na dvou židlích, protože žánrové momenty působí buď rušivě (v lepším připadě) nebo dokonce jako nástavba pro pokračování (v horším připadě), sociální komentář z filmu až moc trčí a paralela s Irákem a americkými vojsky, které podělají, na co přijdou, je až moc laciná a hloupá. Vyšši rozpočet se podepsal (v dobrém slova smyslu) i na tom, že si tentokráte vychutnáme více působivých záběrů vylidněného Londýna, z nichž snímek hlavně čerpá atmosféru, a několika vynikajících, převážně akčních scén - shazování napalmu či akce s vrtulí. Bohužel ty nepřekonají úvodní scénu filmu, která nastaví laťku až moc vysoko a kterou nelze udržet po celou dobu, když následně představené postavy dětí a později i vojáků jsou veskrze nezajímavé a s letmo nahozenými typy nejde jenom tak sympatizovat. Kinetická kamera a frenetický střih zde mají své opodstatnění, protože na diváka věrně přenášejí chaos a nepřehlednost z celé té vřavy, ale orientace mezi postavami je pak o to horší a to podrývá i logika vyprávění, která spoléhá až moc na náhody a scénáristickou svévůli (nakažení je tentokrát přitáhnuto hodně za vlasy). Výše zmíněné výtky vyplývají hlavně z toho, že 28 dní poté je o kus lepší a že kolem 28 týdnů poté se vyrojil až moc velký hype s výkřiky jako "nejlepši hororový film posledních let" apod. V podstatě platí, že tam, kde ve slabších chvílích má jednička Cilliana Murphyho, tam má dvojka brilantního Roberta Carlylea, který je bohužel trestuhodně nevyužit. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (20)

  • Původně studio uvažovalo o možnosti natočit film 29 dní poté, který by se odehrával těsně po konci jedničky, ale nápad byl zavržen pro jistou šablonovitost. Další plán byl naplnit filmem díru mezi vypuknutím nákazy a začátkem prvního filmu. SAS by v něm zachraňovala královnu. Ale i tento nápad byl smeten ze stolu a došlo na námět, kdy se země dává do pořádku a něco se (jak jinak) podělá. (Rodriguez)
  • Všechny scény s Andym, Tammy, Scarlet, Doylem a Samem při cestě napříč Londýnem ve snaze vyhnout se bombám byly točeny ve dne za použití speciální techniky vytvořené pro film kameramanem Enrique Chediakem. (HellFire)
  • Celosvětová premiéra proběhla 26. dubna 2007 v Londýně. (Varan)

Související novinky

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

18.05.2024

Kolem málokterého projektu je v posledních měsících takové haló jako okolo další Boyleovy apokalyptické vize. O pokračování filmů 28 dní poté a 28 týdnů poté, v nichž Británii zachvátil virus, který… (více)

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Reklama

Reklama