Reklama

Reklama

Obsahy(1)

První díl minisérie podle stejnojmené komiksové předlohy. Vysokoškolský student Light Yagami se chce stát policejním důstojníkem stejně jako jeho otec a prosazovat právo a spravedlnost. Proto když nalezne zápisník 'Death Note' s jehož pomocí lze zabít kohokoli jen se znalostí jeho jména a tváře, bere to jako příležitost očistit svět od kriminálních živlů jednou provždy. Masová úmrtí kriminálníků se brzy začnou spojovat s nadpřirozeným zabijákem Kirou (podle anglického 'killer') a po jeho stopě se vydává geniální detektiv L. Bude L schopen dopadnout Kiru dřív než ten uvidí jeho tvář a přijde na jeho pravé jméno? (Genryuusai)

(více)

Recenze (157)

klerik 

všechny recenze uživatele

Zaujímavá hra s témami kultového seriálu. Za chybu považujem, že hlavný hrdina je od začiatku vykreslený ako magor s čiernym zošitom - úplne sa vytratila polemika či je srávne zabíjať zločincov alebo nie. Scenár šikovne upgraduje seriálové scény a v konečnom dôsledku bolo nevyhnutne, aby scenáristi použili časť príbehu, kde je Light doma sledovaný kamerami, ale dosť to filmu uberá na tempe... Finále pôsobivé, ale ešte viac zabíja (podľa mňa) myšlienku seriálu... ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý mysteriózne ladený kriminálny thriller. Má dosť dobrý príbeh o inteligentnom mladíkovi, ktorý študuje právo, aby raz mohol hájiť zákon, lenže je znechutený z toho, koľko zločincov si kľudne behá po slobode. A tak keď sa dostane k tajomnému zápisníku smrti, vďaka ktorému len stačí napísať meno človeka, myslieť na jeho tvár a to spôsobí jeho smrť, rozhodne sa ho využiť a tak začne séria mnohých úmrtí zločincov po celom svete. Lenže po ňom začne ísť špeciálny vyšetrovací tím na čele s jeho otcom a geniálnym detektívnym poradcom a tak musí mladík kvôli zachovaniu svojej anonymity využiť svoj intelekt, ale občas aj obetovať nevinných. Spracovanie je celkom slušné, zápletka je už na prvý pohľad nadmieru zaujímavá a svoj potenciál aj pomerne využíva, len sa treba prispôsobiť na to teenagerské pojatie a postavu démona smrti, ktoré mi najprv úplne nesadli, ale našťastie už po chvíli som si zvykol. Film sa nesie skôr v takom pomalšom tempe, ale aj tak si nemôžem moc sťažovať, dej je po celý čas dostatočne zaujímavý, ideálne postupne gradovaný a s rovnomenným dávkovaním informácií a dôležitých prvkov, takže sa je stále na čo pozerať. Ale neoplatí sa očakávať nič výraznejšie mysteriózne, akčné alebo dokonca hororové, to je tu úplne zanedbateľné, aj jednotlivé úmrtia sú stále v rovnakom obyčajom štýle, ale po tej kriminálnej stránke mi to sadlo. S hereckým obsadením som spokojný, Tatsuya Fujiwara sa do hlavnej úlohy skvelo hodil, sadla mi jeho postava a aj výkon, k tomu skvelá postava geniálneho poradcu a tak to medzi nimi dobre funguje, bavil ma aj policajný komisár, v menšej vedľajšej úlohe poteší aj moja obľúbená Hikari Mitsushima, ale nesklamali ma ani ostatní. A chválim aj postavu démona smrti, síce v prvom momente ma nepríjemne prekvapil, ale po čase som si na neho nielen zvykol, ale aj obľúbil a niektoré hlášky sa mu vydarili. Réžia a technická stránka stále určite mohli byť aj lepšie, ale pre potreby filmu to stačí. S predlohou nemám žiadne skúsenosti, ale tento film mi sadol, slušná zábava. 74% ()

Reklama

Deverant 

všechny recenze uživatele

Jen tak pro pořádek, kdekdo tu tvrdí, že film vychází z anime, případně že anime předchází filmu. To ale pochopitelně není pravda. První epizoda seriálu byla odvysílána 3. října 2006, film měl premiéru 17. června 2006. Aniž bych po tom nějak víc pátral, odhaduji že prostě anime i film vznikaly paralelně, adaptujíc stejnou látku. ()

Junglista 

všechny recenze uživatele

Námět je rozhodně zajímavej, ale počáteční nadšení chladlo dost rychle. Light si totiž svoji schopnost "užívá" přehnaně a zbytečně moc a to mi celkem vadilo. Další vadou na kráse bylo polopatický vysvětlování všeho, jak kdyby divák měl IQ60. Ale anděl smrti s xichtem Jokera byl výbornej a herci byli sympatický. Škoda, myslim, že z toho šlo vytřískat mnohem víc... ale na dvojku se mrknu. ()

Elementál 

všechny recenze uživatele

Jsem velkým fanouškem anime Death note a ačkoliv jsem od filmu neočekával mnoho (koneckonců převést anime do hrané podoby ve stejné, či snad dokonce lepší kvalitě mi přijde jako téměř nereálné), přesto jsem byl zklamán. Ryuk jako karikatura na počítačovou techniku, Light, který působí téměř směšně, potlačení jednotlivých charakterů ve vyšteřovacím týmu a to natolik, že ani nevíte, kdo je kdo... Navíc seriál, ač se snaží působit konzistentně je stále seriálem - tzn. že několik epizod se řeší určitá situace a ve chvíli kdy se vyřeší se objeví nová. Prostě proto, že je to seriál. Film by oproti tomu měl mít jakýsi jednolitý příběh...ale nemá - kopíruje anime a nedaří se mu udržet ani napětí a ani pozornost. A to nemluvím o tom, že konec je naprosto nijaký a k dokončení příběhu je vám třeba další (předpokládám, že podobně otřesný) snímek._________ Najdou se samozřejmě i klady - výborný L, zajímavé alternativní úmrtí Penbarovy manželky (řekl, bych, že lepší než v seriálu) a kopírování původní předlohy. Příběh Zápisníku smrti je zkrátka natolik dobrý, že jeho sílu cítíme i přes podprůměrnou práci scénáristů či režiséra.____________ A na závěr malé rýpnutí: zdejší hodnocení naprosto neodpovídá kvalitě snímku a nechápu, že je takové, jaké je... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (4)

  • Mezi filmovým zpracováním a původním anime seriálem lze najít několik rozdílů. V seriálu se například Light (Tatsuya Fujiwara) zbaví Naomi Misory (Asaka Seto) tím, že z ní vyláká řidičský průkaz, a to ve chvíli, kdy jí řekne, že je z vyšetřovacího týmu zabývající se Kirovým případem a že by s ním rád spolupracoval, ale že potřebuje průkaz totožnosti. Ve filmu se dále agent, který pronásleduje Lighta (Tatsuya Fujiwara), jmenuje Raye Iwamatsu, ale v anime je o Raye Penber. Ryuk současně v seriálu nezapíral, co se stane s člověkem, který zápisník využil. (Shley)
  • Jak je uvedeno v seriálu, pravý důvod, proč se chtěl Ryuk dostat do lidského světa, je ten, že se chtěl pobavit. (Shley)
  • Zápisník smrti byl prvním filmem v japonské filmové historii, ve kterém bylo k natočení scény použito metro. (Shley)

Reklama

Reklama